ניצחון חשוב לגוגל בבית המשפט באוסטרליה

בית משפט במדינה הפך החלטה של ערכאה נמוכה ופסק, כי ענקית האינטרנט לא הפירה את החוק בכך שאפשרה לחברות לרכוש במסגרת תוכנית AdWords מודעות שמוצגות בעקבות חיפוש שמות של חברות מתחרות ● השופטים קיבלו את עמדתה וקבע שאפילו משתמשים מזדמנים במנוע החיפוש לא עלולים לסבור, ולו בטעות, שגוגל היא המחברת של המודעות ● ברשות האוסטרלית להגבלים עסקיים והגנת הצרכן, שהגישה את התלונה המקורית נגד גוגל, ציינו שבית המשפט לא קבע שלא מדובר בהטעיה

גוגל (Google) רשמה הישג משפטי חשוב באוסטרליה, כאשר בית משפט הפך החלטה של ערכאה קודמת ופסק, כי ענקית האינטרנט אינה אחראית לפרסום מטעה באתר שלה.

חמשת השופטים קבעו היום (ד') פה אחד שגוגל לא מפירה את חוקי הסחר של המדינה בכך שהיא מאפשרת לחברות לרכוש במסגרת תוכנית AdWords מודעות שמוצגות כשהמשתמשים מחפשים שמות של חברות מתחרות. הרשות האוסטרלית להגבלים עסקיים והגנת הצרכן

האשימה את גוגל ב-2007 בהטעיה, בכך שהציבה מודעות לחברה בשם CarSales בתוצאות של חיפוש אחר "הונדה אוסטרליה". בכך הפך בית המשפט פסק דין שהתקבל באפריל האחרון בערכאה נמוכה יותר וקבע שארבע מודעות שנרכשו באתר בין מרס 2006 ליולי 2007 היו בגדר הטעיה שאסורה על פי חוקי הסחר של אוסטרליה, שחוקקו ב-1974.

טענתה של גוגל בערעור שהגישה על פסק הדין של הערכאה הנמוכה הייתה שהיא משמשת רק כמוציאה לאור ואינה אחראית לתוכן ולמצגים במודעות AdWords. בית המשפט קיבל את עמדתה וקבע שאפילו משתמשים מזדמנים במנוע החיפוש לא עלולים לסבור, ולו בטעות, שגוגל היא המחברת של המודעות.

"בערכאה הראשונה קבע השופט הראשון שעל אף שהמצגים עלולים להטעות, הם לא הוכנו על ידי גוגל", ציינו השופטים. "חברים רגילים וסבירים בקבוצת הצרכנים הרלוונטית, שעלולים היו להיפגע לכאורה ממעשים אלה, אמורים להבין שהקישורים הממומנים הם מודעות בתשלום, שגוגל לא ממליצה על מודעות אלה או אחראית להן ושאין לה תפקיד כלשהו בכתיבת התוכן שלהן".

בגוגל בירכו על פסק הדין. מהרשות האוסטרלית להגבלים עסקיים והגנת הצרכן נמסר, כי התביעה הוגשה כדי להבהיר את חוקי הפרסום ולהתאים אותם לעידן הדיגיטלי. כעת מבטיחים ברשות לבדוק את ההשלכות של פסק הדין. לדברי רוד סמיס, יושב ראש הרשות, "בית המשפט לא פסל את הטענה שיש במודעות אלה משום הטעיה. על כל העסקים שמפרסמים במנועי חיפוש לפעול כדי למנוע הטעיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים