iSuppli: למרות שנתח השוק של AMD עלה ב-2.3% ברבעון, אינטל עדיין מובילה את שוק המעבדים

על פי חברת המחקר, יצרנית המעבדים השניה בגודלה מחזיקה כעת ב-12.8% בלבד משוק המעבדים, בעוד שאינטל - שרשמה ירידה של 2.5% ברבעון - עדיין מחזיקה ב-79% מהשוק ● ההכנסות בשוק המעבדים צפויות לרדת ב-15.8% ב-2009 ולהסתכם ב-28.6 מיליארד דולרים

יצרנית השבבים AMD הגדילה את נתח השוק שלה ב-2.3% ברבעון הראשון של 2009, וכעת היא מחזיקה ב-12.8% משוק המעבדים, כך מסרה חברת המחקר iSuppli. השיפור של AMD בא על חשבונה של אינטל, שלאחר ארבעה רבעונים רצופים של גידול בנתח השוק שלה, רשמה ירידה של 2.5%, אך היא עדיין שולטת ללא עוררין בשוק, עם נתח של 79.1%.

מת'יו ווילקינס, אנליסט ב-iSuppi, אמר, כי את הגידול בנתח השוק של AMD יש לייחס לביצועים טובים של החברה בכל קווי הייצור של המעבדים שלה, אך בעיקר בקווי הייצור של המעבדים המיועדים למחשבים ניידים. "זהו הישג משמעותי, בעיקר לנוכח המשבר הכלכלי והחולשה בשווקי המחשבים האישיים והשרתים", אמר ווילקינס. עד לרבעון הנוכחי הגדילה אינטל בעקביות את הפער מ-AMD, לא מעט תודות למעבד האטום שלה, שנחל הצלחה גדולה בשוק המחשבים הניידים.

בסך הכל, ההכנסות בשוק המעבדים סבלו מירידה של 20.6% ברבעון הראשון של 2009, והסתכמו ב-6.9 מיליארד דולרים, לעומת 8.6 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד, נמסר מ-iSuppli. המשבר צפוי להשפיע על השוק גם בשארית השנה, וההכנסות בתחום צפויות להסתכם ב-28.6 מיליארד דולרים, ירידה של 15.8%, לעומת 34 מיליארד ב-2008.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים