משה בראונר, HP ישראל: "אין עוד חברה שמציעה פלטפורמה אחידה לאחסון"

"לכל המתחרים שלנו יש סביבות אחסון רבות ומגוונות, כאשר כל מערכת עומדת בפני עצמה - מיושנת, מורכבת וסגורה. ב-HP זה בדיוק הפוך", אמר בראונר - מנהל תחום האחסון ב-HP ישראל, בשיחה עם אנשים ומחשבים ● לדבריו, ההכרזה האחרונה של HP משמעותה רענון מקיף של פורטפוליו האחסון שלה ● "מדובר בפריצת דרך לפתרון בעיית המורכבויות וחוסר היעילות והעיקר עם ארכיטקטורה אחת ויחידה המתאימה ללקוחות מכל גודל"

23/12/2012 15:18

תחת הכותרת "ההכרזה הגדולה והמהפכנית ביותר בתולדות HP", השיקה באחרונה ענקית המיחשוב ארכיטקטורת אחסון יחידה ואחודה לארגונים מכל גודל. את ההכרזה ביצעה HP בכנס הלקוחות DISCOVER 2012, שנערך בתחילת החודש בפרנקפורט שבגרמניה. משה בראונר, מנהל תחום האחסון ב-HP ישראל, מפרט בשיחה עם אנשים ומחשבים על ההכרזה ומשמעויותיה ומסביר מדוע קובעים בחברה שמדובר בלא פחות מאשר מהפכה.

מגיע לך מזל טוב?
"כן, בהחלט. לפני שלוש שנים הצטרפתי ל-HP (לאחר כמה שנים כמנכ"ל EMC ישראל, פ.ה) והובלתי את תחום השרתים הקריטיים. לפני כחודשיים מוניתי למנהל תחום האחסון ב-HP ישראל. זוהי תקופה מרגשת ומעניינת למנהל ב-HP, ובעיקר כמוביל תחום האחסון.

בשנים האחרונות עשתה HP צעדים חשובים ומשמעותיים בתחום האחסון. זה התחיל ברכישה של חברות כמו IBRIX ו-leftHand, והמשיך ברכישת 3PAR, שפיתחה מוצר מדהים. זה פתרון אחסון מצוין שכל לקוח שלנו שפוגש בו – מתלהב. במהלך השנה האחרונה מכרנו מאות פתרונות ללקוחות בעולם המבוססים על הטכנולוגיה הזו, מתוכם עשרות בישראל. המוצר של 3PAR נותן לנו את היכולת לספק פתרון לכל לקוח בכל נקודת כניסה: החל מפתרון נקודתי וקטן ועד לפתרון ארגוני מקיף".

אז מה בעצם המהפכה כאן? מהן החדשות?
"במהלך השנה האחרונה השקענו הרבה מאוד משאבים בכל תחום שבו אנחנו עוסקים: בין אם בעולם השרתים, בעולם תקשורת ה-SDN ר"ת (Software Defined Networks) וכמובן גם בתחום השירותים הטכנולוגיים. כולם מדברים על עולם המיחשוב המשתנה, על התפוצצות הנתונים ועל האתגרים שלקוחותינו נתקלים בהם. הפתרון שהצגנו בפרנקפורט מהווה שדרוג דרמטי להיצע האחסון של HP. זו ההכרזה הגדולה ביותר מסוגה בדור האחרון, עם חדשנות וחידושים בכל אספקט או פרמטר.

הישגים אלה נשענים על המצאות ופתוחים מבית HP Labs, על הרכישה המוצלחת של 3PAR, על ההבנות והתובנות שהטמענו בעקבות רכישות IBRIX ו-lefthand וכמובן על הידע העצום שקיבלנו כתוצאה מרכישת אוטונומי (Autonomy). כל אלה  מייצרים ומעצבים את הגישה הכוללת שלנו, של אחסון אחוד".

מהם עיקרי ההצעה שלכם?
"עולם האחסון היום מאוד מפורק ומקוטע, מה שמקשה על ניהול המידע, על הטיפול בו וכמובן גם על היכולת לאחזר את המידע ולהשתמש בו למטרות נוספות. רוב החברות הפעילות בתחום מציגות מוצרים שונים וטכנולוגיות שונות לפי גודל מאגר המידע, הדרישות לשרידות והמחיר אותו הלקוח יכול לשלם. החזון החדש של HP נקרא Converged Storage, והוא עוסק באחסון פשוט ופולימורפי הניתן להתאמה לסביבות שונות, המבוסס על ארכיטקטורה אחת מרמת הכניסה ועד הקצה העליון של המערכות, עם שירותי נתונים משותפים עבור כל סוג אחסון – Block, Object או File ובאופטימיזציה הן לאחסון בכונן קשיח סטנדרטי (HDD) והן בכונני SSD.

מדובר במהפכה, משום שכיום אין עוד חברה שיש לה פלטפורמה אחת. לכל המתחרים שלנו יש סביבות אחסון רבות ומגוונות. קיים קושי רב אצל לקוחות לעבור מסביבה לסביבה: אין מערכת ניהול אחת, אין מערכת תפעול אחת וכל מערכת עומדת בפני עצמה – מיושנת, מורכבת וסגורה. ב-HP זה בדיוק הפוך: ההכרזה האחרונה משמעותה רענון מקיף של פורטפוליו האחסון שאנחנו מציעים. מדובר בפריצת דרך לפתרון בעיית המורכבויות וחוסר היעילות והעיקר עם ארכיטקטורה אחת ויחידה המתאימה ללקוחות מכל גודל. לקחנו את המערכת שלנו ומתחנו אותה על פני כל התחום. אותה מערכת – לכל גודל של לקוח. במחיר שווה ומתאים. זו מהפכה.

אבל לא רק זה: יש לנו גם כלים ויכולות. אנחנו יכולים להתחייב ללקוחות שלנו שנפח האחסון שלהם אצלנו יהיה קטן משמעותית – וכאן טמון פוטנציאל לחיסכון של  הרבה מאוד כסף שאנחנו יכולים לחסוך ללקוחות שלנו".

איך אתם עושים את זה?
"החדשנות של HP Converged Storage נועדה לסייע לארגונים לפשט את תשתית האחסון ולהגיב לדרישות לא צפויות, תוך העלאת הערך לארגון מההשקעה בשלושה תחומים: החזר על ההשקעה במידע – בזכות קבלת החלטות מושכלת ומהירה יותר, שמסתייעת בטכנולוגיות מוטמעות לחיפוש ולניתוח כאמצעי להפקת ערך מכל פריטי המידע; החזר על ההשקעה בתשתיות – בזכות ניצול טוב יותר של המשאבים, תוך שימוש בתכנון פולימורפי שמותאם לסביבות רבות וטכנולוגיות לשיפור היעילות החותכות את נפח האחסון הנדרש בכמחצית; והחזר על ההשקעה באנשים – בזכות אספקת שירותי נתונים משותפים וניהול מרכזי של כל מערכות האחסון, להפחתת המורכבות ומשך הזמן הנדרש לניהול.

דברנו הרבה על אחסון, אך חשוב לציין שאנחנו מדברים על מהפיכה גם בעולם הגיבוי. גם כאן מה שעמד לנגד עינינו מתייחס לנושא קלות ונוחות תפעול ושימוש. היכולת לגבות ולאחזר את המידע במהירות, בזמן שמתאים ללקוח. לנצל נכון את חלון הגיבוי הקצר. להביא את המידע בדיוק כשצריך אותו.

יכולות אלו מושגות תוך כדי שימוש  במערכות גיבוי לדיסק ממשפחת ה-StoreOnce המהירות ביותר בתעשייה. יש ל-HP את הטכנולוגיות המתאימות למה שהלקוחות צריכים היום, באיכות ובמחיר טובים יותר מכל יצרן אחר בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים