יבמ מציגה: ניהול מידע ברוח התקופה

יבמ רותמת את מומחיותה בתחומי התוכנה, השירותים, המחקר, האחסון וניהול התוכן הארגוני, עבודה שיתופית וטפסים אלקטרוניים - על מנת לצמצם את עלויות הטיפול בנייר ולשחרר צווארי בקבוק בתהליכים העסקיים הנסמכים על הנייר הזה

04/06/2009 14:11

בברלין שבגרמניה נערך השבוע הכנס השנתי של משתמשי ושותפי  יבמ לאזור EMEA, אליו שייכת גם ישראל. שמו של הכנס הוא IOD (ר"ת Information On Demand, "מידע לפי דרישה") והוא מתקיים זו הפעם השנייה באזורנו. יבמ ממשיכה בכנס את הקו של הצגת פתרונות ייחודיים לניהול המידע עצמו. יבמ הצהירה שהיא אינה פועלת בתחום היישומים, כלומר הפתרונות לניהול עסקים וארגונים, אלא רק בתחומי התווכה (middleware) ופתרונו לניהול מידע.

בהקשר זה, הספקולנטים בתעשייה אינם פוסקים על ההיגיון שברכישתה של סאפ – מובילת היישומים העסקיים, על ידי יבמ או על ידי מיקרוסופט. שני ענקי תוכנה אלה, מחפשים כל העת כיצד להגדיל את עסקיהם גם על ידי רכישות. יבמ עצמה רכשה עשרות חברות תוכנה קטנות וביצעה שלוש רכישות גדולות בארבע השנים האחרונות: אסנשאייל, FileNet וקוגנוס. התיאבון לרכישה, מן הסתם, גבר לאחר שאורקל רכשה את סאן על התוכנה והטכנולוגיה שלה. מיקרוסופט, שגם היא הרבתה להכריז שהיא לא תשווק יישומים, בין היתר, כדי לא להתחרות בשותפותיה העסקיים, החלה דווקא לשווק יישומים ובהצלחה לא מעטה. יישומיי ERP ו-CRM גם יחד. רכישתה של סאפ, למרות תג המחיר הגבוה שלה, עשוי להיות פתרון מתאים לשתי הענקיות ולייצר עולם תלת-צירי של ענקיות תוכנה: מיקרוסופט, יבמ ואורקל. להזכירכם, הכול עדיין בחזקת השערות (פרועות יהיו מי שיגידו) סאפ ממשיכה לצמוח ושמור על מובילותה הגלובלית בתחום היישומים הארגוניים ואורקל ומיקרוסופט מתחרות בה במלוא עוזן.

בינתיים, ביום הפתיחה של הכנס בברלין, בחרה יבמ להציג פתרון ברוח הימים האלה של האתגרים הכלכלי והסביבתי: כיצד חוסכים בנייר שעדיין מהווה מדיה מרכזית לאיחסון מידע והצגתו. דרך יעילה, פשוטה וזמינה. אם החזון של "משרד ללא נייר" שיבמ עצמה הייתה ממפיציו החלוצים, כבר שנות ה-70' של המאה הקודמת עם הכרזת מסופי 3270 שחוברו למחשבי המיינפריים, טרם מגשים עצמו, אז עתה היא מציגה את מיזם "ללא משקל הנייר". יבמ הציגה כיצד מומחים ויועצים שלה יסייעו ללקוחותיה להערכת הדרכים היעילות לצמצום עלויות השימוש בנייר, ולהבנת פוטנציאל החיסכון והיתרונות של הקטנת עול הטיפול בניירת במסגרת הארגון.

גם בשיאו של העידן האלקטרוני בו אנו עומדים, ממשיך הנייר להוות ציר מרכזי בביצוע משימות יום-יומיות. זאת, למרות העלויות הנובעות מאבדן מסמכים, הסיכונים למסמך עצמו, הצורך לגרוס ולהיפטר מנייר שעבר זמנו, והעבודה הנוספת המתחייבת על מנת לטפל בו. על פי הנתונים של יבמ, זורק עובד ממוצע במשרד אמריקני מדי שנה ניירות משרדיים במשקל כולל של 50 עד 100 ק"ג.

יבמ רותמת את מומחיותה בתחומי התוכנה, השירותים, המחקר, האחסון וניהול התוכן הארגוני, עבודה שיתופית וטפסים אלקטרוניים – על מנת לצמצם את עלויות הטיפול בנייר ולשחרר צווארי בקבוק בתהליכים העסקיים הנסמכים על הנייר הזה.

הטכנולוגיות והשירותים של יבמ מסייעים לחולל שינוי דרמטי באופן העיבוד של התוכן העסקי, השימוש בו וניהולו, בדרך לשיפור כולל ביעילות התפעול. הפלטפורמה המשולבת של יבמ מבטיחה חיסכון בעלויות וצמצום סיכונים, תוך שהיא מאפשרת גם להריץ ולהפעיל יישומי בינה עסקית שאינם אפשריים בסביבת מידע המבוסס על מסמכי נייר.

מיזם "ללא משקל הנייר" של יבמ, מתוכנן לתמוך במאמצים למינוף מידע דיגיטלי, צמצום עלויות האחסון של מסמכים פיזיים ומחיר השליפה של המידע המסתתר בהם, ומזעור הסיכונים המלווים אחסון נייר. המתודולוגיה של "ללא משקל הנייר" של יבמ ופתרונות החומרה, התוכנה והשירותים התומכים במזים, מיועדים לסייע לארגונים בצמצום התלות בנייר ופישוט התפעול והעמידה בדרישות החקיקה והתקנות השונות הנוגעות לשימור נתונים ומידע.

במהלך הכנס הבינלאומי של יבמ בברלין, הוצגה שורת שירותים ומוצרים חדשים של יבמ המשתלבים במיזם החדש. כך, תציע מעתה יבמ ללקוחותיה, ללא תשלום וללא התחייבות, סדנה בת חצי יום בהנחיית מומחים לניהול תוכן אלקטרוני. הסדנא משלבת שאלון המאפשר לעמוד על עלויות השימוש בנייר במסגרת הארגון – על מנת להעריך את פוטנציאל החיסכון בתחום הזה. ארגונים המעוניינים בבדיקה מעמיקה יותר, יוכלו להיעזר בשירות המוצע על ידי יבמ בתשלום, ומנתח את מחזור חיי המידע והטיפול במסמכי נייר בשלוש או ארבע יחידות עסקיות במסגרת הארגון. הדו"ח המופק בסוף התהליך הזה, מאפשר הערכת מצב וחיזוי החזר על ההשקעה תוך שהוא מצביע על אפשרויות חיסכון בעלויות וצמצום סיכונים.

חטיבת שירותי הטכנולוגיות הגלובליות של יבמ ערוכה למנף את מכלול הנתונים האלה, על מנת לבנות סדר יום חדש למידע הארגוני. יבמ והשותפים העסקיים שלה מרחיבים את היצע המוצאים המאפשרים לשפר תהליכים עסקיים תוך צמצום עול הטיפול בנייר. כך, למשל, נעזרה יצרנית המדפסות ריקו בתוכנת הניטור טיבולי של יבמ, על מנת להציע יכולות הדפסה משופרות וניהול טוב יותר של משימות הדפסה במסגרת ארגונית. הפתרון המשולב לשתי החברות מאפשר להגדיר חוקים וכללים למשימות הדפסה, ולהתריע בפני מנהלי המערכת על שימוש חריג במידע.

משתמשים בגרסה האחרונה של Rational DOORS מתוצרת יבמ יכולים עתה להשתמש בממשק Web על מנת לחסוך לחלוטין את הצורך בתהליכי בחינה המבוססים על נייר, במסגרת ניהול דרישות התוכנה והעמידה בהגדרות המערכת.

בכנס הבינלאומי של יבמ בברלין, הוצגה שורת מקרי מבחן של לקוחות המשתמשים במערכות מתוצרת יבמ על מנת לצמצם את השימוש בנייר ולייעל את תהליכי העבודה השוטפים. כך, למשל, הצליחה מדינת צפון דקוטה לשפר את זמני התגובה לפניות אזרחים בנושאי החזרי מיסוי מימים אחדים שנדרשו בעבר לצורך חיפוש במאגרי הנייר של רשויות המס – לשניות בודדות הנדרשות לכך עתה, בעקבות המעבר לטפסים אלקטרוניים ולמערכות בסיסי נתונים מתקדמות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים