ריי אוזי, מיקרוסופט: "תקופות שפל כלכליות הן מכרה זהב עבור יזמים"

"המשבר הכלכלי מהווה כר פעילות נרחב להצגה של החדשנות לגווניה", כך אמר אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, בכנס Think.Next, שערך אמש (א') מרכז המו"פ של החברה בנמל תל אביב ● לדבריו, בגלל המשבר, יזמים ורעיונאים מסוגלים להציג ביתר קלות את המיזמים שלהם בפני המשקיעים ● אוזי אמר, כי הוא צופה גדולות למיחשוב הענן, וכי בעתיד יהיו שלושה מסכים - במחשב, בטלפון הנייד ובטלוויזיה - וכולם יהיו מבוססי תוכנה ומחוברים ביניהם

"אני יזם בנשמתי ומכיר ויודע כיצד היזמים פועלים. ההיסטוריה מלמדת אותנו, כי תקופות של שפל כלכלי הן תקופות עתירות הזדמנויות עבור יזמים. הן מהוות כר פעילות נרחב להצגה של החדשנות לגווניה", כך אמר ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט ומי שהחליף את ביל גייטס בתפקיד, בכנס החדשנות Think.Next, שערך אתמול (א') מרכז המו"פ של החברה בישראל בהאנגר 11 בנמל תל אביב. הוא היה דובר המפתח בכנס.

אוזי הוסיף, כי יזמים לסוגיהם ורעיונאים מסוגלים בימים אלה להציג ביתר קלות את המיזמים והרעיונות שלהם ולזכות להקשבה מצד משקיעים או בחברות גדולות, שבמצב כלכלי תקין אינם קשובים ולא יכולים להכיל רעיונות אלה. אותם יזמים, הסביר, יוכלו לקטוף את פירות ההשקעה מהחדשנות שלהם מיד עם סיומו של המשבר. לדבריו, "אנחנו במיקרוסופט רגישים וקשובים לחדשנות ולאותם יזמים, כי אנחנו מבינים את הפוטנציאל הכלכלי הטמון במימוש הרעיונות הללו". הוא ציין, כי מיקרוסופט משקיעה סכומים ניכרים במחקר ובפיתוח, וכי השנה עומדת ההשקעה שלה בתחום על תשעה מיליארד דולרים. לדבריו, במסגרת תפקידו הוא דואג להתמקדות ולהשקעה במו"פ בארבעה שדות עיקריים: טכנולוגיות, תכונות חדשות, מוצרים ושווקים חדשים.

לגבי הפריצה של מיחשוב הענן אמר אוזי, כי "התפיסה הזו מגיעה לכל שכבות המיחשוב הארגוניות, לרבות ליישומים. אנו בהחלט נרגשים ממה שקורה עם מיחשוב ענן. לא שיערנו שמוצרים ושירותים רבים כל כך 'ייתפסו' בתחום. גם פה מתקיימים תהליכי חדשנות מדהימים, שבסופם מתקבלים מוצרים המתחברים כולם אליו", כך אמר ריי אוזי, עוד אמר, כי הוא צופה גדולות לתפיסת מיחשוב הענן, בשל היכולת שלה לנצל השקעות שכבר נעשו במערכי המיחשוב הארגוניים ולספק לארגונים יתרון תחרותי. "תפיסת מיחשוב ענן היא המשכה, במובנים מסוימים, של 'מיחשוב לפי דרישה' מהעבר", אמר. "אלא שהיא, בניגוד למיחשוב הענן, התמקדה בתחום התשתיות".

הוא דימה את השינוי הצפוי להתחולל בעתיד הקרוב דרך מה שקרה לטלוויזיה. לדבריו, זו לא עברה שינויים רבים במהלך השנים, מעבר לשינוי הצורני של מעבר מטלוויזיה עם שפופרת לכזו בעלת מסך שטוח. כך, אמר, גם המחשב האישי ישנה את צורתו ואת מיקומו: "בעבר היו רק מחשבים בעבודה ובבית. כיום יש כבר דרישה למחשב בכל חדר. השאלה היא כיצד לנצל את העושר הזה בצורה מיטבית". העתיד, לדברי אוזי, הוא תוכנה בכל מסך, תהליך שגם הוא מבוסס כמובן על חדשנות. לדבריו, סופו של התהליך הוא שיהיו שלושה מסכים – במחשב, בטלפון הנייד ובטלוויזיה. כולם יהיו מבוססי תוכנה, מחוברים לרשת ומתואמים ביניהם, ויפעלו במעין ענן. "זה יהיה שונה מהיום, ובעיקר בעל ערך", קבע. "הענן משנה את כללי המשחק, הן בהיבט מערכות המיחשוב הארגוני, והן בהיבט המשתמשים הפרטיים, הצרכנים. זה מאוד מלהיב".

שינוי נוסף צפוי לחול, לדבריו, במרכזי המיחשוב. הוא תיאר את ההתפתחות של הדטה סנטרים לדורותיהם, שבמהלכה נוספו להם מאות מחשבים, הושם דגש על ניטור תקלות, מיכון הניהול ואיזון עומסים. בסופו של התהליך אמר, תגענה לארגונים מכולות ובהן יהיו כל רכיבי הדטה סנטרים הדרושים להם, וכל שיידרש הוא רק לחבר את התקעים לשקעים. המאפיין מכולות אלו, אמר, הוא בהיותם מרכזי מיחשוב לכל דבר, שהכל נעשה בהן באופן אוטומטי, והן גם מכילות רכיבים של גיבוי.

"יש בישראל טכנולוגיות ייחודיות"

אוזי אף שיבח את המתרחש בתעשיית ה-IT בישראל. "יש כאן טכנולוגיות ייחודיות, שמעוררות תשוקה", אמר. "לא תיארתי לעצמי את הנפח המשמעותי של חדשנות ויזמות שיש בישראל". הוא ציין, כי לא הכיר אותה בטרם נחשף אליה בשנת 2001 על ידי ד"ר יוסי ורדי.

אוזי (52) הצטרף למיקרוסופט ב-2005, בעקבות רכישת חברת Groove שבבעלותו על ידי הענקית מרדמונד. בתפקידו הראשון שימש כמנהל הטכני הראשי של החברה. בשנת 2006 התמנה אוזי לארכיטקט התוכנה הראשי, עם החלטתו של ביל גייטס לפרוש מפעילות שוטפת בחברה. הוא היה שותף לכמה מפריצות הדרך של עולם המיחשוב בעשורים האחרונים. בין היתר, ייסד אוזי את חברת Iris, שפיתחה את לוטוס נוטס, ואף היה נשיאה, תרם לפיתוח הגיליון האלקטרוני החלוצי VisiCalc והיה מעורב בפיתוח מערכות ההפעלה המבוזרות הראשונות. "אני יזם בנשמתי", אמר, "ותמיד הייתי כזה. אולם רק לאחר שהחברה שבבעלותי נרכשה על ידי מיקרוסופט, הבנתי את הכוח ואת המניעים לחדשנות שיש בחברות תוכנה גדולות". כך, יעץ אוזי למאזינים בקהל, ביניהם סטארט-אפיסטים רבים, לקחת לחברות ההזנק שלהם איש מכירות מייד בתום שלב הפיתוח. "על אף שהטכנולוגיה החדשנית עומדת בבסיס הסטארט-אפ", אמר, "הרי מגיע הרגע שבו צריך להבין מה רוצה הלקוח וכיצד המוצר שלך עונה על צרכי השוק. את זה, למיטב הבנתי, יכול לעשות טוב יותר איש המכירות ולא הטכנולוג היזם. רק הוא יידע כיצד למכור את המוצר או השירות שלך בשוק רועש, כיצד ניתן להציג התייעלות, חסכון ועוד יתרונות לארגונים. לכן, הוא זה שנדרש להוביל את התהליך בתום הפיתוח".

אוזי סיים באמרו, כי ארגונים נמצאים כיום במצב שבו הם נאבקים על מנת לעבור את התקופה הקשה, "ולכן נדרש להבין את מכלול ההיבטים של החדשנות, כמי שיכולה לסייע להקלה בתקופה שכזו. זוהי שעתם של היזמים, שיכולים להחדיר לארגונים את הטכנולוגיות החדשניות שלהם".

את הכנס פתח משה ליכטמן, נשיא מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, וסגן נשיא מיקרוסופט העולמית. לדבריו, "אנו נושמים חדשנות, ויש לנו את הבסיס האיתן אשר נדרש כדי לעשות זאת". הוא אמר, כי מניסיונו בחיפוש אחר מודל ליצירת חדשנות ניתן ללמוד ש-"אין מודל. אין אמת אחת. הנכונות להתנסות – היא הדרך". ליכטמן הציג שלושה מיזמים שפותחו במרכז הפיתוח המקומי.

כנס Think.Next שימש כבמה להצגת מיטב החידושים הטכנולוגיים של תעשיית ההיי-טק הישראלית, סטארט-אפים, מפתחים ויזמים. השתתפו בו כ-25 חברות סטארט-אפ שנבחרו מבין עשרות חברות בזכות חדשנותן יוצאת הדופן. לאחר נאומו של אוזי הציגו עשרה יזמים את הטכנולוגיות החדשות שפיתחו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים