גרטנר: חלונות 8 לא עוררה את שוק ה-PC
בשלושת החודשים האחרונים של 2012, שכוללים את עונת הקניות של סוף השנה, נמכרו ברחבי העולם יותר מ-90 מיליון יחידות של מחשבי PC, אולם מכירות אלה לא הביאו לצמיחה בשוק, שרשם ירידה של 4.3% - כך עולה מנתונים של גרטנר ● על פי החברה, הסיבה לכך אינה "קניבליזציה של מחשבי ה-PC אלא רכישה של מחשבי לוח חדשים והימנעות מהחלפה של מחשב ה-PC הקיים"
בעונת הקניות שלקראת חגי סוף השנה הפנו הקונים עורף למחשבים שולחניים ולמחשבים ניידים עם מערכת ההפעלה החדשה חלונות 8 (Windows 8) של מיקרוסופט (Microsoft) והעדיפו לרכוש מחשבי לוח וטלפונים חכמים – כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (ב') גרטנר (Gartner). על פי חברת המחקר, כתוצאה מכך נרשמה ברבעון האחרון של 2012 ירידה של 4.3% במכירות של מחשבי ה-PC.
בסך הכול, בשלושת החודשים האחרונים של השנה נמכרו ברחבי העולם 90.3 מיליון יחידות של מחשבי PC, מסרה גרטנר. בחברת המחקר מסבירים את הירידה בשינויים בהרגלי הצרכנים ובחולשה של הכלכלה העולמית.
"מחשבי הלוח חוללו שינוי דרמטי בזירת המחשבים. לא מדובר בקניבליזציה של מחשבי ה-PC אלא ברכישה של מחשבי לוח חדשים והימנעות מהחלפה של מחשב ה-PC הקיים", אמר מיקקו קיטגווה, אנליסט מגרטנר. לדבריו, "אם פעם חשבנו שכל משתמש יצטייד הן במחשב PC והן במחשב לוח, הרי שכעת אנחנו רואים שהקניות מתמקדות במחשבי לוח אישיים, בעוד שמשימות של יצירה וניהול מתבצעות במחשב PC משותף".
בענף קיוו שחלונות 8, אותה השיקה מיקרוסופט באוקטובר, תעורר לחיים את המגזר, שסבל בשנה האחרונה מתחרות מצד מחשבי הלוח והטלפונים החכמים. התקוות הללו, כאמור, נתבדו. בגרטנר מציינים, כי למערכת ההפעלה החדשה לא נודעה השפעה משמעותית על המכירות של מחשבי ה-PC ברבעון האחרון של השנה, גם משום שהמוצרים שצוידו בה לא עוררו התלהבות כפי שמעוררים מחשבי הלוח.
HP שבה ברבעון המדובר וכבשה מלנובו (Lenovo) את המקום הראשון במכירות של מחשבי ה-PC, הודות למעמדה האיתן בשוק הצרכנים הפרטיים. עם זאת, גם המכירות של HP לא היו גבוהות יותר מאשר ברבעון המקביל בשנה שלפני כן. על אף שאיבדה את הבכורה, לנובו עדיין הראתה את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר מבין היצרניות המובילות, לאחר שרשמה עלייה של 8.2% בהיקף המכירות בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2011. במקום השלישי נמצאת דל עם ירידה של 21% ורביעית ניצבת אייסר (Acer), שירדה ב-11%.
תגובות
(0)