וורנר פוגלס, אמזון: "בתקופה של חוסר ודאות, המנמ"ר חייב שתהיה לו גמישות"

"שירותי הרשת של אמזון מאפשרים למנמ"רים להיות גמישים יותר, לתת שירות טוב יותר ובמקביל להוריד את המחירים", אמר פוגלס – מנהל הטכנולוגיות וסגן נשיא אמזון ● לדבריו, "אנחנו מאפשרים גמישות, לא דורשים התחייבות לזמן ארוך. לא צריך המון חוזים שמכריחים אותך לקנות דברים מיותרים"

"בתקופה של חוסר ודאות, המנמ"ר חייב שתהיה לו גמישות, כך שיוכל להפוך השקעות הון להוצאה שוטפת – וגם היא תקטן עם הזמן", אמר וורנר פוגלס, מנהל טכנולוגיות וסגן נשיא אמזון (Amazon) במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום (ב') בתל אביב.

פוגלס אחראי על שירותי הענן של אמזון AWS (ר"ת Amazon Web Services), המספקים מענה לחברות שמציעות את המוצרים שלהן ברשת, לחברות המשתמשות בענן במקום ה-IT הפנימי ועוד. הוא יהיה המרצה המרכזי בכנס משתמשי שירות AWS שיתקיים ביום ד'.

לדברי פוגלס, "אנחנו עוזרים למנמ"רים להפוך לחדשנים ולספק את החדשנות שהם רצו תמיד להיות. בעבר, מנמ"רים וארגוני ה-IT היו החוסמים. שירותי הרשת של אמזון מאפשרים למנמ"רים להיות גמישים יותר, לתת שירות טוב יותר ובמקביל להוריד את המחירים. בנוסף, הענן חוסך למנמ"רים את הצורך לדאוג למשאבים, ומוריד מהם את הטיפול בתשתיות כך שיוכלו להתמקד בעיקר עיסוקם".

הוא הוסיף ואמר, כי "אנחנו נמצאים כבר שש שנים בשוק. יש לנו מאות אלפי יישומים, אפילו בחברות הגדולות, בהן חברות תשתית, חברות מדיה גדלות, נפט, גז ותקשורת. גם סוכנויות פדרליות כמו נאס"א משתמשות בשירות הענן. כך, למשל, המידע שמגיע מרכב המאדים קיוריוסיטי מאוחסן בשירותי הענן של אמזון, שם נבנות התמונות, והרבה אנשים משתפים פעולה בעיבוד המידע שמגיע ממאדים".

"אנחנו מסתמכים על  שותפי אקו-סיסטם", המשיך סגן נשיא אמזון, "בהם השמות הגדולים כמו סאפ (SAP), יבמ (IBM) ו-HP, כאשר אצל האחרונה כל תוכנות ה-ERP עובדים גם בסביבת אמזון והלקוחות מקבלים תמיכה מהיצרניות. יישום נוסף הוא הטלוויזיה הדיגיטלית: סמסונג (Samsung) מאחסנת את כל הפונקציונליות של הטלוויזיה על גבי השירות. הם חשבו להקים לבד, אך רק הרכישה של החומרה והקמת מתקני דטה סנטר היו עולים להם 34 מיליון דולרים. הם התקינו את זה על שירות הענן של אמזון, וחסכו את הסכום הזה. כמובן שיש לנו לקוחות בתחום ה-Big Data, וגם לקוחות לשירותי IT מסורתיים המסופקים באמצעות ענן. לדוגמה, תחליף לאחסון במקום בטייפים".

לדבריו, "עד כה הדרך של מנמ"רים לחסוך בהוצאות היתה לעשות חוזה ארוך טווח עם ספקים, ותמיד היצרן היה זה שאחראי על הקשרים – לא המנמ"ר או הלקוח. לקוחות רבים מצאו את עצמם נעולים. לכן, היה חשוב שנפרוץ דרך וניתן את השליטה ללקוח. אנחנו מאפשרים להם להשתמש בשירותים, שכן אנחנו לא דורשים התחייבות לזמן ארוך. הם תמיד יכולים לעזוב. זאת, מכיוון שאנחנו מאפשרים גמישות – כל סוג של מערכת הפעלה, תמיכה של היצרנים המקוריים, תוכנות עסקיות, שפות תכנות, שיטות תשלום שלא הורגלנו להן – רק לפי השימוש. כך זה צריך להיות. לא צריך המון חוזים שמכריחים אותך לקנות דברים מיותרים".

פוגלס המשיך לדבר בשבחי אמזון. "בזכות הגישה שלנו, היו לנו עד היום 20 הפחתות מחיר. אם אנחנו יכולים להוריד את עלות המיחשוב לעלות זניחה, נוכל לאפשר לארגונים חדשנות עצומה והלקוח יוכל להתעסק בתחומים שלו. ירידה בעלות הזיכרונות אפשרה לנו להפחית לארגונים 30% מהחשבון", אמר.

הוא סיכם ואמר, כי "הענן שינה את החשיבה שלנו בתחומים רבים. כך, למשל, הוא עזר לבנות ארכיטקטורה מבוזרת, הביא להגברת האבטחה על הנתונים – לא רק הכניסה לארגון מוגנת, אלא כל בסיס הנתונים, היישומים ועוד – והקל על מלאכת התפעול. אם קודם היינו צריכים לרכוש חומרה בחצי מיליון דולרים, היה לנו חבל להפסיק שירות גם אם הוא כושל. היום, כל הנזק הוא כמה מאות דולרים בהתקנת השירות באמזון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים