אריק קליין, סאן: "גם לאחר הרכישה על ידי אורקל – ג'אווה תמשיך להיות מנוע הצמיחה שלנו"

קליין, סגן נשיא סאן העולמית לג'אווה, אמר בכנס טכנולוגיות הג'אווה שערכה סאן ישראל: "החזון הוא שהשפה הזו תרוץ על כל רכיב נייד, ואנו מתקדמים במהירות לעבר מימושו" ● לדבריו, "יש למרכז המו"פ של סאן בישראל תרומה רבה לג'אווה בעולם"

"פגשתי לפני כמה ימים את לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, ושרטטתי בפניו את מפת הדרכים של ג'אווה. אליסון אמר, כי הוא נרגש מהרכישה של אורקל את סאן, בשל ההיסטוריה של שפת הפיתוח וטכנולוגיית ג'אווה, היכולות הטכנולוגיות שטמונות בה, וכמובן הפוטנציאל העסקי שהיא יכולה לקדם את אורקל וסאן באמצעותה. גם לאחר הרכישה – ג'אווה תמשיך להיות מנוע צמיחה משמעותי וחשוב עבור סאן" – כך אמר אריק קליין, סגן נשיא לג'אווה בסאן העולמית. קליין היה דובר המפתח בכנס טכנולוגיות הג'אווה שערכה הבוקר (ב') סאן ישראל במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. לאירוע, הנערך זו השנה השלישית ברציפות, הגיעו יותר מ-700 מפתחים ומקצוענים בתחום. הוא הוסיף, כי "למרכז המו"פ של סאן בישראל יש חלק לא מבוטל בהצלחה של ג'אווה בעולם הפיתוח והתוכנה. בין השאר, בתחום של ג'אווה לטלוויזיה דיגיטלית ולסלולר".

לדברי קליין, "ג'אווה היא כיום תקן בעולם הפיתוח. רק פיתוח באופן פתוח יסייע למפתחים ולכלל קהיליית המיחשוב להתמודד עם המהירות הנדרשת כיום בתגובה לשינויים הדינמיים בשוק ה-ICT הגלובלי, ולהתייצב אל מול המשבר הכלכלי העולמי". הוא הוסיף, כי סאן מסייעת ותורמת רבות לתחום, "בין השאר בהשקעה שנתית של 2 מיליארד דולרים במחקר ופיתוח – שמגיעה בסופו של דבר חזרה לקהילה, בצורת שורות קוד פתוחות". קליין ציין, כי "סאן מחדשת ומרחיבה את היכולות של ג'אווה, ובדרך זו היא משפיעה בכיוונים של פתיחת התוכנה למפתחים. החברה עושה מאמץ מאוד נרחב על מנת לסייע לקהילת המפתחים ולהתמקד בפתרון בעיותיהם".

קליין הציג בפני המפתחים נתונים מספריים שלדבריו "הפכו את הג'אווה לפופולרית ולחובקת עולם". כך, הוא ציין, כי יש כיום בעולם יותר מ-6.5 מיליון מפתחי ג'אווה מוסמכים, המהווים לערך כשליש מכלל המפתחים בעולם. בנוסף, קיימים כ-7 מיליארד רכיבים מבוססי ג'אווה המצויים במכשירים ניידים שמקושרים לאינטרנט; טכנולוגיית ג'אווה מותקנת ביותר מ-90% מהמחשבים השולחניים והניידים, וב-85% מהמכשירים הניידים, והיא "מובילה את הטכנולוגיה בטלוויזיות הדור הבא, בנגני בלו ראי דיסק ובממירי טלוויזיה". הוא הוסיף, כי יש 2.6 מיליארד כרטיסים מבוססי ג'אווה במכשירי סלולר בקרב אוכלוסיית העולם.

לדבריו, "החזון של סאן, שאותו הגה לפני עשור המנכ"ל לשעבר של החברה, סקוט מק'נילי, ולפיו 'הרשת היא המחשב' – לא השתנה. מה שהשתנתה היא המציאות. כל פעולה שאותה אנו עושים כיום קשורה לרשת באופן זה או אחר. בסופו של דבר, הכול עובר ממחשב אחד למשנהו". לכן, הסביר קליין, "המשימה של סאן, כמו גם של שאר ספקיות התוכנה, היא להביא למצב שבו המשתמשים יקבלו כמה שיותר שירותים ויישומים בצורה מהירה, קלה וידידותית למשתמש".

קליין דיבר גם על התועלות המצויות בפיתוח מבוסס ג'אווה: "לקוחות מעוניינים ביישומים עשירים, הם רוצים שהיישומים הללו יימצאו בכל מקום, ועל גבי כל מכשיר – במסכי הטלפון הנייד, הטלוויזיה ועוד. הלקוחות רוצים שהיישומים הללו יהיו נגישים ומרובי נתונים עדכניים, לא מעניינת אותם הנגישות, זו צריכה להיות בכל מצב ובכל מקום". הוא סיכם באומרו כי "הפיתוח מבוסס ג'אווה מספק את היכולות הללו, ולכן הוא יימשך במלוא התנופה".

את הכנס הנחה אלי מזוז, מנהל שיווק בסאן ישראל. דוברים נוספים היו דן טולדנו, מנכ"ל סאן ישראל; ערן ואנונו, מנהל מרכז המו"פ של סאן בישראל; ודייב הופרט, מנהל מכירות לתחום הג'אווה בסאן. לאחר מכן, התפצל הכנס לכמה מסלולים מקצועיים, לרבות ג'אווה לארגונים, לתחנות קצה, למובייל, מסלול של מעבדות התנסות – Cool Stuff ומסלול ל-MySQL, בסיס הנתונים החופשי אותו רכשה סאן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים