פינת הרכב השבועית: מרצדס צפויה להשיק מכונית ספורט חשמלית

דגם ה-SLS AMG יצויד בארבעה מנועים חשמליים שיוצמדו לגלגליו, ויהיה בעל הספק של 392 קילו-ואט ● ווקר מורניגווג, מחטיבת AMG במרצדס: "עבורנו, לא מדובר רק במהלך של אחריות סביבתית, אלא גם במהלך עסקי, ולכן שמנו דגש על כך שביצועי הדגם החשמלי לא יפלו מאלה של גרסת הבנזין"

06/09/2009 14:36

מרצדס-בנץ (Mercedes Benz) שחררה לפרסום מעט מהרעיונות שכבר נמצאים על צגי המחשב במחלקת התכנון של ענקית הרכב; ביניהם, בולט במיוחד דגם הספורט AMG SLS, אשר צפוי לצאת בקרוב בגרסה חשמלית.

הדגם החשמלי מצויד בארבעה מנועים חשמליים הצמודים לארבעת הגלגלים ומפיקים יחדיו הספק של 392 קילו-ואט. לשם השוואה, גרסת מנוע הבנזין בעלת 6,300 הסמ"ק מפיקה רק 7% יותר כוח – מכאן שביצועי הדגם החשמלי לא יפלו כמעט מאלה של אחיו המזהם.

הדגם החדש יצויד בהנעת 4X4, ויהיה בעל מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל המצמצמת את הזעזועים בשעת נהיגה, תודות למנוע הצמוד לכל גלגל ומערכת העברת כוח מבוקרת מחשב. המצבר העוצמתי של ה- AMG SLS נטען בנקודות טעינה וכן בעת בלימה בשעת נסיעה – אז הופך הרכב את התנועה  לחשמל הנטען במצבר. הרכב אמור להאיץ מאפס למאה קמ"ש בארבע שניות – דומה לזמן התאוצה של גרסת מנוע הבנזין.

לדברי ווקר מורניגווג, מחטיבת AMG במרצדס, "באמצעות הגרסה החשמלית של SLS AMG אנחנו רוצים להגדיר מחדש את עולם מכוניות הספורט. עבורנו, זה לא רק מהלך של אחריות סביבתית אלא גם מהלך עסקי, ולכן שמנו דגש על כך שביצועי הדגם החשמלי לא יפלו מאלה של גרסת הבנזין".

סולם דני בר:

חדשנות: 3\5
מתי יגיע לישראל: 1\5
סכויי הצלחה: 4\5

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים