להתכונן לדור ה-Y

מלי אלקובי, בעלים ומנכ"לית דינמיקס, הציגה במפגש פורום HR טיפים לניהול דור ה-Y, ההולך וכובש את שורות הארגונים ● סגן גונדר אורית שטלצר מהשב"ס הציגה את המהפך הגדול שעבר הארגון בשנים האחרונות בהיבט משאבי האנוש

במפגש פורום HR מקבוצת אנשים ומחשבים שהתקיים השבוע, דנו המרצים בכמה נושאים הקשורים למשאבי אנוש המציגים אתגרים חדשים לקראת השנה החדשה. ורד לוינשטיין, יו"רית הפורום שגם הנחתה את המפגש, הציגה את חמש המגמות העיקריות שיהיו על סדר יומם של מנהלי משאבי אנוש ב-2011: המירוץ אחר הטאלנטים; מעבר משאבי האנוש מראייה מיקרו-ארגונית לראייה מקרו-ארגונית; מורכבות בעולם התעסוקתי; העמקת החיבור בין אנשי משאבי האנוש והטכנולוגיה בכמה ערוצים; והמגמה החמישית – הובלת תוכניות של אחריות חברתית, אתיקה עסקית ומעורבות ארגונית בחברה ובסביבה.

סגן גונדר אורית שטלצר מבית הספר להדרכה של צוערי השב"ס, הציגה את המהפך שעבר השב"ס בשנים האחרונות, בעקבות החזון שהוצב בפני הארגון להפוך להיות ארגון הכליאה הלאומי של מדינת ישראל ובין המובילים בעולם. לדבריה, תוך ארבע שנים גדל מספר אנשי הסגל מ-3,800 המופקדים על 12,000 אסירים – ל-8,000 אנשי סגל המופקדים על 25,000 אסירים, "והשינוי הגדול הזה עבר עם מינימום תקלות ובלי זעזועים", היא ציינה.

שטלצר פירטה את הסוגיות והאתגרים השונים שעמדו בפני השב"ס כדי לקדם את החזון: מעבר של 10,000 חיילים בשירות סדיר לשירות השב"ס ותמיכה בתהליך – החל מהיבטי הגיוס וההדרכה, פיתוח תהליכי חניכה ועוד, "כשכרגע – הארגון גם שואף לפתח את העתודה שלו מתוך הקבוצה הזאת", אמרה שטלצר.

סוגייה נוספת, לדבריה, הייתה העברת כל בתי המעצר של משטרת ישראל לתחום האחריות של השב"ס, שהובילה לקליטה של כוח אדם מהמשטרה לשב"ס – על כל האתגרים הנובעים מכך. נושא נוסף שטופל היה תהליכי ההכשרה בקליטה של סוהרי קבע, וכלל בניית תהליכים של מיון ראשוני, מיפוי וגיבוש ייחודי, כדי להימנע מעזיבות, ולאחר מכן תהליכים סדורים של חניכה  – עד לקבלת תעודה של סוהר מוסמך.
שטלצר סיפרה על התמודדות השב"ס עם אסון הכרמל, ואמרה כי בעקבות האסון הוקצו תקנים לקציני נפגעים לשימור הקשר עם המשפחות, בנוסף לפעולות הנצחה רבות שעושה השב"ס לזכר ההרוגים באסון.

מלי אלקובי, בעלים ומנכ"לית דינמיקס, הציגה טיפים לניהול דור ה-Y, ההולך וכובש את שורות הארגונים. עקב הפער הבין דורי, ציינה אלקובי, קיימים קונפליקטים רבים בין עובדי הדורות הקודמים – הבייבי-בומרס ועובדי דור ה-X – ובין דור ה-Y, במיוחד לאור התפיסה כי עובדי דור ה-Y הם עצלים ואינם מחויבים לארגון. על מנת לצמצם את הפער ולהגדיל את המחויבות של עובדי דור ה-Y לארגון, המליצה אלקובי על חמישה טיפים עיקריים: בני דור ה-Y מצפים מהמנהל שלהם שיהיה מאמן/מנהיג, לכן, "התייחס אליו כאל חניך יותר מאשר אל עובד –  אמן אותו והדרך אותו על נושאים רלוונטיים. הטיפ השני: "העצם אותו על ידי שיתוף מתמיד של התמונה הרחבה והיכרות עם גורמים משפיעים בארגון – הוא מאוד יעריך אותך על כך". הטיפ השלישי: "עבוד איתו באופן אפקטיבי – פחות ישיבות רבות משתתפים, יותר אחד על אחד ופגישות צוות מצומצמות. עבודה במיילים ובצ'אט". הטיפ הרביעי: "תן לו משוב מיידי ושוטף על עבודתו ואל 'תתקמצן' גם בפידבקים חיוביים". והחמישי – התייחס אליו כאל לקוח – "עובדי ה-Y מרגישים כלקוחות בארגון ומצפים ליחס והשקעה תואמים, לכן מומלץ לדבר אליהם בשפה שלהם ולהסביר להם שהם צריכים להתייחס לעובדים אחרים ולמנהלים בארגון גם כן כאל לקוחות", אמרה אלקובי.

את המפגש חתם יגאל אורבך, פסיכולוג חברתי, מנכ"ל ובעלים של חברת תמורות, בהרצאתו על הנחיית תהליכי שינוי בארגון והצגת תוצאות, ועל החיבור בין עולם המדידה לעולם ההנעה של תהליכי השינוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים