כיצד תומכים בסקטור השירותים?

"אני רוצה הדדיות, לא יכול להיות שההודים ישלחו לפה סחורה באפס מכס ואנחנו נשלם 20% מכס. פשוט מוציאים את התעשייה החוצה", אמר אמיר חייק – מנכ"ל התאחדות התעשיינים, במפגש הפורום החדש מקבוצת אנשים ומחשבים, מנמ"רי התעשייה ● יעקב רבינוביץ', סמנכ"ל מערכות מידע בתנובה: "היום הטכנולוגיה פורצת דרך, ומערכות המידע זה הגשר – מי שיידע ליישם יותר טוב, יתרום לארגון יותר"

"המטרות העיקריות שלנו הן להביא פלטפורמה לחידושים, רעיונות ופתרונות לבעיות שוטפות ולהוות במה למפגשים ונטוורקינג בין המנמ"רים", אמר אתמול (ג') אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים. חייק דיבר בפתחו של מפגש פורום חדש שהוקם בשיתוף קבוצת אנשים ומחשבים והתאחדות התעשיינים, מנמ"רי התעשייה, אשר התקיים בבית התעשייה שבתל אביב.

לדבריו, ועדת טרכטנברג, שהוקמה בעקבות המחאה החברתית, הוקמה בחטא. "טרכטנברג החליט להוריד נכסים בתקופה שכל אחד בתעשייה שומר על הנכסים שלו. בזמן שבאירופה מדברים על 'להחזיר את התעשייה הביתה', הוא המליץ להוציא אותה. איפה הערבות ההדדית?", שאל. "אני מניח שתעדיפו לשלם עוד שקל על קוטג', אבל שעוד 3,000 איש יעבדו. הממשלה, ובעיקר שר האוצר, מסתכל בצורה חד ממדית. אני רוצה הדדיות, לא יכול להיות שההודים ישלחו לפה סחורה באפס מכס ואנחנו נשלם 20% מכס. פשוט מוציאים את התעשייה החוצה. כולם אומרים שצריך לתמוך בסקטור השירותים, אבל למי בדיוק הם ייתנו שירותים? כשסוגרים מפעל עם 300 עובדים שהוא לא נכנס לסטטיסטיקה ואף אחד לא מדבר עליו – משפיעים על 3,000 אנשים. אף אחד לא סופר את זה".

רפי מרקמן, שותף ויועץ בכיר ב-BDA שעוסקת בתעשייה ופיננסים, התייחס למצב התעשייה ועדי העובדים והדגיש את תרומת מערכות MES לתעשייה. הוא אמר, כי "יש לי חבר טוב, מנהל בכיר במקצועו. הציעו לו להיות מנכ"ל בחברה תעשייתית. הוא חזר מהפגישה ושאל 'איך אפשר, על מה אני משפיע עם כל ועדי העובדים?".

לדבריו, "רגולציה, אורך חיי מדף של מוצרים, כמות המותגים – אנו כל הזמן בשינוי. אנו נמצאים בצמיחה, וצמיחה מושגת בתחרות. מהירות היום זו המילה. עם סין, למשל, נוח לעבוד, הם גמישים. אבל בגלל תנאי השוק, הספקים לא מספיקים לספק את החלקים שהם צריכים. הם שולחים בחלקים, בפאזל – אלו דברים שלא התמודדנו איתם בעבר. התחרות זה גם עניין של ידע ומידע, ולמערכות המידע יש היום השפעה ישירה על הביזנס, על איסוף מידע וידע על לקוחות ושיתוף פעולה עם הספקים. מערכות מידע משולבות תהליכים ואנשים זה הפתרון היום לשיפור תהליכי עבודה".

"כאחד שהיה מראשוני המיישמים של מערכת MES, אומר שזו מערכת חשובה שנותנת 'Boost' לארגון", סיפר יעקב רבינוביץ', סמנכ"ל מערכות מידע בתנובה. "תעשייה זה דבר מאד רחב – מרצפת הייצור ועד המוצר על המדף. האם ה-IT באמת יכול לתת לארגון גדול עוצמה כך שיוכלו להתחרות יותר טוב? אם כולם קונים את אותו מוצר של אורקל (Oracle), לדוגמה, איך ה-IT מייצר תחרות? אופי היישום והיכולות לתמוך בתהליכים העסקיים הוא זה שמשנה", הדגיש.

לדבריו, "המנמ"ר היום פחות עסוק בתוכנה וחומרה, הוא הגשר בין הטכנולוגיה לניהול. הוא צריך להבין את כל ההתמחויות מהקצה אל הקצה. לדוגמה, ה-Big Data, כמות הנתונים שזורמת היום לארגון היא ענקית. החוכמה היא לדעת מה צריך בשביל להניע את התהליך. איש מערכות המידע, בגלל שהוא מכיר את הארגון והתהליכים, מסוגל ליצור פתרונות שיזיזו את הארגון קדימה. היום הטכנולוגיה פורצת דרך, ומערכות המידע זה הגשר – מי שיידע ליישם יותר טוב, יתרום לארגון יותר".
"נוצר קושי ליצור הלימה בין המערכות, ולא תמיד הקישורים זמינים בתוך הארגון. לפעמים ארגונים מאבדים שליטה ויש צורך לארגן ארכיטקטורה שתטפל בשונות ובמורכבות", אמר אבי שלום, יועץ מיחשוב בכיר.

לדבריו, "יש צורך לחבר את ה-IT לצורך העסקי. היכולת להסתכל החוצה ולהביא תובנות והכנסה לארגון – זה מה שמשפיע וישפיע בעתיד על תפקיד המנמ"ר. התובנה שה-IT הוא Call center היא תובנה ששייכת לעבר. IT לא רק סופר את המוצרים, אלא לוקח אירוע, מנתח אותו והופך אותו לעוצמתי על ידי בניית תבנית שחוזרת על עצמה. הרבה מנכ"לים אומרים שהם רוצים מנמ"ר כמנהיג טכנולוגי. זה צורך קיומי כדי לשרוד בשוק, והמנכ"לים מחפשים מנהיגות שתוביל את הארגון לשינוי. תפקידו, בין היתר, הוא לנהל התהליך מול המנהלים, ולגרום להם להבין כיצד ה-IT תורם לארגון. הוא צריך להשקיע 40% מזמנו בניהול כלפי מעלה".

גדי גילאון, מייסד ומנכ"ל מוביסק, היה אחרון הדוברים. הוא סקר בפני המשתתפים את המגמות הכלליות בעולם המובייל הארגוני והשפעתן על הארגונים. "מהפכת המוביליטי לא מובנת עד הסוף, אבל זה פשוט מחשב – וזו מהפכה גדולה. פתאום אנו מתעסקים בהרבה מאד מערכות הפעלה. זאת, ביחד עם הרחבת השימושיות של הסמארטפונים מעבר למיילים, יוצרת אתגרים רבים", אמר.

"ארגונים הכפילו את כמות הסמארטפונים. זה הביא בנוסף גם לגידול של 26% בנקודות הקצה. פתאום זה הפך כליIT , מהעובדה הפשוטה שהאחריות היא על ה-IT. המהפכה הזו תייצר גם שינויים תקציביים. לקנות טאבלט במקום מחשב נייד זה כמעט חצי מחיר". גילאון הציג תרשים של השחקנים העיקריים בשוק. לדבריו, כשמתסכלים על ההתפתחות בהשוואה לשנה שעברה, מבינים ש"זו לא אבולוציה, אלא תהליך של השתנות".

הוא הוסיף, כי בשונה ממחשב, חווית השימוש גם מאד שונה אצל כל משתמש. יש הבדל גדול מאד בין מישהו עם מכשיר HTC לבין מישהו עם סמסונג (Samsung). השאלה היא מה מתאים לנו לארגונים. iOS זו התשובה ברוב הארגונים היום, בעיקר בגלל השוני בין גרסאות התוכנה במכשירים האחרים. גילאון התייחס בדבריו גם לחלונות 8 (Windows 8): "כנראה שבכל הנוגע למסופונים וטאבלטים הוא יהיה הכי מוכן ליישומים ארגוניים". את דבריו חתם בהמלצה למנמ"רים, כיצד להיערך לכניסת המובייל: "שום דבר לא רודף, אבל אל תתעלמו אם אתם רוצים לגדול. זה תחום שאפשר לפרוח בו"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים