פורום CTO | רונן נדלר, רשות שדות התעופה: "אנו מותקפים על בסיס קבוע"

נדלר, מנהל הטכנולוגיות של הרשות, אירח הבוקר לביקור את חברי פורום CTO של אנשים ומחשבים

"בשל סיומת האתר של רשות שדות התעופה, gov.il, הוא מותקף על בסיס קבוע על ידי האקרים איראניים ואחרים. לשם כך בנינו שכבות אבטחת מידע, אשר עוטפות את רשתות תקשורת המחשבים, שחלקן מופרדות", כך אמר רונן נדלר, CTO באגף מערכות המידע של רשות שדות התעופה.

נדלר פתח סיור שערך הבוקר (ג') פורום CTO של אנשים ומחשבים ברשות שדות התעופה. לדבריו, הרשות אחראית במסגרת חוק על תפעול מעברי הגבול במדינה. הפעילות בנמל התעופה ע"ש דוד בן גוריון, אמר נדלר, מהווה את ציר הפעילות המרכזי של הרשות, והיא צורכת 95% ממשאביה, לצד 13 אתרים נוספים, שדות תעופה ומעברי גבול ברחבי הארץ.

ברשות שדות התעופה, אמר נדלר, יש 1,400 עובדים ארעיים, 1,200 עובדים קבועים ועוד 1,600 עובדים במסגרות העסקה שונות. תקציב הפיתוח השנתי של הרשות עומד על 1.4 מיליארד שקלים, לצד 1.5 מיליארד שקלים בתקציב השוטף. הרשות היא גוף עצמאי כלכלית, ציין, אשר שייך למשרד התחבורה, אולם אינו מתוקצב ממנו, אלא ניזון מאגרות.

רשות שדות התעופה, אמר נדלר, פועלת כעיר לכל דבר, בהיבט שהיא מספקת מגוון שירותים למשתמשים בשירותיה, כאשר הדגש, ציין הוא על שירותים בתחום התעופה והביטחון.

אגף מערכות מידע ברשות, אמר נדלר, פועל לפיתוח, הקמה ותחזוקה של מערכות IT רבות, חלקן ייחודיות בשל היות הרשות גוף נישתי. רוב המערכות, לדבריו, הן בעולמות המבצעים והתעופה, ולצידן יש גם מערכות המטפלות במורכבות של ניהול כוח אדם. זאת, אמר, כיוון שנתב"ג נדרש לתת מענה לשעות לחץ ושיאי עבודה, ולטובת מצבים אלה נדרשת מערכת IT שתספק תכנון קפדני של המשמרות של עובדי הביטחון, הסבלים ועוד.

אגף מערכות מידע ברשות, אמר נדלר, נדרש לתת מענה עסקי לכלל התחומים של פעילות הרשות, כולל בטיחותיים, ביטחון ושירות. באגף, אמר, יש כמאה עובדים, והחלוקה הפנימית בו היא לשלושה תחומי פעילות עיקריים: יישומים, תשתיות ותקשורת. הפעילות בהיבט התכנון של הפרויקטים, אמר נדלר, נעשית לטווח רחוק, עם פרויקטים רב-שנתיים.

ברשות שדות התעופה, אמר, יש 2,300 משתמשי מחשב, שאגף מערכות מידע מספק להם שירותי תחזוקה ותמיכה. רשת התקשורת של הרשות, אמר, מבוססת ציוד תקשורת של סיסקו (Cisco), היא מהגדולות בארץ, באורך עשרות אלפי ק"מ של כבלים.

נדלר ציין, כי ברשות אין מערכת ERP, אלא מערכות קטנות, פרי פיתוח עצמי, וכי נשקלת הטמעת מערכת שכזו בעתיד. בהיבט הפיתוח, ציין, עבודות אלה נעשות בשפות פיתוח רבות. הוא סיים בציינו, כי מערך המיחשוב של הרשות פועל במתכונת כפולה, כאשר אחד משני חדרי המחשב משמש כאתר גיבוי, וכי בעתיד בכוונתם להקים אתר גיבוי מרוחק.

לאחר מכן שמעו המשתתפים סקירה על הבנייה בנתב"ג, מאז 1937, כשהבריטים החליטו על הקמת שדה התעופה, עבור בבניית נתב"ג 2000 שבנייתו הסתיימה ב-2004, ועד לתכניות לעתיד לשינוי מסלולי ההמראה והנחיתה. המפגש הסתיים בסיור בנתב"ג ובחדרי המחשב של הרשות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים