אבי חפץ, מנכ"ל מכון הייצוא: "כל המערכות שנציג בסלון האווירי הן משובצות מחשב"

18 חברות ישראליות מציגות בסלון, 12 מהן בביתן הלאומי ● מכון הייצוא יסייע לחלק מהן בתיאום פגישות בינן לבין חברות תעופה בעולם, בהן לוקהיד מרטין, בואינג ויורוקופטר, לצורך מכירת מערכות לוגיסטיות וניהול שרשרת ההפצה ● בין החברות הישראליות שישתתפו בסלון: רפא"ל, אלביט מערכות וסיב"ט

מכון הייצוא הישראלי, המארגן את הביתן הלאומי בסלון האווירי בפריס שייפתח בשבוע הבא, עתיד לתאם מפגשים עסקיים עבור החברות הישראליות המציגות בתערוכה עם תאגידי ענק מובילים באירופה ובארצות הברית, בהם לוקהיד מרטין, בואינג, דאסו, יורוקופטר, רייטיאון וטאלס. לדברי אבי חפץ, מנכ"ל מכון הייצוא, המטרות של הפגישות הן לאפשר לחברות הישראליות למכור מערכות לוגיסטיות, דוגמת ERP ו-SCM, וכן ניהול שרשרת ההפצה. "כל המערכות שיוצגו בביתן הישראלי הן מערכות מורכבות, עתירות ביצועים, משובצות מחשב", אמר חפץ בראיון לאנשים ומחשבים. "ה-IT הוא מילת המפתח עבור המערכות הללו".

לדברי חפץ, "מדובר בשחקני מפתח בתחום, החולשים על פלחים ניכרים משוק התעופה העולמי. ללוקהיד מרטין, למשל, יש נתח של 6.5% משוק הביטחון, התעופה והחלל בעולם. בואינג חולשת על נתח שוק של 10.3%". הוא הוסיף, כי "עד 2013 צפוי שוק התעופה, החלל והביטחון להגיע לכ-910 מיליארד דולרים – גידול של 35% לעומת הנתונים בסוף 2008". חפץ ציין, כי תעשיית התוכנה משולבת היטב בתעשיית התעופה, ובהכרח מסייעת לה. "ממחקר של חברת פרוסט אנד סאליבן עולה, כי על אף המשבר העולמי, ההכנסות של שמונה היצרניות הגדולות בעולם, ביניהן בואינג, לוקהיד מרטין וג'נרל דיינמיקס, צפויות להמשיך לגדול גם השנה, מ-256 מיליארד דולרים ב-2008 לכ-274 מיליארד דולרים ב-2009", אמר. "מדובר בגידול של כ-7%. למערכות ה-IT המשולבות בתעשייה זו יש חלק נכבד בהצלחה שבאה לידי ביטוי בגידול".

18 חברות מישראל משתתפות השנה בסלון האווירי בפריס, כאשר 12 מהן יציגו בביתן הלאומי, שהוקם בתקציב של כשישה מיליון שקלים. החברות הללו הן אלביט מערכות, רפא"ל, ראדא, אירונאוטיקס, פלסאן סאסא, בנטל, קונטרופ, כנפית, תאת טכנולוגיות, אורבן אירונאוטיקס, עמית תעשיות וסיב"ט. יתר החברות הישראליות שמשתתפות בסלון מציגות באופן עצמאי: התעשייה האווירית, מנועי בית שמש, התעשייה הצבאית, אס. ג'י. די, אירומעוז ועשות אשקלון.

אורבן אירונאוטיקס תחשוף בתערוכה אמבולנס מעופף בלתי מאויש, המיועד לפינוי פצועים. אירונאוטיקס תציג כמה כלי טייס לא מאוישים: מסוק המסוגל לפעול מכלי שייט, מל"ט דו מנועי לשהייה ארוכה בגובה רב ומיני מל"ט הנמצא בשימוש מבצעי. כמו כן, תציג החברה מערכות תקשורת לוויינית, מערכות ניווט אופטי, בלוני תצפית טקטיים ועוד. אלביט תציג מגוון רחב של מערכות, כולל מל"ט קל חדש, מגוון מערכת אוויוניקה ותקשורת, כוונות קסדה, אמצעי תצפית והרכשת מטרות, פרויקטי השבחה למטוסים ומסוקים, מערכות תקשורת ולוחמה אלקטרונית ועוד. התעשייה האווירית תציג מגוון כלי טייס בלתי מאוישים, מערכות חימוש מתקדמות, מכ"מים מוטסים וקרקעיים להתראה, הגנה אווירית, הנחייה ובקרת אש, אמצעי תצפית אלקטרו-אופטיים ומכ"מים, אמצעי לוחמה אלקטרונית, ציוד תקשורת ולוויינים, מערכות לוחמה ברשת, השבחת מטוסים ומסוקים ועוד. בין הפיתוחים של רפא"ל שניתן יהיה למצוא בביתן הישראלי יש מערכות לחימה מתקדמות, וכן מגוון של יכולות ומוצרים בתחומי זיהוי, תקיפה, הגנה ותמיכה במערכות לחימה. בין היתר, תציג החברה יכולות הגנה אווירית מתקדמות, הכוללות את מערכי "כיפת ברזל", "שרביט קסמים" ו-"ספיידר", ליירוט טילים ורקטות בטווחים שונים. החברה אף תציע מערכות איסוף מודיעין באמצעות מטוסי קרב ומל"טים, תקשורת אווירית מערכתית, מגוון טילי אוויר-אוויר וחימוש מדויק לתקיפת מטרות קרקע, אמצעי לוחמה אלקטרונית ועוד.

"המשותף לכל המערכות הללו הוא שכמו שבצבא עובדים על סנסורים המחברים את היעד לתוקפים, אנחנו מחברים בין הסנסורים למקבלי ההחלטות", אמר חפץ. "הדגש של מערכות המיחשוב הללו בחלק רב מהמקרים הוא עסקי ולא ביטחוני. בשאר המערכות, הדגש הוא על IT כמספק יכולת מודיעינית חזותית".

הוא סיים בציינו, כי מכון הייצוא, שבראשותו הוא עומד, מסייע "לתפור" מפגשים בין כמה חברות IT ישראליות המספקות תוכנות לניהול לוגיסטי, דוגמת ERP ו-SCM, וניהול שרשרת ההפצה, לבין אותם נציגי תאגידי הענק. חפץ סירב למסור נתונים על הייצוא הביטחוני הנובע מאותן פגישות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים