ארה"ב התנתקה סופית מהשידור האנלוגי; בישראל – התהליך יחל רק בעוד חודשיים

השירות שמשרד התקשורת מבטיח להשיק בתחילת אוגוסט, יאפשר לתושבי המדינה לרכוש ממיר בעלות של כ-400 שקלים, ולצפות באמצעותו, בחינם, בחמישה ערוצים: 1, 10, 22, 33 ו-99 ● שר התקשורת, משה כחלון: "אדאג לכך שממשלת ישראל תסבסד את הממירים עבור אוכלוסיות נזקקות"

למרות בקשות רבות שהופנו באחרונה אל ה-FCC, רגולטור התקשורת האמריקני, ביום ו' האחרון חדל באופן סופי השידור האנלוגי בארה"ב, וכדברי הפרשנים, "השמים לא נפלו". אצלנו, במשרד התקשורת מבטיחים, כי הטלוויזיה הדיגיטלית החינמית תושק כבר בתחילת אוגוסט, לאחר שנים של תכניות ושל הבטחות, ותאפשר לאזרחים לרכוש ממיר בעלות חד-פעמית של כ-400 שקלים ולצפות באמצעותו בערוצים 1, 2, 10, 33 ו-99. למרות לחצים מצד חברי כנסת יוצאי חבר העמים, ערוצים 9 ו-24 לא יכללו בחבילת הבסיס.

"המעבר לטלוויזיה דיגיטלית נראה דומה יותר לרעש שלווה את באג 2000, ולא למשבר האמיתי שהיה במפרץ החזירים", אמר נציב ה-FCC, ג'ונתן אדלסטיין, במסיבת עיתונאים שערך אתמול (שבת). מה-FCC נמסר עוד, כי עדיין נדרשת עבודה רבה בהיבט הטכנולוגי, אולם המעבר של 971 תחנות משידור אנלוגי לדיגיטלי, היה חלק יחסית. ה-FCC נערך כיאות לפניות אזרחים בנושא תפעול הממירים הדיגיטליים החינמיים, ואף שכר אלפי נציגי שירות לקוחות לצורך זה, אולם למרות זאת הודו ברגולטור, כי אין להם מושג לכמה אנשים ובתי אב ברחבי ארה"ב אין יכולת לצפות בשידורי הטלוויזיה בשל אופן השידור החדש.

בישראל נערכים גם כן לקראת שינוי צורת השידור ומעבר לטלוויזיה דיגיטלית חינמית. ביום ו' האחרון ערך משה כחלון, שר התקשורת החדש, ישיבה בלשכתו עם נורית דאבוש – יו"ר מועצת הרשות השנייה, מנשה סמירה – מנכ"ל הרשות, וניצן חן – יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, לקראת ההשקה הצפויה. בפגישה קיבל השר כחלון סקירה מקיפה אודות השקת השירות. כחלון אמר בישיבה, כי "אדאג לכך שממשלת ישראל תסבסד את הממירים לאוכלוסיות הנזקקות". לשם כך, הוא צפוי להיפגש בקרוב עם ד"ר יובל שטייניץ, שר האוצר. כזכור, בעקבות הצעה שהעלה בזמנו יו"ר ועדת הכלכלה לשעבר, גלעד ארדן, הוחלט עקרונית, כי הממיר יסובסד עבור השכבות החלשות, שישלמו רק 200 שקלים תמורתו.

יוזמת החקיקה בנושא טלוויזיה חינמית החלה באוצר ב-2005, ועברה בכנסת בקריאה סופית בתחילת השנה שעברה. עיקרה, הוא היכולת לצפות בערוצי הטלוויזיה הבסיסיים מבלי להתחייב לחברות הלוויין או הכבלים. נראה, כי הציבור לא ממש מודע לחלופה החינמית לכבלים וללוויין שתופיע בקרוב, ולכן החליטו במשרד התקשורת להעלות קמפיין בנושא באמצעי התקשורת השונים. הערכות שונות בשוק אומדות את כמות המצטרפים לחלופה החינמית החדשה במאות אלפי צרכנים ובתי אב.

השיטה המתקדמת שלפיה תעבוד המערכת בישראל, מאפשרת לשווק ממירים שיכילו גם אפשרות הקלטה. גורמים בשוק העריכו, כי כעשרה ספקים שונים ייבאו ארצה את הממיר, שעל מנת למוכרו יידרש לעמוד בתקנים הטכנולוגיים שפרסם משרד התקשורת. חיבורו של הממיר הדיגיטלי אינו מסובך, וכל אחד יוכל לבצע את החיבור בעצמו למקלט הטלוויזיה שלו. המכירה תתקיים ברשתות מוצרי חשמל, בסופרמרקטים, וברשת האינטרנט.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמריקאי

    עלות הממיר בארה"ב כ 40 דולר, למה בארץ כל כך יקר?

אירועים קרובים