דטה דומיין דחתה את הצעת הרכישה של EMC; המליצה לבעלי המניות לקבל את ההצעה של נט-אפ

הדחייה באה לאחר שנט-אפ הציעה סכום גבוה יותר – 1.9 מיליארד דולרים, ומאחר שביטול הסכם הרכישה שנחתם בין דטה דומיין לנט-אפ יעלה לחברה 57 מיליון דולרים - סכום שאותו EMC לא תממן ● פרנק סלוטמן, נשיא ומנכ"ל החברה: "ההצעה של EMC לא תיטיב עם בעלי המניות שלנו" ● לעומת זאת, ב-EMC הביעו ביטחון, כי בעלי המניות של דטה דומיין יבחרו, בסופו של דבר, את ההצעה שלהם

נמשך הקרב על האחסון: מועצת המנהלים של דטה דומיין הודיעה אתמול (ב'), כי היא דוחה את הצעת הרכישה של EMC, שעמדה על 1.8 מיליארד דולרים. המועצה המליצה לבעלי המניות של החברה לקבל את ההצעה של נט-אפ, העומדת על 1.9 מיליארד. ב-EMC הגיבו על ההחלטה באמרם, כי בעלי המניות של דטה דומיין יחליטו, בסופו של דבר, לקבל את ההצעה שלהם.

בהודעה שפרסמה דטה דומיין צוטט פרנק סלוטמן, נשיא ומנכ"ל החברה, באמרו, כי "מועצת המנהלים של דטה דומיין מחויבת להעלות את ערך המניות של החברה בפני מחזיקי המניות שלה". לדבריו, "לאחר בחינה מעמיקה ומדוקדקת של ההצעות, תוך הסתמכות על היועצים המלווים את הרכישה, אנו משוכנעים, כי ההצעה של EMC לא תיטיב כעת עם בעלי המניות של דטה דומיין". סלוטמן הוסיף, כי "אנו שבעי רצון מההצעה של נט-אפ, ומשוכנעים כי רכישה שכזו תביא ערך לבעלי המניות, כמו גם ללקוחות".

עוד נכתב בהודעה, כי אילו הייתה נרכשת דטה דומיין על ידי EMC, היה על החברה לשלם לנט-אפ 57 מיליון דולרים בגין עלויות ביטול הסכם הרכישה הקיים בין החברה לבין נט-אפ, שנחתם בחודש שעבר. זאת, לאחר שהחברה הציעה תמורת דטה דומיין 1.5 מיליארד דולרים (25 דולרים למניה). בדטה דומיין אמרו, כי סכום התשלום לנט-אפ לא היה ממומן על ידי EMC.

לאחר ההצעה הראשונית של נט-אפ, הציעה EMC לשלם לדטה דומיין 1.8 מיליארד דולרים (30 דולרים למניה) עבור רכישתה. בתגובה, העלתה נט-את הצעתה ל-1.9 מיליארד.

בתגובה להודעתה של דטה דומיין חזרה EMC על הצעת הרכש שלה. ג'ו טוצ'י, נשיא, מנכ"ל ויושב ראש הדירקטוריון החברה, הודיע, כי מדובר בהצעה עדיפה על פני זו של נט-אפ, שכן מדובר בהצעת רכישה במזומן, ואילו נט-אפ הציעה, כי רק חלק מהרכישה של דטה דומיין יתבצע במזומן, בעוד חלקה האחר יתבצע במניות. הוא הוסיף, כי דטה דומיין יכולה הייתה לסגור את עסקת הרכישה עם EMC "באופן מיידי". טוצ'י אמר, כי "איננו מאמינים כי בעלי המניות של דטה דומיין יאשרו את הצעת הרכש של נט-אפ. EMC נשארת מחויבת להצעת הרכש שלה ולהשלמת העסקה על ידה".

אנקור תשווק את מוצרי דטה דומיין בישראל

בתוך כך, אנקור מערכות מקבוצת רדט חתמה על הסכם עם דטה דומיין לשווק את מוצריה בישראל. לדברי שי נוני, מנהל הפעילות החדש של דטה דומיין בישראל, למוצרי החברה יש פוטנציאל גדול להצליח בשוק המקומי, כפי שקרה בשנים האחרונות בשוק העולמי. "אני בטוח שבעזרת אנקור, אינטגרטור מוביל בתחום ניהול התשתיות, המוצרים שלנו יצליחו גם כאן", אמר.

שריג צור, מנכ"ל אנקור, אמר בנושא זה, כי "לחברה יש ניסיון רב ליישומים של גיבוי לדיסק. לטכנולוגיית הדה-דופליקציה יש פוטנציאל גדול – במיוחד בזמנים אלה, שבהם נדרש חיסכון מיידי בתשתיות". הוא הוסיף, כי "באמצעות מוצריה של דטה דומיין, לקוחותינו יכולים עתה ליהנות מהיתרונות הגדולים של גיבוי לדיסק – ובמיוחד מאמינות הגיבוי ומהנוחות של שחזור המידע – בעלויות נמוכות משמעותית מבעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים