ארה"ב: הפנטגון יקים מטה ללחימה בטרור ובפשיעה המקוונת

המטה החדש, סייברקום, עתיד לשים דגש על הגנת רשתות המיחשוב בארצות הברית מפני התקפות האקרים, במיוחד כאלה המגיעות מסין ומרוסיה, ויהיה חלק מהפיקוד האסטרטגי של הפנטגון ● הוא יחל לפעול באוקטובר הקרוב, ומי שצפוי לעמוד בראשו הוא הגנרל קית' אלכסנדר, מנהל הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי

הפנטגון עתיד להקים מטה לטיפול באבטחה מקוונת ובטרור קיברנטי, בשל תוכניות ממשל אובאמה להעמיד בראש סדר העדיפויות הלאומי את נושא אבטחת המידע וההגנה על תשתיות לאומיות מקוונות, ולרכז אותו תחת קורת גג אחת. רוברט גייטס, שר ההגנה של ארצות הברית, הודיע, כי בראש המטה, שייקרא סייברקום, יעמוד הגנרל קית' אלכסנדר, מנהל NSA – הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי. סוכנות זו אחראית על מעקב אחר אותות אלקטרוניים והאזנה להם, פיתוח דרכי הצפנה ופענוח אותות ועוד. אלכסנדר יעמוד בראש המטה החדש בנוסף לתפקידו הנוכחי.

המטה החדש עתיד לשים דגש על הגנת רשתות המיחשוב בארצות הברית מפני התקפות האקרים, במיוחד כאלה המגיעות מסין ומרוסיה. כמו כן, הוא יאגד את איסוף המודיעין והחקירות הנעשות בתחום, בארצות הברית ומחוצה לה. המטה החדש יהיה חלק מהפיקוד האסטרטגי של הפנטגון, האחראי, בין היתר, על אבטחת רשתות המיחשוב במדינה. הוא יחל לפעול באוקטובר הקרוב, והקמתו ואיוש התקנים באופן מלא יסתיימו עד אוקטובר 2010.

מאות מומחי מיחשוב צפויים לעבוד במטה החדש. חלקם כבר עובדים, ואחרים יגויסו, כאמור, בהמשך. גם מספר המועסקים בסוכנות להגנה על תשתיות לאומיות צפוי לגדול – מ-100 ל-260.

בעקבות ההודעה נשמעה בוושינגטון ביקורת על כך שגוף צבאי יטפל בהגנה על רשתות מיחשוב אזרחיות. ביקורת נוספת נשמעה גם מהכיוון ההפוך. מבקרים אלה אמרו, כי המטה החדש ידאג בראש ובראשונה להגנה על רשתות המיחשוב הצבאיות, ורק לאחר מכן – על האזרחיות. מארן ליד, מומחית לאבטחה מקוונת, אמרה ש-"השאלה היא האם משרד ההגנה, המגן על רשתותיו הוא, יוכל להגן גם על הרשתות האזרחיות בצורה יעילה. התשובה היא שלילית". ליד עבדה בפנטגון בין השנים 2005-2008.

קולונל אריק באטרבו, דובר הפנטגון, הדף את הביקורת ואמר, כי מדובר בארגון מחדש פנימי, שישפר את יכולת המדינה להגן על רשתות המיחשוב והתקשורת שלה וירכז את המאמץ למלחמה בטרור המקוון בצורה טובה יותר.

ההחלטה – בעקבות הודעת אובאמה מהחודש שעבר

החלטתו של גייטס היא מימוש של הודעת ברק אובאמה, נשיא ארצות הברית, שנמסרה לפני כחודש, ולפיה הוא מתכוון למנות מפקח ראשי על האבטחה המקוונת בבית הלבן, שירכז את מאמצי הממשל להילחם במגיפת הפשיעה אונליין. אובאמה הודיע אז, כי המפקח יהיה אחראי על תיאום מדיניות האבטחה המקוונת בין סוכנויות הממשל ועל ארגון התגובות למתקפות מקוונות גדולות. הוא הוסיף, כי "הפשיעה המקוונת ממשית ביותר, וכך גם הסיכונים הכרוכים בה". לדברי אובאמה, "המפקח הראשי יקבל ממני גיבוי מלא וייהנה מגישה ישירה אליי". הנשיא האמריקני ציין, כי המשרד החדש לא יכתיב תקנים של אבטחה מקוונת לחברות פרטיות, אך יחזק את שיתופי הפעולה של המגזר הציבורי אתן וישקיע במחקרים לפיתוח של דרכים יעילות יותר להגנה על תשתיות המידע של ארצות הברית.

דבריו של הנשיא האמריקני נאמרו בעקבות דו"ח על מערך האבטחה המקוונת של הבית הלבן, שנכתב על ידי מליסה האת'וויי, לשעבר יועצת בכירה בשירותי המודיעין של ארצות הברית. בדו"ח שכתבה, קראה האת'ווי למנות מועצה לביטחון לאומי ולהעניק לה סמכויות נרחבות בכל הקשור לאבטחה המקוונת. היא קראה לכלול במועצה נציג שיהיה ממונה על הפרטיות, יגבש אסטרטגיה לאומית להגנה על הרשתות הדיגיטליות בארצות הברית ויהדק את שיתופי הפעולה שלה עם מדינות אחרות ללוחמה בפשיעה מקוונת ובריגול.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים