יד ושם יעלה לרשת את אנציקלופדיית הגטאות בעברית

האנציקלופדיה, שמונה יותר מ-1,150 ערכים, מגוללת את קורות היהודים בגטאות בשטחי הכיבוש הגרמני באירופה - וכוללת מפה מבוססת גוגל ותצלומים מתוך המאגר ההיסטורי של יד ושם ● אבנר שלו, יו"ר יד ושם: "בזכות הממשק המתוחכם והידידותי, האנציקלופדיה של הגטאות תהווה כלי עבודה חשוב לחוקרי שואה וגם תמשוך ציבור רחב של מתעניינים, החל מניצולי שואה וכלה בצעירים"

יום השואה הבינלאומי - גם ברשת. צילום: ארכיון יד ושם

המכון הבינלאומי לחקר השואה ביד ושם יעלה ביום א' הקרוב לאתר האינטרנט שלו גרסה מורחבת, מעודכנת ומקוונת של האנציקלופדיה של הגטאות בעברית, לציון יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה ובתמיכת ועידת התביעות. האנציקלופדיה, שמונה יותר מ-1,150 ערכים, מגוללת את קורות היהודים בגטאות בשטחי הכיבוש הגרמני באירופה.

עם הוצאתה לאור של האנציקלופדיה באנגלית הוחלט ביד ושם להפיק בעבור ציבור קוראי העברית מהדורה בשפתם. אגף מערכות מידע ביד ושם תכנן והפיק גרסה מקוונת שנסמכת על המהדורה המודפסת, ופיתוחה מאפשר חיפוש מגוון ונגישות גבוהה: חיפוש אלפביתי, חיפוש על פי ההשתייכות למדינה לפני המלחמה ואפשרות חיפוש על פי החלוקה המנהלית בתקופת הכיבוש הגרמני. בכל ערך מצויה מפה מבוססת גוגל (Google), נכללים תצלומים מתוך מאגר התצלומים ההיסטורי של יד ושם, והמונחים והמושגים המשולבים בגוף הערכים מובהרים בחלונית תוך כדי קריאה.

האנציקלופדיה של הגטאות היא פרי עבודת מחקר ארוכת שנים שערכו פרופסור גיא מירון ושלומית שולחני מהמכון הבינלאומי לחקר השואה ביד ושם, אשר ראתה אור בשנת 2009. לראשונה כונסו למכלול שלם קורותיהם של כל הגטאות שהקים המשטר הנאצי. בין היתר, כוללת הרשימה גם גטאות קטנים שהתקיימו שבועות ספורים או שנתיים ויותר ברחבי ברית המועצות והונגריה, שנחשפים בפני הגולשים בפעם הראשונה.

אבנר שלו, יו"ר יד ושם, אמר כי "מדובר בקפיצת מדרגה של ממש. ראינו לנכון לעשות שימוש במדיום האינטרנטי כדי שמאגר הידע האדיר הזה שנאסף על ידי מכון המחקר שלנו, יהיה נגיש לכל אחד באופן חופשי מביתו. בזכות הממשק המתוחכם והידידותי, האנציקלופדיה של הגטאות תהווה כלי עבודה חשוב לחוקרי שואה וגם תמשוך ציבור רחב של מתעניינים, החל מניצולי שואה וכלה בצעירים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים