רמי נאסר, בכיר טכנולוגי ב-CA אירופה: "המיתון לא הביא לצמצום פעילות בעולם הגיבוי והשחזור"

"קיים עדיין מקום רב לשיפור במוכנות של ארגונים בהתמודדות עם התאוששות מאסון. עדיין, יחסית לתחומי IT אחרים, חווינו גידול במכירות בעולם הגיבוי", אמר נאסר באירוע שערכה אבנט תקשורת, מפיצת מוצרי CA בשוק המקומי ● יהונתן רגב, מנכ"ל אבנט: "זו הייתה שנה לא פשוטה, אולם למרות זאת הצלחנו לספק מוצרים ללקוחות במחירים אטרקטיביים"

"במקומות רבים בתוך מערכי ה-IT הארגוניים, מנמ"רים מצמצמים את היקף הפעילות, מבטלים פרויקטים ומקפיאים רכישות של מוצרים ושירותים טכנולוגיים. לא כך המצב בעולם הגיבוי ושחזור המידע. מנהלים בארגונים מבינים את חשיבות ההמשכיות העסקית – ומשקיעים בתחום בהתאם", אמר רמי נאסר, מנהל טכנולוגי בכיר, CA אירופה. נאסר הגיע ארצה לרגל אירוע השקת גרסה 12.5 של ARCserve ו-XoSoft, פתרון הגיבוי וההמשכיות העסקית של החברה. את האירוע ערכה הבוקר (ד') אבנט תקשורת, מפיצת מוצרי CA בשוק המקומי, במועדון הפיצ'ר בהרצליה פיתוח.

על פי נאסר, "קיים עדיין מקום רב לשיפור בכל הנוגע למוכנותם של ארגונים ברחבי העולם בהתמודדות עם התאוששות מאסון, וניהול השחזור והגיבוי. עדיין, יחסית לתחומי IT אחרים, אנו ב-CA – לא רק שלא חווינו צמצום במכירות, אלא אף גידול. מנהלים אינם רוצים לעצמם נזקים בשל 'סופת קתרינה' שניה, או דומה לה, משמע כל סוג אסון טבע, או נפילת מערכות. הם הפנימו את חשיבות התחום, ואת כורח המציאות להשקיע בו, על מנת להביא את הארגון להמשכיות עסקית ברמה גבוהה".

לדבריו, "המטרה היא להשיג המשכיות עסקית גבוהה יותר, ולהביא לזמינות המידע הארגוני, תוך צמצום העלויות הכרוכות בכך. בהיבט הטכנולוגי, אנו רואים עלייה במימוש טכנולוגית הדה-דופליקציה, מניעת שכפול, בשל הצורך לצמצם משאבים פיזיים וכספיים הכרוכים באחסון.

מנהלי IT מחפשים פתרונות שיענו על כמה צרכים שלהם במקביל: צמצום משך הפעולות הגוזלות מהם זמן רב מדי העבודה, צמצום משאבי המיחשוב לצורך הגיבוי, מיכון של ניהול האחסון, והצורך בשחזור וגיבוי בסביבות וירטואליות. חברות רבות חוו, וממשיכות לחוות, אובדן מידע ברמה זו או אחרת. השאלה שמטרידה אותן תמיד היא בתוך כמה זמן יחזרו לכושר פעילות מלא – ואת משך הזמן הזה יש לקצר עד כמה שניתן".

"פתרון הגיבוי המושק, ARCserve r12.5", אמר נאסר, "מאפשר הגנה על מידע עסקי קריטי של ארגונים למגוון רחב של סביבות עבודה". בהיבט הטכנולוגי, ציין, המדובר ביכולת דה-דופליקציה, "המצמצמת משמעותית את נפח הדיסקים הדרוש לגיבוי, כך שעלות האחסון פוחתת משמעותית ואמינות שחזור המידע גבוהה יותר". תכונה נוספת לדבריו, היא תמיכה בסביבות וירטואליות, "התוכנה מאפשרת גיבוי ושחזור יעילים של שרתים וירטואליים. באמצעותה ניתן לגבות את כל השרת כקובץ אחד ולשחזרו כיישות אחת ובנוסף ניתן גם לשחזר המידע ברמת קבצים ישירות לשרת אליו הם שייכים ללא צורך בשרת ביניים".

שילוב שתי תכונות אלו, הסביר, "מאפשר חסכון ניכר בשטחי אחסון כשמבצעים גיבויים לדיסק". עוד ציין נאסר את היכולת לשילוב מנגנוני ההסבה של תוכנות הוירטואליזציה בתוכנת הגיבוי לסביבות וירטואליות. כך, אמר, "מתאפשר שחזור שרת פיזי לסביבה וירטואלית ישירות – ללא צורך בשחזור לשטחי ביניים או התערבות ידנית בתהליכי השחזור וההסבה".

הוא הוסיף, כי "הגרסה החדשה מאפשרת את הגברת היעילות של הבקרה באמצעות רכיב SRM, ניהול משאבי האחסון, "המסייע לנהל בפשטות את ניצול שטחי האחסון של שרתים פיזיים ווירטואליים". לדבריו, "התוכנה מספקת אבטחת מידע ותמיכה במגוון מערכות הפעלה, חלונות, יוניקס ולינוקס, ותומכת בבסיסי נתונים של מיקרוסופט, אורקל, אינפורמיקס וסייבייס. בנוסף, אנו היחידים היודעים לעבוד בסביבות וירטואליות של VMware ומיקרוסופט".

נאסר, ערבי-ישראלי בתחילת שנות ה-30 לחייו, הוא תושב טירה לשעבר, ומאז סיים תואר שני במדעי המחשב, התקדם במשך שמונה שנות עבודתו בחברה לתפקיד בכיר במטה CA באירופה. לדבריו, "השוק הישראלי הוא שוק תחרותי ביותר, צפוף, ומרובה מתחרים. למרות זאת, אנו שולטים בו".

את הכנס פתח יהונתן רגב, מנכ"ל אבנט תקשורת, שאמר כי "זו הייתה שנה לא פשוטה, אולם למרות זאת הצלחנו לספק מוצרים ללקוחות במחירים אטרקטיביים". הרציונל מאחורי חבילת התוכנה, הסביר, "שכל ה-IT של ארגון צריך להימצא ברקע בלבד ואיש מהעובדים או הלקוחות לא חייב להרגיש בנוכחותו. אם יש תקלות במערכות IT – הפעילות העסקית חייבת להימשך כרגיל". הוא ציין, כי אבנט מייצגת את CA זמן רב, ומזה שנה וחצי מפיצה בלעדית את מוצרי הגיבוי והשחזור של החברה. רגב סיים בציינו, כי "CA נוקטת במתן פתרון גיבוי להמשכיות עסקית, המאפשר לארגון בעולם תחרותי להימצא צעד אחד לפני מתחריו: לעבוד ולקיים פעילות סדירה, גם כשיש תקלה במערכות ה-IT".

ביאטריס קבררה, מנהלת הפצה של CA לאזור EMEA, הציגה את האסטרטגיה של החברה לשנת הכספים 2010, שהחלה לפני חודשיים, הכוללת הגדלת בסיס הלקוחות, גידול במכירות, והגדלת נתח השוק. לאחר מכן נערכו סקירות טכנולוגיות והדגמות על המוצר החדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים