הסטארט-אפ היומי: פוטבו – ה-"פייסבוק" של אוהדי הכדורגל

בזכות קבוצה של יזמים ישראלים, שקיבלה השקעה של מיליון דולרים מקרן הון הסיכון פיטנגו, אוהדי כדורגל יכולים כיום להצטרף לרשת חברתית ייעודית חדשה, המתמקדת בתכני כדורגל המפולחים לפי אהדת המשתמש ● גוווווווווווווווווווווללללללל?

21/05/2009 16:18

רוצים להיות מחוברים תמיד לאלפי אוהדים של הקבוצה שלכם? לקבל עדכונים בזמן אמיתי על כל רכילות מחדר ההלבשה של ליברפול? לראות כמה באמת אוהבים את יוסי בניון באי הבריטי? עכשיו זה בהחלט אפשרי, בזכות קבוצה של יזמים ישראלים שקיבלה השקעה של מיליון דולרים מקרן הון הסיכון פיטנגו, כדי להמשיך ולפתח את פוטבו (Footbo) – מיזם אינטרנט עם כל המאפיינים הקלאסיים של רשת חברתית, המתמקד בתכני כדורגל המפולחים לפי אהדת המשתמש.

מיזם  פוטבו נוסד על ידי מני הוניגשטיין – לשעבר בכיר בקרן פיטנגו, ועל ידי אחיו, רפאל הוניגשטיין – עיתונאי ספורט העובד באירופה. אליהם הצטרפו מנהל הפיתוח עידן צוקרמן – לשעבר מאתר One, ומנהלת המוצר טליה זליגמן – שעבדה בעבר ב-ynet. הם בנו רשת חברתית מאוד ידידותית, שמרגע ההרשמה הראשונית ועד קבלת החומרים הראשונים שמעניינים אותך – עוברות שניות ספורות בלבד. המדובר בנקודה חיובית מאוד עבור אתר תוכן שמעודד את המשתמש לחזור אליו שוב בעתיד כדי לבדוק את החדשות האחרונות בקשר לקבוצה שלו.

עם ההרשמה לאתר, מתבקש המשתמש לבחור את קבוצות הכדורגל השחקנים אותן הוא אוהד,
ופוטבו מייצר עבורו מיידית את איזור התוכן המכיל את כל המידע שעשוי לעניין אותו. פוטבו גם מאפשר לאוהד הכדורגל לייצר תכנים משלו, לכתוב בלוג, להשתתף בסקרים, להגיב לתכנים של אחרים ולהשתתף בכל שאר הפעילות שנהוגות ברשתות חברתיות אחרות.

גלישה ראשונית באתר ממחישה את היתרון הרב הקיים ברשת חברתית המיועדת לתחום ייחודי ותכונותיה של הרשת מעוצבות בהתאם לדרישות הקהל האופייני לאותו תחום. בדיוק כפי שמותאמת רשת האספנים קולנקט, עליה כתבנו לפני כשבוע, עבור קהילה ייחודית של אספנים, כך ממחיש אתר פוטבו את היתרון העצום בהגשת תוכן אוטומטי עבור כל משתמש, בהתאם לתחומי העניין הצרים אותם הגדיר לפני כן ברשת החברתית.

אין כל ספק, שפרסונליזציה כזו היא קונספט עתידי ראוי בצריכת מידע אינטרנטי אודות תרבות פנאי, אך עושר החומרים שהזרימה אליי הרשת של פוטבו לא היה מספק. אתר רשתות חברתיות ייעודי חייב לספק למשתמשיו את החומרים המעניינים ביותר אודות תחומי העניין שלהם – תחומים שהם מספיק חשובים עבורם כדי להירשם לעוד רשת חברתית ולבלות בה את זמנם החופשי.

כפי שהרשת החברתית last.fm לא מסתפקת במידע טקסטואלי אודות המוזיקה ששומעים החברים בה ומאפשרת להם גם לשמוע את  השירים – כך חייב פוטבו למצוא את הדרך להראות תמונות וסרטים של משחקי כדורגל, את מהלכי הכדורגל הגדולים של המחזור וקטעי וידיאו של שחקנים כוכבים. אפשר לעשות את זה בדרך החוקית – על ידי מיזם משותף עם בעלי הזכויות לליגות הכדורגל הגדולות בעולם, ואפשר לעשות את זה בצורה עקיפה – על ידי תכנים הנמצאים על שרתי יו-טיוב ואתרים דומים. כך או כך, רשת חברתית מובילה של כדורגל חייבת להראות לנו את השערים של מסי ויוסי. בלי זה, אנחנו פשוט נמשיך לחפש את המידע שלנו ברשת הגדולה – ולא בזו הייעודית.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים