מקסין פסברג, אינטל ישראל: "אינטל תרמה רבות למשק הישראלי בזמן המיתון, למרות שגם סבלה ממנו"

"בין השנים 1999 ל-2008 היתה התרומה שלנו למשק הישראלי בהיקף של 14.1 מיליארד דולרים", ציינה פסברג בפני פורום הבכירים של אנשים ומחשבים ● "לא במקרה אנו מוגדרים כיצואן הפרטי הגדול ביותר", קבעה ● בהרצאתה התייחסה מנכ"ל אינטל ישראל גם לאבולוציה של מזעור הייצור, ואמרה, כי למרות הדיבורים על כך, חוק מור עדיין רלוונטי

"אינטל תרמה הרבה מאוד למשק הישראלי בזמן המיתון הכלכלי, למרות שהיא עצמה סבלה ממנו", אמרה מקסין פסברג, מנכ"ל אינטל ישראל. פסברג דיברה במפגש מיוחד של פורום הבכירים C3 של אנשים ומחשבים, שהתארח אתמול (ד') במפעל הייצור החדש של אינטל בקריית גת, FAB 28. לדבריה, בתקופת המשבר, הפעילות של אינטל היתה חשובה מאוד למשק הישראלי ותרמה מאוד להגדלת הייצוא, זאת בזמן שהיא עצמה סבלה – כמו כל החברות – מירידה בהכנסות.

"בין השנים 1999 ל-2008 היתה התרומה שלנו למשק הישראלי בהיקף של 14.1 מיליארד דולרים", ציינה, "לא במקרה אנו מוגדרים כיצואן הפרטי הגדול ביותר. השותפות עם ממשלת ישראל, בין היתר בהקמת המפעל החדש, הוכיחה את עצמה".

פסברג ציינה שאינטל חוגגת בימים אלה 35 שנים לתחילת פעילותה בישראל – מאז שהוחלט ב-1974 להקים את מרכז המו"פ בחיפה, בעקבות יוזמה של מייסד אינטל בישראל, דב פרומן. פסברג עוד, כי מפעל FAB 28 בקריית גת הושק בשנה שעברה, ובהקמתו הושקעו כ-3.5 מיליארד דולרים, בתוספת השקעה של ממשלת ישראל, בהיקף 525 מיליון דולרים, אשר ניתן בהתאם לחוק עידוד השקעות ההון. לדבריה, "המפעל מייצר שבבים בטכנולוגיות הייצור החדשניות ביותר, על גבי פרוסות סיליקון ברוחב של 300 מ"מ ובטכנולוגיית 45 ננו-מטר".

לדברי פסברג, בישראל צופים בדאגה רבה בכוונתו של נשיא ארה"ב, ברק אובאמה, להכביד את המס על חברות אמריקניות שפועלות מעבר לים. המשמעות, הסבירה, היא שהדבר עלול לפגוע ברווחיות ענקית השבבים, סעיף המהווה שיקול מרכזי בהחלטותיה של חברה היכן להשקיע.

בהרצאתה התייחסה פסברג גם לאבולוציה של מזעור הייצור, ואמרה, כי "למרות הדיבורים על כך, חוק מור עדיין רלוונטי. אנו מעריכים שתימשך התופעה לפיה כל שנתיים ייצא דור חדש של מעבדים – עובדה המאפשרת לנו לתכנן קדימה לעשר השנים הקרובות", סיכמה פסברג.

תהליכי ייצור אוטומטיים

"מיסדנו את נושא האוטומציה ב-IT העולמי של אינטל, כחלק מתפיסה כוללת של הגברת תהליכי האוטומציה בקווי הייצור שלנו", אמר במפגש עזר ישראלי, מנהל תשתיות תקשורת גלובלי באינטל ישראל. "אינטל היא חברה שפתוחה מאוד לעולם, אבל יש לה כלל אחד מרכזי שעליו היא שומרת: שיכפול וזהות אחידה בכל המפעלים והמתקנים שלה בכל העולם", הוסיף ישראלי, "לכן אחד מאתגרי ה-IT באינטל, הוא לתמוך בכל התהליכים האלו, להטמיע תהליכים ומערכות שיאפשרו לחברה לייצר את המוצרים העיקריים שלה ביעילות וברמה הגבוהה ביותר בניתן".

ישראלי ציין, כי "בחדר הנקי במפעל החדש, תהליכי הייצור הם אוטומטיים. אין מגע של יד אדם בתהליכי הייצור, ועובדה זו מניבה אתגרים רבים ל-IT בחברה". הוא סיפר למשתתפים, כי מערך ה-IT באינטל מונה 6,700 עובדים, והוא משרת את כ-83 אלף עובדי הארגון הענק, ב-28 מדינות וב-150 אתרים בהם יש 97 דטה-סנטרים. ישראלי ציין עוד, כי ה-IT עובד במקביל לחטיבת האוטומציה בחברה.

במפעל החברה בקריית גת עובדים 300 אנשי IT ותמיכה, וחלק מהם משתייכים לפעילות הגלובלית של אינטל. לכן, נוצר מצב, הסביר, שכחמישית מעובדי החברה בארץ מדווחים ישירות לחו"ל. "המצב הכלכלי השפיע גם על הפעילות של אינטל בישראל", אמר ישראלי, "ואין זה סוד שיש לנו יעדים לצמצום עלויות למשך השנה". הוא הסביר, כי "בין היתר, הדבר ייעשה על ידי יישום ופיתוח של פעילויות שתסייענה לאופטימיזציה של משאבי הייצור, לניהול מרחוק של מחשבים אישיים, איחוד מאגרי נתונים, קונסולידציה בתשתיות ובחדרי המחשב ועוד".

"אנו מזוהים עם חדשנות", ציין ישראלי, "ומשקיעים הרבה מהידע שלנו, כדי לחשוף אותו לעולם הרחב". כך למשל, ציין, "אנו גאים בכך שאינטל הייתה בין החלוצות בעולם שהעניקה לכל עובדיה מחשבים ניידים, על מנת שיהוו את כלי העבודה העיקרי שלהם".

עומר בן שלום וגל אילון אחראים על הניידות באינטל. הם הציגו בפני המנמ"רים את טכנולוגית האבחון והתיקונים מרחוק של החברה, Vpro. לדבריהם, המדובר בכלי מרכזי מאוד בארגונים גלובליים, אשר נדרשים לתמוך בעשרות אלפי מערכות בכל העולם. בן שלום ואילון ציינו, כי הכלי הזה משתלב עם תפיסה אחרת אותה אינטל פיתחה ומיישמת – תפיסת ה-AMT (ר"ת Active Management Technology). לדבריהם, "הטכנולוגיה מאפשרת להשתלט על כל חומרה בכל מקום בעולם, באמצעות 'סוכן' חכם, שאינו קשור במערכת ההפעלה".

"אנחנו מדברים עם 94 אלף משתמשים, שמפעילים מערכות המייצגות 16 מותגים שונים של מערכות מחשב", אמר בן שלום. "השילוב של מחשב נייד ומחשב שולחני – שהם סביבות העבודה של העובדים שלנו, מייצר אתגרים בתחום השליטה והניהול מרחוק. הצד ההנדסי-טכנולוגי הוא פחות קריטי בהשוואה לפן קבלת ההחלטות לגבי אילו מערכות ישתלבו בתהליך, כדי שמראש הן תהיינה בנויות ליישום התפיסה שלנו. למדנו על בשרנו שעדיף לשלב את אנשי התפעול יחד עם אנשי ההנדסה בטרם מטמיעים את המערכות אצל העובדים. חוסכים כך הרבה מאוד כסף. עד כה כבר הותקנו כ-40 אלף מערכות Vpro והיעד שהצבנו לעצמנו הוא 60 אלף מערכות כאלו עד סוף השנה".

דוברים נוספים במפגש מטעם אינטל היו גרגורי טורקצי, גיל ענבי, דני ניסן וערן בירק. הם סקרו את פעילויות הדטה-סנטר של אינטל, הסבירו כיצד החברה מורידה עלויות באמצעות יישום טכנולוגיות Voice, וכיצד אינטל התחברה לטלפונים החכמים הפרטיים של עובדיה, ומאפשרת להם להיות חלק מסביבת העבודה שלהם, תוך שמירה על עקרונות האבטחה בארגון.

בחלק השני של המפגש, סיירו חברי פורום C3 בעמדת התצפית המאפשרת להשקיף על קו הייצור של FAB 28, וביקרו במרכז המחשבים השולט על מרבית הדטה-סנטרים של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים