יבמ מציגה: מיזם חדש לקידום יישומי מיחשוב ענן בתחום "בית חכם"

ענקית המיחשוב, שמשלבת במיזם כלים של וורקלייט המפותחים בישראל, חשפה בתערוכת האלקטרוניקה CES כלי לניהול ושליטה במערכות ביתיות, לרבות תאורה, מיזוג אוויר, בידור ופנאי – באמצעות זיהוי דיבור ומחוות יד וגוף

יבמ (IBM) וחברות STMicroelectronics ו-Shaspa משתפות פעולה במיזם חדש לקידום יישומי מיחשוב ענן ומיחשוב נייד בתחום "בית החכם". מדובר כלי ניהול ושליטה במערכות ביתיות לרבות תאורה, מיזוג אוויר, בידור ופנאי, זאת באמצעי ממשק שונים, ביניהם זיהוי דיבור ומחוות יד וגוף. שיתוף הפעולה נחשף בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם CES, המתקיימת בימים אלו בלאס וגאס.

אפליקציית הניהול של המערכת משלבת מוצרים המפותחים בחטיבת וורקלייט (WorkLight) של יבמ הפועלת בישראל, יחד עם תוכנה משובצת של Shaspa, על מנת לאפשר למשתמשי הקצה לשלוט ולנהל את ביתם הפרטי מכל מכשיר טלפון חכם. התוכנה של יבמ, לרבות MQ Series וכלי וורקלייט, מסייעת בהעברת הנתונים מהמערכות הביתיות, דרך סביבת הענן, אל מכשירי הקצה הניידים.

סביבת הבית החכם משלבת פונקציות תקשורת, ויוצרת ממשק לקישור הטלוויזיה, המחשב או מכשיר הטלפון הנייד עם מערכות מדידה, מוני חשמל ומים חכמים, מערכות תאורה, מכשירי חשמל ביתיים, מפסקים וחיישנים במסגרת הבית – כמו גם כאלה המפקחים על צריכת שירותים המסופקים מבחוץ.

החברות מעריכות, כי מיזם זה עשוי לאפשר לצרכנים להשתמש במכשירי הקצה הניידים שלהם ובאפליקציות ייעודיות לניהול מגוון רחב של פעילויות, ובכלל זה שליטה במערכות אזעקה, חימום ותאורה, הפעלת מכשירים חשמליים דוגמת מכונות כביסה או מזגני אוויר, וניטור מצבם הבריאותי של דיירים בדיור מוגן. כך, למשל, יוכל אדם בעל מגבלות תנועה להפעיל את מכשיר הטלוויזיה או לפתוח את דלת הכניסה לבית באמצעות מחוות יד או בדיבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים