ד"ר אמיר עציוני , HP ישראל: "ארגונים עוברים ל-openstack, תפיסת ענן מבוסס קוד פתוח עם רכיב וירטואליזציה"

"ארגונים שוקלים לעבור ל-openstack מ-VMware מאחר שהם מבינים שבסוגים מסוימים של יישומים הם לא נדרשים כלל לווירטואליזציה", אמר ד"ר עציוני, מנהל קבוצת פריסייל וענן ב-HP ישראל ● הוא ציין שהשרתים של מערכת ה-Moonshot, שהושקו אתמול (ב') בלונדון, מבוססים על טכנולוגיות של טלפונים חכמים ומביאים לירידה משמעותית בצריכת האנרגיה, בשטח הרצפה ובעלויות התפעול

ד"ר אמיר עציוני, מרצה למנהל עסקים בבית הספר אריסון למנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה

"השרתים החדשים שהשקנו מבוססים על טכנולוגיות שלא ראינו בעולם השרתים, כי אם על בסיס טכנולוגיות שמגיעות מעולם הטלפונים החכמים", כך אמר ד"ר אמיר עציוני, מנהל קבוצת פריסייל וענן ב-HP ישראל.

עציוני אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, בעקבות השקת השרתים של מערכת ה-Moonshot, שערכה אתמול (ב') החברה בלונדון.

לדבריו, השרתים מבוססים על מעבדי אטום S1200 של אינטל (Intel) ומעבדי ARM. "מדובר בשרתים שמנצלים את האנרגיה, הם קומפקטיים ושונים מהותית מהשרתים שהכרנו עד היום בדטה סנטר", אמר. כך, ציין, השרתים מביאים לירידה של 89% בצריכת האנרגיה לעומת אלה המוכרים כיום, ירידה של 80% בשטח הרצפה וצמצום עלות התפעול ב-77%. "על ארון סטנדרטי ניתן לשים 1,800 שרתים במקום כמה עשרות כיום".

"הטמעת השרתים הללו היא תוצאה של שינוי מגמה בשוק. ארגונים שוקלים לרדת מ-VMware ל-Openstack, תפיסת ענן מבוסס קוד פתוח, ובו רכיב וירטואליזציה. הם מבינים שבסוגים מסוימים של יישומים הם לא נדרשים כלל לווירטואליזציה, אלא ניתן להשתמש בשרתים אלה, שיש להם מעבדים מאוד זולים. אנחנו מממשים את תפיסת שרתים מוגדרי תוכנה (Software Defined Servers), שתוכננו במיוחד למרכזי נתונים, לחיסכון בצריכת אנרגיה ומקום", הוסיף ד"ר עציוני.

עוד הוא אמר, כי "השרתים מתאימים לסוגים מסוימים של יישומים". הוא ציין ש-"נוציא גרסאות שונות של השרתים בקצב מהיר פי שלושה או ארבעה ונתאים אותם לסביבות מסוימות. הסביבה שכעת השקנו את השרתים בה היא של שרתי ווב. הסביבות הבאות יהיו מותאמות ליישומי Big Data וענן לסוגיו. 'נשחק' עם הרכיבים בפנים – כמות הזיכרון, תקשורת פנימית וחשמל – כדי לתת פתרונות לטובת צרכי היישומים. גם זה שינוי תפיסה".

"סדרת השרתים החדשה תוכננה במיוחד עבור מרכזי נתונים מודרניים, שכיום הולכים ומתמלאים במידע במהירות גבוהה ומתקרבים לנקודה שממנה והלאה הם מוגבלים על ידי התשתית המסורתית", אמר ד"ר עציוני. "שרתי HP Moonshot הם צעד ראשון אותו ארגונים יכולים לנצל כדי לטפל בבעיה זו".

ד"ר עציוני סיכם באמרו, כי "עם כמעט 10 מיליארד מכשירים המחוברים לאינטרנט וצפי של תחזיות לגידול אקספוננציאלי, הגענו לנקודה שבה דרישות המקום, החשמל ועלות הטכנולוגיה המסורתית כבר אינם ברי קיימא. השרתים החדשים מציינים את תחילתו של סגנון חדש בעולם ה-IT, שישנה את כלכלת התשתיות הקיימת ויניח את היסודות עבור 20 מיליארד המכשירים הבאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים