EMC מציגה: סינקפליסיטי – "דרופבוקס" לארגונים

"הפתרון של סינקפליסיטי מאפשר לשתף כל מסמך הנמצא בכל התקן עם כל המשתמשים האחרים", מסביר גי'טו פאטל - מנכ"ל היחידה העסקית סינקפליסיטי ב-EMC, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "המודל שלנו הוא לאפשר לכל משתמש בארגון גישה לכל קובץ, כמו הגישה הקלה והנוחה שלו בבית לתמונות, למשל" ● לנארד צ'אנג, האסטרטג הראשי של סינקפליסיטי ב-EMC: "יש מוצרים מתחרים לשיתוף קבצים, אך לעומת הפתרון שלנו הם קשים לשימוש, אינם שקופים למשתמש ומקשים על העברת הקבצים"

25/11/2012 15:08

בתחילת החודש נערך בווינה, בירתה של אוסטריה, כנס Momentum השנתי ה-19 של משתמשי חטיבת IIG (ר"ת Information Intelligence Group) של EMC. הכנס במקורו נערך על ידי חברת דוקומנטום (Documentum), עבור משתמשיה בתחום הניהול הארגוני של תוכן ומסמכים (ECM, ר"ת Enterprise Content Management). לפני שמונה שנים רכשה EMC את דוקומנטום, כחלק מסדרה של מעל 70 רכישות אותן הוביל ג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC מאז 2001. מאז, ממשיכה ענקית ניהול המידע לערוך כנס שנתי בנושא, הכולל את כל משתמשי חטיבת ה-IIG, כולל הרכש האחרון של EMC בתחום, חברת סינקפליסיטי (Syncplicty).

טוצ'י עצמו חתום גם על הרכישה הטובה ביותר של EMC, ואולי הרכישה הטובה ביותר בהיסטוריית הרכישות העולמית, הלוא היא רכישת VMware – חלוצת הווירטואליזציה, אותה רכש לפני כשמונה שנים, כמה חודשים בלבד לאחר רכישת דוקומנטום. EMC שלמה 625 מיליון דולרים בלבד עבור חברת הווירטואליזציה שמכרה באותה שנה פחות מ-100 מיליון דולרים, ואילו כיום תורמת לא פחות מ-60% (כ-30 מיליארד דולרים) לערכה הבורסאי של EMC, המגיע לכדי 52 מיליארד דולרים, עם מחזור מכירות המתקרב ל-20 מיליארד. אז מי אמר שזו אינה הרכישה הטובה ביותר בהיסטוריה?

בכנס Momentum 2012 אמר ריק דבנוטי, מנכ"ל חטיבת ה-IIG ב-EMC, שסידרת ההכרזות בסביבת דוקומנטום היא הגדולה ביותר בהיסטוריה שלה מאז יוסדה לפני עשרים שנה. מעל 1,200 משתמשים ושותפים לקחו חלק בשלושת ימי הכנס. אחד המוצרים שבלטו במיוחד ומשכו תשומת לב רבה, היה מוצר שיתוף הקבצים ברשת של סינקפליסיטי, שנרכשה כאמור על ידי EMC במאי השנה. המוצר מזכיר מאוד בפשטותו את הפתרון של דרופבוקס (Dropbox) בעולם הצרכני. אולי זו תהיה גיזת הזהב החדשה של טוצ'י, לאחר VMware?

לדעת מומחי התעשייה, סינקפליסיטי היא הספקית המובילה בפתרון ענן משולב לסינכרון מיידי, גיבוי, שיתוף קבצים ושיתוף פעולה (collaboration). המשתמשים בארגון יכולים להעביר קובציהם בקלות וישירות – הן ליישומים ולשרתי קבצים במתקן ובענן, ללא צורך ביצירת שטחי עבודה וירטואליים, הן למאגרי תכנים כמו Google Docs ואחרים.

הכנס השנתי ה-19 של משתמשי חטיבת ה-IIG של EMC בסימן טרנספורמציה של ה-IT, הארגון וגם של המשתמש עצמו. ברור שסביבת הענן והמובייל משנה דרכי עולם ואנוש. מי שאינו מסתגל, נופל. צילום: פלי הנמר

נפגשנו עם גי'טו פאטל – מנכ"ל היחידה העסקית סינקפליסיטי ב-EMC, ועם האסטרטג הראשי שלה – לנארד צ'אנג, כדי להבין טוב יותר במה מדובר. פאטל היה אחראי מטעם EMC לרכישת סינקפליסיטי, כאשר שימש כאסטרטג הראשי של IIG, ולפני כן גם CMO ו-CTO שלה. ל-EMC הגיע לאחר 17 שנות יעוץ בחברת Doculabs, המתמחה בייעוץ לניהול תוכן ארגוני ונמצאת בבעלות חלקית של פורסטר ריסרץ' (Forrester Research). לפני שצ'אנג ייסד עם שני שותפיו את סינקפליסטי בשנת 2008, הוא עבד במיקרוסופט (Microsoft). שלושת השותפים פרשו מהענקית מרדמונד יחדיו, כדי להקים המיזם שלהם. קודם לכן עבד צ'אנג ביבמ (IBM), כך שהוא מכיר היטב את הסביבה הארגונית הדורשנית ביותר.

מהי חשיבותו של הפתרון סינקפליסיטי?
ג'יטו פאטל: "הפתרון שלנו מיוחד וחשוב, כי מעתה משתמשי דוקומנטום יכולים לגשת עם כל התקן שיש להם לכל מידע הנמצא ברשת על ידי שימוש בקונקטור שלנו הנמצא בענן (לא אצל המשתמש, שאינו צריך להוריד שום תוכנה להתקן שלו). כלומר, שניתן לשתף כל מסמך הנמצא בכל התקן עם כל המשתמשים האחרים".

סינקפליסיטי, הרכישה האחרונה של חטיבת ה-IIG של EMC, הפכה לתקווה הגדולה של המשתמשים הארגוניים, החפצים בשיתוף קבצים מאובטח ומתוקנן, אך בקלות הצרכנית של דרופבוקס. צילום: פלי הנמר

מה הייחוד בפתרון שלכם?
ג'יטו פאטל: "הפתרון של סינקפליסיטי קל ליישום בעולם בו כולם משתמשים בהתקנים ניידים (מובייל) ורוצים גישה מאובטחת לכל מסמך בארגון. המודל שלנו הוא לאפשר לכל משתמש בארגון גישה לכל קובץ, כמו הגישה הקלה והנוחה שלו בבית לתמונות, למשל. כך הוא יכול לשתף את קבציו תוך שמירה על אבטחת המידע והתקנוניות (compliance). זו הדרך לאפשר סוף-סוף שיתופיות מלאה בארגונים".

מה היתרון שלכם מול התחרות?
לנארד צ'אנג: "יש מוצרים מתחרים לשיתוף קבצים, אך לעומת הפתרון שלנו הם קשים לשימוש, אינם שקופים למשתמש ומקשים על העברת הקבצים. בפתרון שלנו, הפשטות בשימוש והשקיפות הם העיקר. המשתמש אינו עושה שום דבר נוסף או מיוחד בעת שהוא משתף (כותב או קורא) את הקבצים הארגוניים. הוא אינו מאט את קצב עבודתו ואינו נדרש למאמץ מיוחד. המערכת שלנו עושה הכול באופן אוטומטי. בדיוק כמו פתרונות דרופבוקס ודומיהם, המשרתים את הצרכנים בסביבה הפרטית. למיקרוסופט יש פתרון דומה, אך הוא עובד בסביבת חלונות (Windows) בלבד.

כיום, נתח השוק של סינקפליסיטי מגיע ל-75% לעומת 25% של מיקרוסופט. יתרון ייחודי הוא ההצפנה של כל קובץ המועבר ברשת. העברת הקבצים יכולה להיעשות מתוך מערכת דוקומנטום, אך גם בלעדיה, והיא עובדת עם הגרסה המתקדמת של XCP".

משמאל: לנארד צ'אנג, ג'יטו פאטל ואייל פלדמן - מנהל חטיבת הפתרונות העסקיים ב-NessPRO, קבוצת המוצרים של נס טכנולוגיות, המשווקת ותומכת בחטיבת IIG של EMC בישראל בהצלחה מרובה, עוד מימיה כנציגת דוקומנטום, זה שנים רבות, כשהשיא הוא פרויקט סער בו כל משרדי ממשלת ישראל עובדים כולם בפלטפורמת דוקומנטום ליישומי ECM. הממשלה הראשונה בעולם. צילום: פלי הנמר

אז מדוע, למרות שיש לכם יתרון ראשוני בשוק, הסכמתם להימכר ל-EMC?
לנארד צ'אנג: "EMC מצאה שהפיתרון שלנו מעניק לה ראשוניות בשוק הגדל של המוביליות, שמשמועתו מעבר מידע מכל התקן נייד דרך הענן ושיתופו בארגונים בין כל המשתמשים המורשים, כמו במערכת דוקטומנטום. לנו כדאי היה להירכש על ידי EMC בזכות הכיסוי הרחב שלה בשוק הארגוני הגלובלי. גישה מהירה זו לארגוני האנטרפרייז בעולם, פירושה חדירה מהירה יותר שלנו והובלת השוק מיד, ללא חשש שהתחרות תשיג אותנו".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לאוסטריה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים