מספר בכירים לשעבר בנורטל מבקשים לרכוש את החברה

הבכירים קיבלו אמנם כסף ממשקיעים פרטיים, אולם זקוקים להלוואה של מיליארד דולרים מממשלת קנדה ● לפי התוכנית של הקבוצה, נורטל החדשה תנוהל מאוטווה, בירת קנדה, ותכלול כשני שלישים מקווי העסקים הנוכחיים של החברה ● קווי המוצרים האחרים ייסגרו או יימכרו לרוכשים אחרים

מספר בכירים לשעבר בנורטל מבקשים לרכוש את החברה, אך הם זקוקים להלוואה בסך מיליארד דולרים מממשלת קנדה כדי לעשות זאת – כך מסר הבוקר אתר האינטרנט של רשות השידור הקנדית CBC.

דיוויד פטרסון, ראש הקבוצה ומנהל לשעבר בנורטל, אמר, כי החברה, הנמצאת כעת בשלבי הגנה מפני פשיטת רגל, תמשיך להשקיע במחקר ופיתוח. לפי תוכנית הקבוצה, נורטל החדשה תנוהל מאוטווה, בירת קנדה, ותכלול כשני שלישים מקווי העסקים הנוכחיים של החברה. קווי המוצרים האחרים ייסגרו או יימכרו לרוכשים אחרים. דיוויד מן, לשעבר סגן נשיא נורטל, שאף הוא חבר בקבוצה, החברה החדשה תתרכז בבניית רשתות רחבות פס ברחבי קנדה.

עד כה גייסה הקבוצה כסף ממשקיעים פרטיים, אולם היא זקוקה לעוד כמיליארד דולרים מהכספי המדינה כדי שתוכל לבצע את התוכנית. המשקיעים אמרו, כי הכסף נועד כדי לשמור על רמת ההשקעה במחקר ופיתוח, כך שקנדה לא תאבד את הידע שנצבר בידי מהנדסיה, ובסופו של דבר – יוחזר למדינה כאשר החברה תבריא.

נורטל נמצאת בהליכי ההגנה מפני נושים גם בארץ. עם זאת, מנתונים שנמסרו לבית המשפט המחוזי בתל אביב עולה, כי החברה בארץ מסוגלת לשלם את התשלומים לנושים. ביניהם נמצאים שתי קבוצות של עובדים (25 בקבוצה אחת ו-48 בשנייה), 38 גמלאים והחברות 012-סמייל ו-013-נטוויז'ן, שמפנות לנורטל תביעה שהוגשה נגדן על ידי אירוטל בגין הפרת פטנט בתחום כרטיסי החיוג. חברות אלה טוענות שאם הייתה הפרה שכזו, היא נגרמה כתוצאה משימוש במוצר של נורטל. אתמול (ד') אישרה השופטת ורדה אלשייך לקבוצה של 25 מפוטרים לקבל שכר בתקופת ההודעה המוקדמת על פיטוריהן, בסכום מצטבר של כחצי מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים