HP השיקה קטגוריה חדשה של שרתים, המותאמים לעידן הענן, הניידות וה-Big Data

סדרת השרתים החדשה, המכונה Moonshot, תוכננה במיוחד למרכזי נתונים - לחיסכון בצריכת אנרגיה ומקום פיזי ● השרת הראשון שהשיקה החברה זמין עם מעבד Atom S1200 של אינטל, אשר נועד לתמוך בעומסי עבודת אירוח אתרים ● מג ויטמן, נשיאת ומנכ"לית HP: "הגענו לנקודה שבה דרישות המקום, החשמל ועלות הטכנולוגיה המסורתית, כבר אינן בנות קיימא"

08/04/2013 18:01
שוק שרתי ה-x86 צמח ב-1.2% מבחינת יחידות ו-7.4% מבחינת הכנסות. HP

HP השיקה היום (ב') אחר הצהריים את שרתי Moonshot, המהווים קטגוריה חדשה של שרתים מתוצרתה, המותאמים לעידן הענן, הניידות וה-Big Data. המדובר בשרתים מוגדרי תוכנה (Software Defined Servers), שתוכננו במיוחד למרכזי נתונים – לחיסכון בצריכת אנרגיה ומקום פיזי. את ההכרזה העולמית, שנערכה בניו-יורק ובלונדון במקביל, ערכה מג ויטמן – נשיאת ומנכ"לית HP.

שרתי Moonshot החדשים בנויים ממעבדים ייעודיים, הנפוצים בסמארטפונים ובטאבלטים, הנועדו להפחית את צריכת החשמל ולקצץ בעלויות. עם תמיכה בעד 1,800 שרתים בארון 42U אחד, צורכת מערכת Moonshot כעשירית מהמקום הנחוץ לשרתים מסורתיים. השרת הראשון שהשיקה החברה זמין עם מעבד Atom S1200 של אינטל (Intel), שנועד לתמוך בעומסי עבודת אירוח אתרים.

השרתים מגיעים במחסניות ומאפשרים לשלב עד 45 מהן במארז HP Moonshot 1500 אחד. במחצית השנייה של 2013 תציע HP שרתי Moonshot נוספים, שירחיבו את היצע הפתרונות לעומסי עבודה נוספים, כולל Big Data, מיחשוב ענן, מיחשוב מקבילי, יישומים פיננסים ועוד.

"עם כמעט עשרה מיליארד מכשירים המחוברים לאינטרנט וצפי של תחזיות לגידול אקספוננציאלי, הגענו לנקודה שבה דרישות המקום, החשמל ועלות הטכנולוגיה המסורתית כבר אינן בנות קיימא", אמרה מג ויטמן בהשקה. "השקת Moonshot מציינת את תחילתו של סגנון חדש בעולם ה-IT, שישנה את כלכלת התשתיות הקיימת ויניח את היסודות עבור עשרים מיליארד המכשירים הבאים".

המבחן של ויטמן
HP לוטשת עיניה, בדרך למהפך המיוחל של חידוש הצמיחה על ידי חדשנות, לשוק החדש והגואה של עשרות מיליוני שרתים, הנדרשים על ידי ארגוני ענק הבונים את מכרזי הנתונים בענן שלהם. היקפו השנתי של שוק השרתים העולמי מוערך בכ-50 מיליארד דולרים, כאשר HP מחזיקה ב-14 מיליארד מתוכו – תוך שהיא מתחרה ב-יבמ (IBM), דל (Dell) ואורקל (Oracle), המדורגות אחריה.

מסגרת שרת 1500 HP Moonshot

החברות החדשות שנולדו לתוך העידן החדש, והקימו את הרשתות החברתיות ואתרי המסחר הדיגיטלי הענקיים שלהם, דוגמת אמזון (Amazon), גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) ואחרים, בנו את מרכזי הנתונים שלהן משרתים "מתוצרת עצמית". כל אחת מהן מפעילה מאות אלפי שרתים שהורכבו על ידן או הוזמנו מספקים ייעודיים, בלי לפנות ליצרני השרתים המסורתיים.

HP, אם כך, בונה על ארגוני האנטרפרייז בתחומי הפיננסים, התקשורת, המסחר האלקטרוני והרשתות החברתיות, שיקנו עתה ממנה את שרתי Moonshot החדשים, המתאימים מאוד לבניית מרכזי נתונים חכמים (שרתים מוגדרי תוכנה) מבוססי שרתים עתירי ביצועים, חסכני אנרגיה ומקום פיזי – ומחירם נמוך בהתאם. עד עתה, לא הציעו חברות השרתים הקלאסיות שרתים שכאלה.

גודלו של שרת 1500 HP Moonshot בהשוואה לכדור פוטבול: קטן, עוצמתי וחסכן באנרגיה

ההשקה מהווה גם מבחן ראשון עבור מג ויטמן, שמנסה להסיט את הכיוון של אוניית ה-IT הגדולה בתעשייה, לאחר החילופים שבוצעו במועצת המנהלים של החברה בשבוע שעבר (ריי ליין – היו"ר, ושני חברים נוספים, לא נבחרו מחדש), פרשת רכישת חברת התוכנה אוטונומי (Autonomy) שעברה לבית המשפט והירידה ברווחיות ברבעונים האחרונים, מאז שנכנסה ויטמן לתפקידה, לפני כשנה וחצי. הרבעון האחרון של 2012 כבר סימן שיפור וייתכן שהשרתים החדשים יסמנו את המשך תנופת החזרה לצמיחה של החברה שהחלה את עידן "עמק הסיליקון" בפאלו אלטו, קליפורניה, לפני 74 שנה.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לבריטניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים