מוטי הדס, מטריקס: "ישראל היא בין המדינות הבודדות שלא ביצעו עדיין פרויקטי קוד פתוח בממשלה"

"בכל מקום בעולם שבו יש דמוקרטיה, אנשים מחליפים מידע ומשתחררים מהתלות במערכות קנייניות", אמר הדס - מנהל אגף פתרונות קוד פתוח במטריקס, בכנס שערכה החברה בנושא, בהשתתפות חברי פורום המנמ"רים הממשלתי ● יניב ליבוביץ', מנהל אזורי ברד-האט: "בעידן של קיצוצים וחוסר ודאות, הקוד הפתוח יכול לסייע למנמ"רים לשנות את היחס בין תחזוקה לפיתוח"

"ישראל היא בין המדינות הבודדות בעולם המערבי שלא ביצעו עדיין פרויקטי קוד פתוח בממשלה", כך אמר מוטי הדס, מנהל אגף פתרונות קוד פתוח במטריקס. לדבריו, "הנושא מקבל עדיפות עליונה בכל מדינות האיחוד האירופי וגם בארצות הברית. בכל מקום בעולם שבו יש דמוקרטיה, אנשים מחליפים מידע ומשתחררים מהתלות במערכות קנייניות".

הדס אמר את הדברים בכנס שערכה אתמול (ג') מטריקס תחת הכותרת "קוד פתוח למגזר ממשלה וציבורי". באירוע, שנערך במלון ענבל בירושלים בהפקת אנשים ומחשבים, השתתפו כמה עשרות מנמ"רים ממשרדי ממשלה חברי פורום המנמ"רים הממשלתי, שפועל בחסות לשכת מנתחי המערכות, בראשות ד"ר נחמן אורון. היתה זו הפעם הראשונה שבה פורום המנמ"רים בממשלה הגיע לשמוע רעיונות ופתרונות ליישום קוד פתוח במערכות המיחשוב הממשלתיות.

הדס ציין, כי רד-האט (Red Hat) הצליחה להפוך את מודל הקוד הפתוח למשהו מוחשי, שבעזרתו ארגונים יכולים לקחת סיכונים מינימליים וליהנות מחופש בחירה, עלויות נמוכות ומיתרונות נוספים. רד-האט, סיפר, מעסיקה כ-6,000 עובדים הפועלים מ-75 משרדים בכל העולם, מגלגלת מחזור מכירות של כמיליארד דולרים ומשרתת יותר מ-800 אלף לקוחות. "בישראל, מיוצגת רד-האט על ידי חטיבת התוכנה של מטריקס, והיא מפעילה מרכז פיתוח המעסיק 120 עובדים ומסייע לשרת כ-700 לקוחות בכל מגזרי השוק, למעט המגזר הממשלתי – שנותר מחוץ למשחק".

הוא ציין, כי כל הפתרונות של רד-האט בתחום הווירטואליזציה מפותחים במרכז הפיתוח של החברה ברעננה ואמר כי הביקוש למהנדסי קוד פתוח נמצא במגמת עלייה. "בכל שנה אנו מסמיכים כ-200 מהנדסי רד-האט ורובם הגדול מצא עבודה. הביקוש הוא אין סופי", סיכם.

יניב ליבוביץ', מנהל אזורי ומנהל פעילות רד-האט בישראל, תורכיה, יוון וקפריסין. צילום: קובי קנטוריניב ליבוביץ', מנהל פעילות רד-האט בישראל, תורכיה וקפריסין, אמר באירוע כי "במדינות רבות, ממשלות מחפשות קודם כל פתרונות על בסיס קוד פתוח ורק אחר כך פונות לבחינת פתרונות אחרים. זה מנדטורי במכרזים. הבשורה שלנו אינה רק ברמת הצגת חלופה זולה ויעילה יותר למערכות קנייניות, אלא מבטאת את חופש הבחירה – וזה חשוב מאוד למנמ"רים דווקא במגזר הממשלתי".

מעבר לעניין המסחרי, אמר ליבוביץ', "לממשלה יש השפעה גדולה על השוק, וכניסה שלה לקוד פתוח תעודד גם אחרים לעשות זאת. הממשלה היא סמן טכנולוגי ונתב המסמן ליתר המגזרים ש-'אפשר ללכת על זה', שיש מי שתומך בזה ושרמת הסיכון היא קטנה יותר".

לדבריו, "בעידן של קיצוצים וחוסר ודאות, הקוד הפתוח יכול לסייע למנמ"רים לשנות את היחס בין תחזוקה לפיתוח. כידוע, כ-70% מתקציבי ה-IT מופנים לתחזוקה, ומחצית מהמנמ"רים מתלוננים שהם עובדים בתת-תקן. תנסו לחשוב כמה כסף הייתם יכולים לחסוך בתחזוקה ב-2012 אילו היתה הממשלה מטמיעה פתרונות קוד פתוח".

ליבוביץ' אמר, כי "העולם מבין שיוניקס (Unix) סיימה את תפקידה ושלינוקס (Linux) תחליף אותה. חבילת השירות והפתרונות שאנו נותנים כוללים תמיכה מלאה בכל היישומים – הן בסביבות ענן והן בסביבות אחרות. כל הפתרונות הללו מאפשרים התייעלות, חיסכון וחופש בחירה גדול יותר".

את הכנס חתם עמי שלזינגר, סמנכ"ל פיתוח יזמות ב-2Bopen, שאמר כי "כואב לי להשתתף בכנסי קוד פתוח שמארגנות ממשלות מכל העולם, כולל של מדינות במזרח התיכון, כאשרר רק ממשלת ישראל עוד לא הפנימה את היתרונות הגלומים בקוד הפתוח". הוא ציין, לדוגמה, את ממשלת צרפת, שמשקיעה כל סנט שהיא חוסכת כתוצאה משימוש בקוד פתוח, בעסקים קטנים ובינוניים.

את האירוע הנחתה שרון אקשטיין ממטריקס, והוא החל בדברי פתיחה שנשא יונה בקלצ'וק, חבר הנהלת מטריקס ומנהל מכירות אסטרטגיות. "כמי שעבד בעבר בחברות כמו יבמ (IBM), היטאצ'י (Hitachi) ואחרות, אני יודע עד כמה חשוב הוא לא להיות תלוי בספק אחד", אמר בקלצ'וק. "המון דברים קורים בעולם הקוד הפתוח – שם נוצרת החדשנות. כל החברות הצעירות והחדשות לא היו יכולות להתקיים ללא קוד פתוח. הממשלה לא יכולה להישאר מחוץ לתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים