מחקר: תוכנות אנטי-וירוס חינמיות יעילות יותר מאלו שבתשלום

על פי המחקר, שנעשה עבור חברת האבטחה אימפרבה והקיף 40 תוכנות אנטי-וירוס, רוב התוכנות אינן מגיבות בצורה ראויה לאיומים חדשים - כאשר אחוז הגילוי הראשוני של רושעות עמד על אפס ● עמיחי שולמן, מנהל טכנולוגי ראשי באימפרבה: "אנחנו לא יכולים להמשיך ולהשקיע מיליארדי דולרים בפתרונות אנטי-וירוס שמספקים את האשליה של אבטחה"

מחקר שנעשה עבור חברת האבטחה אימפרבה (Imperva) מעלה, כי היעילות של פתרונות אנטי-וירוס, ולא רק ברמה הצרכנית, מוטלת בספק.

על פי המחקר, שהקיף 40 תוכנות אנטי-וירוס, רוב התוכנות אינן מגיבות בצורה ראויה לאיומים חדשים. החוקרים התקיפו את המחשבים עם 82 קבצי רושעות חדשים שהוכנו לצורך המחקר, וגילו, לטענתם, שאחוז הגילוי הראשוני עמד על אפס. החוקרים חזרו על הבדיקות כל כמה ימים ומצאו שלעתים חלפו מספר שבועות עד שהרושעות עודכנו ברשימה של התוכנות. למעשה, גם תוכנות שנחשבות כמובילות בשוק נזקקו לשלושה שבועות לפחות לאיתור כל הרושעות שהותקנו במחשבים שנבדקו.

זאת ועוד, המחקר מגלה שלאור התוצאות יכולים משתמשים להסתפק בפתרונות אנטי-וירוס חינמיים. במבחנים שביצעו החוקרים היו פתרונות בחינם שהשיגו תוצאות טובות יותר מאשר פתרונות בתשלום, פופולריים ככל שיהיו. שני הפתרונות הבולטים שציין המחקר היו הגרסה החינמית של Avast ושל Emisoft.

אימפרבה ציינה, כי שליש מהוצאות האבטחה של הארגונים בעולם מקורן במנויים לתוכנות אנטי-וירוס, כאשר תוצאות המחקר מצביעות על כך שמדובר בהוצאות שאינו מוצדקות. לכן, טוענים בחברת האבטחה, ויש צורך בגישה ובפתרונות מודרניים כדי להתמודד עם תופעת הרושעות והווירוסים. "אנחנו לא ממליצים לחסל את תחום האנטי-וירוס. עם זאת, אנו ממליצים לבצע איזון ומודרניזציה של הוצאות האבטחה כדי להתמודד עם הסיכונים של ימינו", אמר עמיחי שולמן, מנהל טכנולוגי ראשי של אימפרבה.

הוא הוסיף, כי "האבטחה הארגונית מתחה קו דמיוני מאחורי פתרונות האנטי-וירוס שלה, אבל המציאות מוכיחה שכל וירוס חדש שנוצר מערער את הפתרונות הללו בלי כל אתגר. אנחנו לא יכולים להמשיך ולהשקיע מיליארדי דולרים בפתרונות אנטי-וירוס שמספקים את האשליה של אבטחה, במיוחד כשיש פתרונות חינמיים שמציעים ביצועים טובים יותר ממנויים בתשלום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים