בא לבקר במאורת הנמר: אבנר מימון, Saguru
לא מכבר הגיע לביקור במאורת הנמר אבנר מימון, מייסד ומנכ"ל Saguru – חברה מעולם איחוד הנתונים, שפועלת על מנת להביא את הארגונים לקבל החלטות מונחות דטה.
מימון אמר לי ש-"כולם בתעשייה מדברים על טרנספורמציה דיגיטלית ועל פתרונות שיציבו את הלקוח במרכז, אבל למרות המשאבים הרבים שהושקעו בתשתיות וטכנולוגיות חדישות, עולם הנתונים והתהליכים המאפיינים את הטיפול בו לא עברו אותה. התוצאה היא, ברוב הפעמים, ריבוי מערכות ובסיסי נתונים, מערכות BI ואנליטיקה שלא מחזירות את ההשקעה בהן, מידע שלא זורם בזמן אמת למקבלי ההחלטות ולקוח שלא נמצא באמת במרכז".
סדר בבלגן: ממידע על הלקוח בהרבה מערכות – למקום מרכזי אחד
דבר ידוע הוא שעברנו מעולם הנתונים לעולם הלקוח. השאלה היא כיצד ניתן להציב את הלקוח במרכז ולהתמקד בו כשהמידע עליו פרוש על פני כל כך הרבה מערכות שונות? התשובה הפשוטה היא שאי אפשר. הדרך היחידה שבה ניתן להתמקד בלקוח, להציב אותו במרכז ולספק לו את החוויה הטובה ביותר האפשרית היא לאסוף את כל הדטה עליו, מובנה ולא מובנה, במקום מרכזי אחד – ואז לפעול לפיו באופן אוטומטי.
"הבעיה היא שארגונים לא ממהרים לפרויקטים של איחוד מידע, מכיוון שרעיון העברת כל המידע מכל מקורות המידע למקום מרכזי אחד לשימוש בזמן אמת הוא ישן, לעוס היטב ונתפס אצל רבים כאכזבה או לפחות כהבטחה שלא מומשה", אמר מימון.
כאן Saguru נכנסת לתמונה. מימון הקים אותה כדי לשנות את התפיסה הזו, ולסייע לארגונים לאחד את כל הנתונים ולאמץ תרבות מונחית דטה לרוחב כל מחלקות הארגון – לא רק ה-IT. את כל זה הוא מציע לעשות במינימום עלויות, עם זמן הגעה מהיר לשוק והחזר השקעה שאותו הוא מכנה "יוצא דופן".
Saguru מייצגת באופן בלעדי בישראל שתי חברות גלובליות הממנפות את הטכנולוגיה ואת הידע הקיימים בארגון, מפשטות באופן משמעותי את כל האספקטים הקשורים לניהול וגישה לכל הנתונים, ומייצרות דמוקרטיזציה של הדטה לרוחב הארגון.
DOMO
אחת מאותן חברות היא DOMO, שעם יותר מ-550 קונקטורים, מאפשרת ריכוז של כל הדטה העסקי-ארגוני מכל מקורות המידע ב-Data Lake אחד, בענן. מימון ציין ש-"לא מדובר בפתרון BI סטנדרטי, אלא בפלטפורמת ניהול עסקי המאפשרת שיתוף נתונים, מידע וידע, ומספקת, בין השאר, יכולות נרחבות בתחומי האנליטיקה, מדעי הנתונים, ה-ויזואליזציה, הדשבורדים, DW בענן, Embed BI ,Social BI, פיתוח אפליקציות וניהול פרויקטים מבוססי דטה".
על לקוחות החברה נמנים אלפי ארגונים, כמו eBay, סיסקו, מאסטרקארד ונשיונל ג'יאוגרפיק. כמו כן, יש לחברה לקוחות בישראל: B144 של בזק, GO, חברת האחסון Infinidat, והפעילות של לוריאל בארץ.
Denodo
החברה השנייה שאותה Saguru מייצגת בישראל היא Denodo, שעוסקת בתחום וירטואליזציית הנתונים. החברה צוינה בדו"ח פורסטר ל-2018 כמובילה בתחום ה-Big Data Fabric, שעוסק בכל האספקטים הקשורים לניהול נתונים בסביבות עתירות דטה.
"הפתרון של Denodo ייחודי, מקיף ולוקח בחשבון את כל אתגרי הניהול והשימוש בדטה. הוא מאפשר לחסוך זמן וכסף רב בחיבור כל מקורות המידע שבהם נמצאים הנתונים של הלקוח למקום וירטואלי אחד, ללא העברת נתונים, ותוך שימור ושימוש בהשקעות שאותן ביצע הארגון במערכת ה-Datawarehouse הקיימת שלו", ציין מימון. לדבריו, המשמעות העסקית של זה היא "קיצור משמעותי בזמן ההגעה לשוק וחסכון עצום, הנובע מקיצור תהליכיETL מחודשים ושבועות לימים בודדים. כל זאת נעשה ללא העברת נתונים, בלי שכפול סביבות ולצד שיפור באבטחת המידע, ב-Governance , בביצועים, בתקשורת העסקית ועוד".
בין לקוחות החברה נמנות חברות גדולות כמו לוג'יטק, אוטודסק ו-וודפון.
לסיכום, העיד מימון על החברה שהקים כי ״כמי שהוביל עשרות פרויקטים ותהליכים עסקיים להצלחה עם ניסיון רב במערכות IT מורכבות ושיווק דיגיטלי, אני מאמין של-Saguru ולשותפיה הטכנולוגיים והעסקיים יש את הכלים, הידע והניסיון הנדרשים בכדי לקדם תרבות עסקי-ארגונית מונחית דטה, שתייצר חוויית לקוח פרסונלית אמיתית".
מלך אמיתי ! מס׳1!!
אבא שלי מלך