מיקרוסופט מתכוונת להציע את חלונות 7 ללא דפדפן; האיחוד האירופי מתנגד

הענקית מרדמונד הודיעה, כי תשיק גרסה ייעודית של חלונות 7 ללקוחות אירופאים, בה יוכלו הלקוחות לבחור עם איזה דפדפן ברצונם לעבוד ● ברשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי אמרו, כי העובדה שמערכות ההפעלה של החברה מוצעות עם אקספלורר אינה פוגמת בתחרות עם חברות אחרות, וכי "במקום להעניק חופש בחירה, נראה שמיקרוסופט החליטה להציע פחות"

הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי הודיעה בסוף השבוע, כי היא מתנגדת לכוונתה של מיקרוסופט להציע באירופה את חלונות 7 בלי דפדפן. לדבריה, העובדה שמיקרוסופט מציעה בדרך כלל דפדפן ביחד עם מערכת ההפעלה שלה אינה פוגמת בתחרות מול חברות אחרות. "אילו היינו מגיעים למסקנה שזה המצב, היינו מורים למיקרוסופט להציע את חלונות עם מבחר דפדפנים, ולא בלי שום דפדפן", נמסר מהרשות.

לפי הרשות, הצעה זו של מיקרוסופט מזיקה יותר מאשר מועילה: "מאחר שלמעלה מ-95% מהצרכנים רוכשים מחשבים שמערכת ההפעלה חלונות כבר מותקנת בהם, חשוב מאוד להבטיח את חופש הבחירה בערוצי השיווק של יצרניות המחשבים. אולם, במקום להעניק חופש בחירה, נראה שמיקרוסופט החליטה להציע פחות".

דבריה של הרשות נמסרו בתגובה להודעתה של מיקרוסופט, כי תציע לאירופאים את חלונות 7 E – גרסה של מערכת ההפעלה הבאה שלה, ללא אינטרנט אקספלורר, במטרה לאפשר להם לבחור עם איזה דפדפן או דפדפנים הם רוצים לעבוד. ממיקרוסופט נמסר, כי הגרסה החדשה תוצע ב-23 שפות, ותושק ב-22 באוקטובר – אותו התאריך שבו תושק חלונות 7.

בתחילת השנה הודיעה הרשות, כי בכך שמיקרוסופט משלבת את האקספלורר בחלונות היא עוברת על החוקים להגבלים עסקיים ופוגעת בתחרות בשוק הדפדפנים. הרשות אף הטילה על מיקרוסופט קנסות בסכום כולל של יותר ממיליארד דולרים על כך שהפרה חוקים אלה. ממיקרוסופט נמסר בסוף השבוע, כי הגרסה החדשה של חלונות לאירופה תוצע "נוכח התמשכות ההליכים המשפטיים".

בעבר הציעה מיקרוסופט באירופה את חלונות N – מהדורה של מערכת ההפעלה שלה ללא נגן המדיה פלייר. על פי מיקרוסופט, נחלה מערכת זו הצלחה מועטה בלבד בקרב הצרכנים הפרטיים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. hawk

    אנשים פסיכים - שיחליטו מה הם רוצים ממיקרוסופט עם זה בלי זה שיגעו אותם

אירועים קרובים