אורי ברגמן, חטיבת התוכנה ב-HP ישראל: "HP ממשיכה לגדול ולגייס בישראל – למרות המיתון"

"מגמת הגדילה נמשכת ואף מתחזקת, וישנן משרות פיתוח לאיוש", אמר ברגמן, וציין כי החברה אף עדה למקרים רבים של עובדי מרקורי לשעבר אשר חוזרים לשורותיה ב-HP Software ● לדבריו, "אין ספק ש-HP רואה בתוכנה את אחד ממנועי הצמיחה והרווחיות החשובים ביותר"

אורי ברגמן, מנכ''ל HPE ישראל הנכנס

"HP ממשיכה לגדול ולגייס בישראל, למרות המיתון", אומר אורי ברגמן, מנהל חטיבת התוכנה ב-HP ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "היקף גיוס כח האדם ב-HP Software צמח ביותר מ-20% בשנתיים האחרונות, וקצב הגיוס לא הושפע מהמיתון. מעבר לזה, אנו עדים למקרים רבים של עובדי מרקורי לשעבר אשר חוזרים לשורותיה ב-HP Software – דבר שמאוד מחמם את הלב, וגם מתברר כיעיל מאוד מאחר ומדובר באנשים שאינם רק מתכנתים מוכשרים, אלא כבר מכירים הרבה מהתוכנות המפותחות ולא מתחילים מאפס".

"לאחרונה צוטטה דלית שרון, מנהלת הגיוס של HP, באמרה, כי HP תגייס כ-40 בוגרי אוניברסיטאות במהלך 2009", ציין ברגמן. "ספציפית לגבי גוף הפיתוח – מגמת הגדילה נמשכת ואף מתחזקת, וישנן משרות פיתוח לאיוש".

בדרך כלל HP לא נתפסת דווקא כחברת תוכנה. עד כמה היא בולטת בנושא התוכנה בעולם?
"עובדה שלא כל כך ידועה היא, ש-HP הינה חברת התוכנה השישית בגודלה בעולם ופתרונות התוכנה שלה משרתים יותר מ-75% מהארגונים הגדולים בעולם. פורטפוליו התוכנה של HP Software & Solutions הינו רחב מאוד וכולל פתרונות בתחום ה-BTO (ר"ת Business Technology Optimization) ולניהול IT ושיפור איכות במטרה לשפר התוצאות העסקיות של הארגון, בתחום ה-Information Management לניהול ידע ומידע עסקי, בתחום ה-BI, וגם פתרונות תוכנה ייעודיות לתעשיית התקשורת והמדיה. בנוסף, פתרונות ה-BTO של HP Software & Solutions מוצעים גם במודל SaaS.

אין ספק ש-HP רואה בתוכנה את אחד ממנועי הצמיחה והרווחיות החשובים ביותר לכך. עדות לכך היא סדרת הרכישות המרשימות בתחום התוכנה, שכללה חברות דוגמת מרקורי, Peregrine, אופסוור, Knightsbridge ו-SPI Dynamics.

בתחום ה-BTO, שמהווה את עמוד התווך של פעילותה בתחום התוכנה, HP מדורגת על ידי אנליסטים כמובילה בכל אחת מהקטגוריות שבה היא פועלת: פתרונות לאבטחת איכות, פתרונות לניהול פורטפוליו ופרויקטים, פתרונות לניהול יישומים רשתות ונכסים ופתרונות לאוטומציה של מרכזי מידע. האנליסטים השונים שיבחו את HP בדוחותיהם האחרונים. דוגמאות לכך ניתן לראות בדו"ח של IDC, בו נאמר, כי HP Software & Solutions הינה המשווקת המובילה בתחום ה-ASQ, ומנצחת את מתחרותיה בהפרש גדול. בדו"ח של פורסטר נכתב, כי HP Software & Solutions נמצאת במקומות הראשונים בפתרונות בדיקת פונקציונאליות, אוטומציה של מרכזי מיחשוב וניהול שירותי IT.

תוסיף על כל אלו את העובדות שהכנסותיה של HP מתחום התוכנה בלבד הסתכמו במעל ל-3 מיארד דולרים ב-2008 – ותראה ש-HP היא בהחלט חברת תוכנה מובילה בכל אספקט".

מה לגבי הזווית הישראלית – עד כמה חשובה ישראל ל-HP?
"את המחויבות של HP העולמית לפעולתה בישראל ניתן לראות בנקל, אם סוקרים את ההשקעות שביצעה בישראל במהלך השנים האחרונות. HP השקיע 6 מיליארד דולרים ברכישת חברות ישראליות, ובניהן אינדיגו, סאיטקס, מרקורי ונור. כמו כן, הוקמו בישראל שני מפעלים חדשים: בקריית גת – מפעל דיו, מפעל ייצור והרכבות (אינדיגו) ובקיסריה – מפעל ייצור והרכבת מדפסות (סאיטקס). בנוסף, HP הקימה בישראל את ITD – יחידה גלובלית חדשה, שעוסקת באיתור ובתמיכה בחברות טכנולוגיות ישראליות וחתמה על הסכם שתוף פעולה עם המדען הראשי לקידום חברות טכנולוגיות וסטארט-אפים ישראליים. כל ההשקעות הללו הביאו לכך ש-HP היא חברת ההיי-טק השנייה בגודלה בישראל מבחינת מספר עובדים.

לאחרונה, הרחיבה HP את קמפוס המחקר והפיתוח של חטיבת התוכנה ביהוד, והשיקה בניין שלישי בהשקעה של כ-85 מיליון שקלים. למרכז הפיתוח תפקיד משמעותי ב-HP Software: זהו המרכז העולמי הגדול ביותר שמעסיק כ-30% מכלל עובדי HP Software בעולם. כ-60% מהמכירות בעולם מקורם במוצרים המפותחים ביהוד".

כיצד מעודדים חדשנות ויזמות בארגון גדול כמו HP?
"חדשנות היא מילת מפתח בכל ההתנהלות ב-HP וישנן דרכים רבות בהם מעודדים את העובדים – מהמזכירה ועד מהנדס הפיתוח ואיש המכירות – לחשוב מחוץ לקופסא וליזום רעיונות מקוריים. ב-HP ישנן תוכניות מגוונות לעידוד יצירתיות וחדשנות בקרב העובדים, ולא חסרות דוגמאות, למשל: תוכניות הדרכה שעוזרות להפיץ את 'מומחיות היזמות' בארגון, שולחנות עגולים בינלאומיים (המתבססים על הרעיון ששיח בין אנשים שונים מרקעים שונים מעורר יצירתיות), ואתר The Garage, בו יכולים העובדים לרשום רעיונות ככל העולה על רוחם וכל הרעיונות נשקלים (חלקם נרשמים כפטנטים, חלקם מפותחים, וחלקם מתחרים על פרסים). בנוסף, ישנו גוף רשמי, HP Labs, שכל תכליתו היא לפתח טכנולוגיות מתקדמות ומהפכניות, אשר יספקו יתרון תחרותי לחברה ויפתחו הזדמנויות עסקיות, העולות בקנה אחד עם האסטרטגיות שלה.

ב-HP Software R&D ישנן, בנוסף על כל התוכניות הכלל ארגוניות, יוזמות פנימיות לעידוד היצירתיות והחדשנות. קבוצת Near Horizons בארגון הפיתוח ביהוד, שוקדת כל העת על פיתוח היכולות החדשניות העתידיות של המוצר, ומשתפת את הלקוחות בתהליך הפיתוח והבחירה של הרעיונות לפיתוח. כמו כן, ישנו תפקיד מוגדר של סמנכ"ל חדשנות (VP Innovation, Software Products), אותו ממלא אורן אריאל, אשר כל תפקידו הוא לחשוב על העתיד הקרוב והרחוק של מוצרי התוכנה של HP ולנווט לכיוונים מסעירים וחדשים. לא מפתיעה, אם כך, העובדה שלמעלה מ-40 פטנטים מפותחים בישראל מידי שנה".

אילו חידושים חמים אתם עומדים להציג בכנס HP Software Universe Israel הקרוב?
"בכנס, שיתקיים ב-8 ביולי, יוצגו בין היתר חידושים רבים מבית HP, ובניהם גרסאות חדשות שהושקו באחרונה של הפתרונות לאבטחת איכות (Quality Center, Quicktest Professional, LoadRunner) ובתחום ניהול ה-IT בהדגמות חיות של פתרונות חדשים בפורטפוליו: פתרונות לאבטחת יישומים, חידושים בתחום כלים לבדיקות בסביבת SOA, פתרונות לניהול שינויים וגרסאות (Release Control) ופתרונות לאוטומציה של מרכזי מידע. הצצה לפתרונות עתידיים וחדשניים המפותחים כעת ב-HP בתחומים שונים – החל מהאזורים המוכרים יותר של פתרונות טסטינג וכלה בתחומים חדישים יותר כמו מיחשוב ענן ונושא החיסכון באנרגיה. בין היתר ידבר בכנס אורן אריאל שהוזכר קודם בהקשר של חדשנות בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים