עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת: "להיות מנמ"ר היום הוא אחד התפקידים הקשים ביותר שיכולים להיות"

"בעבר ידענו תקופות יציבות יותר, כמו תקופת המיינפריים ועידן ה-PC והשרתים. הכל היה ברור, הגבולות היו ידועים לכולנו. כעת, עם כניסת הענן, אנחנו עומדים בפתחו של עידן שיימשך זמן רב, ומשנה את כל מה שידענו", אמר בר טל - שיסיים את תפקידו בימים הקרובים, בכנס לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל ● לדבריו, "למרות שרבים מדברים על הענן - אף אחד לא עושה יותר מדי. אין ספק שזה הבון-טון של העידן החדש"

"להיות מנמ"ר בעת הזו הוא אחד התפקידים הקשים ביותר שיכולים להיות. העולם שלכם משתנה לחלוטין, וכל מושגי היסוד עליהם גדלנו – השתנו או נמחקו לחלוטין", כך אמר עדן בר טל, מנכ"ל משרד התקשורת היוצא, שיסיים את תפקידו בימים הקרובים עם ההכרזה הצפויה על הממשלה החדשה. בר טל אמר את הדברים במליאת אחר הצהריים של כנס לשכת מנתחי מערכות המידע בישראל. לכנס, שנערך אתמול (ב') בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות משתתפים והוא התקיים במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה.

"המציאות הקשה היא, שהכול היום משולב ב-הכל", אמר בר טל. "אתם, היושבים פה באולם, כמו רבים מבני דורנו, לכודים בווקטורים עליהם צמחנו מאז שסיימנו ללמוד. בעבר ידענו תקופות יציבות יותר, כמו תקופת המיינפריים ועידן ה-PC והשרתים. הכל היה ברור, הגבולות היו ידועים לכולנו. כעת, עם כניסת הענן, אנחנו עומדים בפתחו של עידן שיימשך זמן רב, ומשנה את כל מה שידענו".

לדבריו, "גם בתחום התקשורת חלה אבולוציה שלמה. בעבר היו עולמות ברורים בתחום: חיינו בעולם של כבלים, שייעודם היה להעביר שיחה מנקודה לנקודה. כיום, אנו חיים בעולם הסיבים, שמתממשק עם תחום ה-IT, וכאן מתחיל הכאוס: המנמ"רים לא מבינים את עולם התקשורת, ואנשי התקשורת לא מבינים ב-IT".

בר טל אמר, כי "למרות שרבים מדברים על הענן – אף אחד לא עושה יותר מדי. אין ספק שזה הבון-טון של העידן החדש, שבו ארגונים מגלים שבזכות פיתוחים טכנולוגיים חדשים, קמו שחקנים שפלשו לתחום שלהם. אתם סבורים כי מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device) היא כאב ראש עבורכם, אבל אתם טועים. הבעיה היא שהתשתיות הקיימות לא מסוגלות להכיל את ים המידע והיישומים שצצים בכל יום".

הוא הביא לדוגמה את מערכת החינוך, ואמר כי היא תהיה שונה אם השיעורים יישלחו לתלמידים במחשב. "ההורים יתקשרו עם המורים דרך המחשבים והרשתות החברתיות, והכל יתבצע על בסיס תשתיות מהירות, שנהיה חייבים להשקיע בהן. מערכת החינוך, כמו העולם כולו, עוברת לענן. על משרד החינוך להשקיע במחשבי לוח, שעלותם כאלף שקלים ליחידה. אם יטמיעו אותם היטב, העלות תהיה זולה הרבה יותר. ההשקעה הזו תהיה כדאית יותר מכל השקעה אחרת, ותסייע בצמצום הפערים הדיגיטליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים