בית המשפט בארה"ב אישר הקנס של 22.5 מיליון דולרים על גוגל, בפרשת עקיפת הגדרות הפרטיות בספארי

שלושה חודשים לאחר חתימת הסכם הפשרה בין רשות הסחר הפדרלית האמריקנית לגוגל, קבע בית המשפט, כי הקנס ושאר רכיבי ההסכם "הוגנים, הולמים וסבירים" – ודחה את התביעה של ארגון להגנת הצרכן להטיל קנס גבוה יותר ● לדברי ג'ון לייבוביץ', יו"ר FTC, הוא צופה שעד סוף השנה יחליטו ברשות אם להגיש תביעה, להגיע להסכם פשרה או לסגור את התיק בנושא זה

השופטת הפדרלית סוזן אילסטון מבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו, אישרה בסוף השבוע להטיל קנס של 22.5 מיליון דולרים על גוגל (Google) בשל פגיעה בפרטיות, וסירבה לדרישה של ארגון להגנת הצרכן להטיל קנס גבוה יותר.

פסק הדין ניתן שעות ספורות לאחר שהשופטת שמעה את נאומי הסיכום של שני הצדדים לגבי הקנס, אחד המרכיבים המרכזיים בהסכם הפשרה שהושג לפני שלושה חודשים בין רשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC) לבין גוגל. הסכם הפשרה הושג בפרשת עקיפת הגדרות הפרטיות בדפדפן ספארי (Safari), לצורך השתלה של קובצי Cookie שמסייעים לעקוב אחר פעילות הגלישה באינטרנט לצורכי פרסום.

ב-FTC קבעו, כי התנהלותה של גוגל בפרשה עומדת בסתירה לתנאים של הסכם פשרה אחר שהושג עם החברה בשנה שעברה, במסגרתו התחייבה החברה שלא להטעות את הציבור בנוגע למדיניות הפרטיות שלה. אולם, בארגון Consumer Watchdog – שפועל להגנת הצרכן – סברו שב-FTC הקלו יתר על המידה עם ענקית החיפוש, והגישו תביעה בטענה שההסכם הוא דוגמה לחוסר יעילותה של הרגולציה. כאמור, השופטת אילסטון מצאה, כי הקנס ושאר רכיבי ההסכם "הוגנים, הולמים וסבירים", ומשום כך דחתה את התביעה. "אנו שמחים שבית המשפט הסכים שאין בסיס לתביעה", נמסר מגוגל.

גארי ריבק, הפרקליט של Consumer Watchdog, מסר כי הוא מקווה שבעתיד יגישו ב-FTC תביעות בגין הפרה של החוקים להגבלים עסקיים, ולא יסתפקו בהסכמי פשרה שמושגים בין הצדדים, כפי שעשו בפרשת העקיפה של הגדרות הפרטיות של ספארי. "הסכמה משותפת אינה דרך יעילה לאכיפת החוק על גוגל", אמר ריבק בראיון לאחר שנודע על פסק הדין. ריבוק מייצג גם חברות אינטרנט שהגישו תלונות של הגבלים עסקיים כנגד גוגל.

לדברי ג'ון לייבוביץ', יו"ר FTC, הוא צופה שעד סוף השנה יחליטו ברשות אם להגיש תביעה, להגיע להסכם פשרה או לסגור את התיק בנושא זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים