CA תרכוש את נוליו הישראלית תמורת 42 מיליון דולרים

החברה הנרכשת משווקת מוצר לניהול גרסאות תוכנה וגייסה עד כה שמונה מיליון דולרים מקרנות הון-סיכון ● ב-CA תולים את הרכישה במורכבות של ה-IT בחברות גדולות ובהתאמה בין הטכנולוגיות של שתי החברות ● נוליו היא החברה הישראלית ה-11 ש-CA רוכשת בעשור האחרון

עוד אקזיט ישראלי: CA הודיעה, כי תרכוש את נוליו הישראלית, המשווקת מוצר לניהול גרסאות תוכנה, תמורת 42 מיליון דולרים. במקביל, הודיעה החברה, כי תרכוש את Layter 7 האמריקנית. ההודעות נמסרו במסגרת כנס CA World 2013 שהיא מקיימת בימים אלה בלאס וגאס. יצוין, כי החברה הישראלית גייסה עד כה שמונה מיליון דולרים מקרנות הון-סיכון.

נוליו מציעה פתרון ל-Application Delivery Suite ו-CA תשלב אותו בגרסה החדשה של CA LISA 7.0. בכך מציעה החברה העולמית בפעם הראשונה פתרון מקיף – משלב התכנון דרך הבנייה וכלה בהרצה, המהווה מיזם עסקי לארגונים שמממשים מתודולוגיות DevOps בסביבות הפיתוח והייצור שלהם.

"כדי להצליח בעולם בו ההתפתחויות מהירות והתשתיות הופכות להיברידיות ומורכבות דרושים לארגוני IT תהליכים וכלים אוטומטיים, שיאפשרו להם לספק ללקוחות פתרונות מהירים יעילים וחדשניים יותר מהמתחרים", אמר שרידהר מיטאל, מנכ"ל חטיבת Application Delivery ב-CA, לאנשים ומחשבים. לדבריו, "אנחנו מתבססים על המומחיות שלנו ב-וירטואליזציה של שירותים, הן באמצעות פיתוח אורגני והן באמצעות רכישות ייעודיות, כדי לקדם יעילות, חיסכון ומחזורי הפצה מהירים יותר".

שרידהר מיטאל, מנכ"ל חטיבת Application Delivery ב-CA. צילום: אבי בליזובסקילדבריו, אחת הסיבות להחלטתה של CA לרכוש את נוליו היא המורכבות של ה-IT בחברות גדולות, כגון בנקים וחברות טלקום. "ה-IT של אותן חברות מורכב משום שבמשך השנים הן הוסיפו יותר ויותר טכנולוגיות ולא ויתרו על שום דבר. למשל, המיינפריים עדיין בשימוש נרחב – חצי מההכנסות של CA באות מתחזוקת מיינפריים. סיבה נוספת היא הגלובליזציה: חברות בונות צוותי פיתוח במדינות שונות, למשל הודו, סין או ישראל, כי אי אפשר למצוא מספיק אנשים מוכשרים במספיק תחומים במקום אחד. כשמחברים את שני הדברים ומוסיפים להם את התכווצות תקציבי הארגונים הגדולים מקבלים תשובה מדוע הם לא מצליחים להיות אג'יליים".

מיטאל ציין חברה נוספת אותה רכשה CA כדי לספק אג'יליות בסביבה המורכבת – ITKO, אותה היא קנתה באוגוסט 2011. "החברה הזו, שכיהנתי כמנכ"ל שלה, פיתחה טכנולוגיה ל-וירטואליזציה של שירותים, שמבצעת סימולציה של התנהגות היישומים בסביבות שונות שבהן הם עשויים להיתקל. כך, למשל, אפשר לעשות על מחשב נייד הדמיה של ריצה במיינפריים או במערכת סאפ (SAP)".

"במידה מסוימת, CA עסקה בתפעול של מערכות מיחשוב ארגוניות, ITKO עסקה בפיתוח והיה צריך לחבר בין שני היתרונות הללו, כדי שתהיה סביבת DevOps. כאן נוליו נכנסת לתמונה. המוצר שלה עושה בדיוק את מה שהיה חסר לנו: אוטומציה של בדיקות תוכנה מהירות בסביבת ייצור", הוסיף.

ג'ורג' פישר, סגן נשיא בכיר ומנהל תחום המכירות והשירותים ב-CA העולמית. צילום: אבי בליזובסקיג'ורג' פישר, סגן נשיא בכיר ומנהל תחום המכירות והשירותים ב-CA העולמית, אמר לאנשים ומחשבים, כי "הטכנולוגיה של נוליו היא דוגמה לדור הבא של הטכנולוגיה, שמתאימה בדיוק למדיניות של CA. היא מספקת אוטומציה וביצוע משימות קשות שאם תבוצענה ידנית, הן עלולות לגרום לעיכובים יקרים בשחרור היישומים לייצור ולכישלונות או פגמים בייצור. התוכנה של נוליו מאוד חזקה ומתוכננת מאוד טוב. היא לוקחת משימה מורכבת ומפשטת אותה". הוא ציין ש-"אנחנו משלבים את המוצר הזה לתחום ה-Application Delivery Business, שאמור להיות אחד התחומים הצומחים ביותר בשנת התקציב הנוכחית".

"CA ממשיכה להאמין ביכולות הישראליות הייחודיות"
מאיר עמור
, מנכ"ל CA ישראל, אמר ש-"עד כה פנינו באופן מסורתי לעולם התשתיות, הייצור והתפעול. כעת אנחנו מרחיבים את פעילותנו לטובת נושא הגמישות העסקית והתפעולית של ארגונים. אנחנו מציעים שיפור בזמן וביכולת להעביר גרסאות מפיתוח לתפעול תוך הפשטה ואוטומציה של התהליכים, כמו גם לקיצור משמעותי בזמן ובאיכות הפיתוח בסביבות מסורתיות ובפיתוח יישומים לענן"

"הרכישה של נוליו היא חלק משינוי כלל עולמי שמוביל מנכ"ל CA, מייקל גרגור, ליותר חדשנות, גמישות ויכולות ניהול ואבטחה של השינויים המתחוללים בעולם ה-IT בכלל ובפרט בתפקידו של המנמ"ר בעידן החדש".

עמור ציין שמדובר ברכישה ה-11 של חברה ישראלית על ידי CA בעשור האחרון. "ישראל ממשיכה להיות אחת המדינות שזוכות לעדיפות ותשומת לב רבה בהנהלה העולמית של החברה, שממשיכה להאמין ביכולות הייחודיות של הפיתוח והחשיבה היצירתית בארץ. ככלל, החברה משקיעה בישראל הרבה יותר – הן ברכישות והן בתפעול מרכז הפיתוח שלה", אמר.

אירועים קרובים