מומחים: ה-iPhone 3G S עדיין לא כשיר לרכישה על ידי חברות גדולות

למרות החידושים שהוכנסו בו, המכשיר החדש של אפל עדיין חסר מערכת מרכזית, שתנוהל מרחוק על ידי אנשי מחלקות ה-IT של התאגידים ● קן דולייני, אנליסט בגרטנר: "תאגידים גדולים חייבים להיות בטוחים שאם הם מבצעים פעולה כלשהי, היא יכולה להיות מבוקרת. בלי שאפל תוסיף למכשיר את האופציה הזו, ביטחון המידע המאוחסן בו יישאר מוגבל"

ה-iPhone 3G S החדש של אפל, אשר תוכנן בין היתר כדי להתאים לצרכיהן של חברות גדולות המעוניינות באבטחת מידע מקסימאלית, עדיין לא כשיר לרכישה – כך על פי ארבעה מומחים שונים שבדקו את המכשיר. הטלפון החכם מצויד בתכונות כגון אפשרות למחיקת מידע מרחוק במקרה של גניבה או אובדן, והצפנה מבוססת תוכנה; יחד עם זאת, על פי המומחים, הוא עדיין חסר מערכת מרכזית שתנוהל על ידי אנשי ה-IT של התאגידים, אשר תאפשר להם לפקח על אופן השימוש במכשירים.

"תאגידים גדולים חייבים להיות בטוחים שאם הם מבצעים פעולה כלשהי, היא יכולה להיות מבוקרת. וכדי לעשות זאת, הם חייבים לכפות על המשתמש סביבת עבודה מתאימה", אמר קן דולייני, אנליסט בגרטנר. קווין בורדן, אנליסט ב-ABI, הוסיף, כי "הבעיה עם ה-iPhone 3G S היא, שהוא אינו כולל טכנולוגיה המאפשרת לאכוף מדיניות תאגידית על העובדים". המכשיר החדש לא מאפשר לאנשי ה-IT להריץ מרחוק עדכונים וכלי ניהול אחרים, החיוניים במיוחד לתאגידים פיננסיים אשר כפופים לחוקי רגולציה נוקשים בכל הקשור לניהול מידע. "בלי שאפל תוסיף את האופציה הזאת", אמר דולייני, "בטחון המידע המאוחסן במכשיר יישאר מוגבל".

סטיב דרייק, אנליסט ב-IDC, אמר כי ידוע לו על כמה חברות שניסו להפיץ את המכשיר בקרב עובדיהן, אך חזרו בהן מהמהלך לאור דאגות שהתעוררו בנוגע לאבטחת המידע. למרות זאת, דרייק סבור כי השיפורים שהכניסה אפל במכשיר מהווים צעד בכיוון הנכון.

בעוד שה-iPhone כבר אומץ על ידי כמה חברות גדולות, כגון Kraft Foods ואורקל, הרי שאפל מתקשה במיוחד להחדיר את המכשיר לתאגידים פיננסיים, אשר מסרבים לבטוח בו. כך, למשל, בנק אוף אמריקה בחר לאחרונה להישאר נאמן לבלקברי, לנוכח יכולות הניהול המרכזיות של ה-BlackBerry Enterprise Server.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים