רמי אפרתי, המטה הקיברנטי הלאומי: "צריך להפוך את ישראל מאומת סטארט-אפ לאומת סייבר"

"ישראל חשופה למתקפות סייבר יום ולילה, כולל במגזר האזרחי, ויש לעשות לא מעט פעולות כדי לשנות מצב זה", אמר אפרתי, ראש אגף בכיר למגזר האזרחי במטה ● "אם נפתח את כלל השדות לתחום הסייבר ישראל כולה תהיה סטארט-אפ לתחום והדבר יאפשר לה להתפתח, לצמוח ולהשפיע", ציין

"ארגונים במדינת ישראל, לרבות במגזר האזרחי, חשופים למתקפות חוזרות ונשנות, יום ולילה. עלינו לעשות יש לעשות לא מעט פעולות כדי לשנות מצב זה ולהפוך את ישראל מאומת סטארט-אפ לאומת סייבר", אמר רמי אפרתי, ראש אגף בכיר למגזר האזרחי במטה הקיברנטי הלאומי שבמשרד ראש הממשלה.

אפרתי דיבר בכנס Infosec 2013. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה. הנחו אותו פלי הנמר, מייסד ויזם אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, והשתתפו בו מאות מקצועני אבטחה.

לדברי אפרתי, "מטרת המטה הקיברנטי הלאומי היא לייצר תפיסות לאומיות, להביט בראייה כוללת, לבחון איך מקדמים את הגנת הסייבר היום ברמה גבוהה יותר מאתמול ולהיות אחת מחמש המדינות המובילות בעולם את התחום. לגופים האזרחיים שבתחום אחריותי לא תמיד היה 'אבא', אבל הם צריכים סיוע".

לתפיסתו, "ישראל מקדמת את תחום התעשייה לסייבר. לפני שנה ורבע היו 10 חברות בתחום הגנת הסייבר וכיום יש 150 חברות בתחום. תפקידנו הוא לסייע לחברות אלה להנביט זרעים ולצמוח. מדינה עם עוצמה הופכת את איום הסייבר להזדמנות עסקית".

"הגורם המרכזי לקידום הסייבר הוא האקדמיה", אמר אפרתי. "לא ניתן לפתח מנוע סילון לפני שמכשירים מהנדסי תעופה אווירית. ישראל נמצאת בתחום בחיתולים. למשל, אין כאן תעשיית אנטי וירוס". הוא הבטיח ש-"ננסה לזהות מהם תחומי העשייה בסייבר ואילו עסקים ניתן לפתח על בסיס זה". אפרתי הוסיף, כי "מתקפות ממוקדות ומתמשכות (APT) הן תחום שהביא כיוון נוסף לתעשיית ההגנה".

אפרתי ציין מספר שיתופי פעולה ופעולות שערך המטה הקיברנטי הלאומי. אחת הפעולות היא הקצאה של 130 מיליון שקלים לקידום תעשיית ההיי-טק והאקדמיה הישראלית. "אקדמיה בתחום הסייבר זה לא רק מדעי מחשב או הנדסה", אמר. "חברנו למשרד המדע והטכנולוגיה לקידום האקדמי של התחום עם 50 מיליון שקלים ויחד עם המדען הראשי במשרד הכלכלה השקענו עוד 80 מיליון שקלים. סיכמנו עם המדען שסטארט-אפים לתחום הסייבר יטופלו מהר יותר מסטארט-אפים אחרים. אנחנו יודעים שלא כולם ישרדו אבל אם שניים, שלושה מהם יצליחו ויהיו גדולים – זה טוב. מחשבה אחרת גורסת שמה שטוב לאזרחות אפשר לספק גם למגזר הביטחוני ולשם כך אנחנו מצויים בשיתוף פעולה עם מפא"ת במשרד הביטחון".

כמו כן, אמר אפרתי, "אנחנו פועלים ליצירת שיתופי פעולה עם גורמים וחברות בינלאומיים ולהקמת מרכזי חדשנות, כמו גם מרכזי מחקר סייבר. אנחנו עוסקים בשכנוע חברות בינלאומיות לפתוח מרכזי מחקר סייבר בארץ ובקרוב יהיו לנו בשורות בנושא". בנוסף, לדבריו, "נדרש להקים מרכזי מחקר ותשתיות לאומיות, מעבדות לאומיות, מרכזים להדמיות לחוקרים ומעבדות זיהוי למחקר לאחור".

"אם נפתח את כלל השדות לתחום הסייבר – קידום התחום באקדמיה ובתעשייה, ויצירת שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות – נצליח למצב את ישראל בצורה חזקה כמעצמה עולמית בתחום הסייבר", סיכם. "ישראל כולה תהיה חברת הזנק לתחום הסייבר והדבר יאפשר לה להתפתח, לצמוח ולהשפיע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים