אתר האינטרנט והמענה הטלפוני של בנק דיסקונט הושבתו בסוף השבוע למשך שעה

השירותים הושבתו בעקבות תקלה במתג התקשורת ובשרת בסיס הנתונים המזין אותם ● עם זאת, בסניפי הבנק, שחלקם פתוחים בימי ו', פעלה המערכת כרגיל ● בבנק מנסים לברר מדוע מערכת הגיבוי לא עלתה מיידית, ונדרש זמן רב כדי לאתחל אותה

תקלה במתג התקשורת ובשרת בסיס הנתונים המזין את אתר האינטרנט ואת שירות המענה הטלפוני האוטומטי (IVR) של בנק דיסקונט גרמה ביום ו' להשבתה זמנית של מערכות טלבנק דיסקונט. השירותים, הבנויים על מערכות של אורקל, הושבו לאחר שלא היו זמינים במשך כשעה.

מבנק דיסקונט נמסר בתגובה לשאלת אנשים ומחשבים, כי התקלה גרמה לניתוק בסיס הנתונים. מסיבה שטרם הובררה, המערכת באתר הגיבוי לא עלתה מיידית, ונדרש זמן רב על מנת לאתחל אותה.

דוברת דיסקונט מסרה, כי המערכת פעלה כסדרה בסניפי הבנק, ובשל העובדה שסניפים רבים של הבנק פתוחים ביום ו', יכולים היו הגולשים שלא הצליחו להיכנס לחשבון שלהם אונליין או דרך הטלפון לגשת לסניפים ולקבל שם שירות מלא. בבנק בודקים את המקור לתקלה ולהתמשכותה, ופועלים כדי שלא תחזור.

בנובמבר 2008 קרסה מערכת ה-DB2 (בסיסי נתונים של יבמ על מחשבי מיינפריים) בבנק הפועלים, וגם אז נפגעו גולשי האינטרנט שלא הצליחו להיכנס לחשבונם. התקלה תוקנה לאחר כמה שעות, ואולם השפעותיה נמשכו מספר ימים. מערכת ה-DRP של הבנק, שהייתה אמורה להעלות מחדש את המערכות ולשחזר את הנתונים, הופעלה שלא כשורה עקב טעות אנוש וגררה קריסה מערכתית קשה עוד יותר של המחשב המרכזי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים