רכישת דל הולכת ומסתבכת: המשקיע קרל אייקן צבר 6% ממניות החברה

אייקן הצליח לצבור נתח של כ-100 מיליון מניות של דל ודורש מהחברה לבצע שינוי ממונף במבנה ההון ● המהלך מסבך את כוונתו של מייסד החברה, מייקל דל, לרכוש אותה בשיתוף עם בית ההשקעות Silver Lake ומיקרוסופט, בעסקה ששווייה מוערך ביותר מ- 24 מיליארד דולרים

המשקיע האקטיביסט קרל אייקן הצליח לצבור נתח של כ-100 מיליון מניות של דל (Dell), המהוות 6% ממניות החברה, ודורש מיצרנית המחשבים לבצע שינוי ממונף במבנה ההון. המהלך מסבך את כוונתו של מייסד החברה, מייקל דל, לרכוש אותה בשיתוף עם בית ההשקעות Silver Lake ומיקרוסופט (Microsoft), בעסקה ששווייה מוערך ביותר מ-24 מיליארד דולרים.

מידיעה שפרסמה אתמול (ד') רשת CNBC, שנסמכת על מקורות שמקורבים להשקעה, עולה, כי אייקן, שהתפרסם בראשונה בשנות ה-80 כאשר הצליח להשתלט על חברת התעופה TWA וידוע כמי שנוהג לבצע שינויים בהנהלת החברה ולערער על האסטרטגיה שלה, הפך לבעל המניות השלישי בגודלו בדל. קודמים לו מייקל דל עצמו ופירמת Southeastern Asset Management, שבבעלותה 8% ממניות החברה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאייקן.

Southeastern Asset Management, בעלת המניות החיצונית הגדולה ביותר בדל, דרשה השבוע מיצרנית המחשבים לפתוח את ספרי החשבונות – מהלך שעשוי לסמן התנגדות להצעת הרכש של מייקל דל. זאת, משום שאנשי Southeastern Asset Management טוענים שהעסקה למכירת דל נעשית על פי הערכת שווי נמוכה בהרבה משווייה האמיתי של יצרנית המחשבים השלישית בגודלה בעולם. אנשי הפירמה דרשו לקבל "מידע פשוט וברור" בשם הלקוח הגדול ביותר שלהם, קרן Longleaf Partners Fund.

בפירמת Southeastern Asset Management מממפיס, המנוהלת על ידי המשקיע האקטיביסט מייסון הוקינס, מתחו ביקורת על החשאיות שנקטו מנהלי דל ביחס לעסקה במהלך פרסום התוצאות העסקיות בחודש פברואר. במכתב ששלחה לחברה האשימה אותה הפירמה בכך שייחסה חשיבות רבה מדי לירידה בהיקף המכירות של מחשבי ה-PC והתעלמה מהצמיחה בחטיבה שמעניקה שירותי מיחשוב, על מנת להצדיק את מכירת החברה במחיר נמוך מדי.

"במסגרת הצעת הרכש הנוכחית, עתידים ההנהלה וחברת Silver Lake ליהנות מכל היתרונות העתידיים, מבלי להעניק לבעלי המניות ששילמו כדי להביא את החברה למעמדה הנוכחי הזדמנות לקצור את הפירות", על פי המכתב של Southeastern.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים