ג'ו טוצ'י לעובדי דטה דומיין: בואו אלינו – ותרוויחו

יושב ראש, מנכ"ל ונשיא EMC "עקף" את בעלי המניות של דטה דומיין, ושלח מכתב ישירות לעובדים ● הוא הציע להם "לשכנע בדחיפות את בעלי המניות להסכים להצעת הרכישה של EMC ולא לזו של נט-אפ" ● "כך", לדבריו, "יובטח לכם מקום עבודתכם בהמשך. אם דטה דומיין תירכש על ידי נט-אפ - אתם עשויים למצוא את עצמכם מובטלים"

דטה דומיין הופכת לחברה נחשקת מיום ליום: במסגרת המאבק על רכישתה של החברה שמתנהל בין שתי ענקיות האחסון, EMC ונט-אפ, שלח ג'ו טוצ'י, יושב ראש, מנכ"ל ונשיא EMC, מכתב גלוי לעובדי דטה דומיין. טוצ'י כתב להם, כי אם EMC תהיה זו שתרכוש את דטה דומיין, הם יזכו ב-"עתיד מבטיח". הוא הבטיח לעובדים "עתיד גדול ומרגש", ותיאר את החברה שבראשותו כ-"ארגון מגוון תרבותית וארגונית". לדבריו, EMC "לא רוכשת חברות רק לצרכי קונסולידציה של השוק".

פרשנים כלכליים ציינו, כי החריג במכתב של טוצ'י אינו עצם כתיבתו, אלא העובדה, כי הנמענים שלו הם עובדי דטה דומיין, ולא בעלי המניות של החברה. טוצ'י קרא לעובדים "לשכנע בדחיפות את בעלי המניות להסכים להצעת הרכישה של EMC ולא לזו של נט-אפ". "כך", לדבריו, "יובטח לכם מקום עבודתכם בהמשך. אם בסופו של דבר תמצאו עצמכם עם נט-אפ הקטנה, אתם עשויים למצוא את עצמכם כסרח עודף, מיותרים, מה שבזמנים קשים אלה עלול להפוך אתכם למובטלים".

טוצ'י לא התייחס במכתבו להיבטים הטכנולוגיים הכורכים ברכישתה של דטה דומיין על ידי EMC. לעומת זאת, בהתייחסה להצעת EMC, ציינה נט-אפ, כי זו "הצעה שאף אחד לא ביקש אותה", והוסיפה, כי הצעתה שלה "טובה יותר עבור מחזיקי המניות של דטה דומיין, בשל ההצלחה העסקית העתידית במיזוג בין השתיים".

הפרשנים ציינו, כי מכתבו של טוצ'י מהווה סימן לכך ש-EMC רצינית בכוונותיה לרכישת דטה דומיין, ואין היא עושה זאת רק על מנת "להתעלל" ביריבתה בעולם האחסון, נט-אפ. מנגד, מוסיפים אותם פרשנים בציניות: "הרי EMC מכריזה על עצמה כמובילה את עולם האחסון ובתוכו את תחום הדה-דופליקציה, אז מדוע עליה לרכוש טכנולוגיית דה-דופליקציה נוספת?" לדבריהם, "נט-אפ זקוקה לרכוש את דטה דומיין הרבה יותר מאשר EMC".

נט-אפ הייתה הראשונה להיכנס למרוץ על רכישת החברה, והכריזה עוד ב-20 במאי הכריזה החברה, כי הגיעה להסכם מחייב לרכישת כל המניות שלה, על פי שווי של 25 דולרים למניה. כך, היקף הרכישה אמור היה להסתכם בסכום של 1.5 מיליארד דולרים. לאחר מכן הצטרפה EMC לקרב, והגישה הצעה גבוהה ב-300 מיליון דולרים מזו של נט-אפ. EMC הציעה לשלם 30 דולרים במזומן תמורת כל מניה של דטה דומיין, ובסך הכול – שווי עסקה של 1.8 מיליארד דולרים. בעקבות זאת, העלתה נט-אפ לפני ימים אחדים את הצעת הרכישה שלה ל-1.9 מיליארד דולרים. דן וורמנהובן, יושב ראש ומנכ"ל נט-אפ, אמר אז, כי "הרציונל שבהצעת הרכישה שלנו נובע מכך שהשילוב בין שתי החברות יהווה הזדמנות גדולה עבור הלקוחות של שתיהן, ובנוסף יניב ערך גבוה יותר עבור מחזיקי המניות של דטה דומיין". הוא הוסיף, כי "קווי המוצרים של שתי החברות דומים מבחינה טכנולוגית ומתאימים זה לזה. קו מוצרים משותף של השתיים יביא לצמיחה משותפת לנו ולדטה דומיין, בהשוואה למצב של חוסר הלימה טכנולוגי במקרה שדטה דומיין תירכש על ידי EMC".

הקרב על רכישת דטה דומיין משקף את מגמת המיזוגים הגוברת בענף האחסון ואת השאיפה של היצרניות הגדולות של פתרונות האחסון לחבור לחברות שמציעות טכנולוגיות למניעת כפילויות. שי נוני, מנהל הפעילות החדש של דטה דומיין, אמר בשבוע שעבר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "העובדה שענקיות האחסון מתחרות על רכישת החברה מעידה על חשיבותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים