כנס SAPPHIRE NOW 2012 – פרק ג'

כנסי SAPPHIRE הם כנסי המשתמשים של פתרונות סאפ (SAP) הגלובלית ברחבי העולם, הנערכים מדי שנה בשלושה אזורים גיאוגראפיים: אמריקה, APJ ו-EMEA. בשבוע שעבר נערך הכנס של האמריקות (הצפונית והדרומית) במרכז הכנסים של אורלנדו בפלורידה, ארה"ב, עם כמות מבקרים של כ-20,000 איש – שליש מהם משתתפים מקוונים.

ב-2012 מלאו 40 שנה להקמתה של סאפ (SAP ר"ת Systems, Applications and products in data Processing) על ידי חמישה יוצאי יבמ (IBM) גרמניה. כל אותן שנים הצטיינה סאפ כחלוצה וכמובילה הגלובלית ביישומים הארגוניים, תוך שהיא ממציאה את התחום בפועל עם תוכנת ה-ERP המפורסמת שלה, R/3. בשנים האחרונות השוק נעשה רווי וצפוף, ומתחרות רבות הצטרפו, דוגמת ענקיות התוכנה אורקל (Oracle) ומיקרוסופט (Microsoft) בתחום התחתון, ונראה כי סאפ לא צומחת כבעבר. עולם הטכנולוגיה שינה את פניו למודלים ולשימושים חדשים, ולמראית עין היה נדמה כי סאפ אינה רוכשת חברות ואינה מפתחת בעצמה.

והנה, בשנה ה-40 להיווסדה, סאפ מראה כי היא חוזרת לתנופת הצמיחה, תוך שהיא עוברת טרנספורמציה אדירה מ-A to Z. אם עד כה היא הייתה החברה ראשונה ב-A (ביישומים), עתה היא החלוצה מ-A to Z – ביישומים, בהם היא ממשיכה להוביל, ועד Zetabytes. כלומר, סאפ מספקת תשתיות וכלים בחזית הטכנולוגיה. לאחר שלוש רכישות משמעותיות וגדולות ופיתוח עצמי מתקדם ביותר, סאפ מציגה פתרונות לעולמות החמים של המובייל, האנאליטיקס, הענן והביג דטה.

כך, רכשה החברה החברה לפני ארבע שנים את ביזנס אובג'קטס (Business Objects), החברה הצרפתית הגלובלית הגדולה ביותר ל-BI, שרכשה בעברה את חברת הדיווח המובילה קריסטל ריפורטס (Crystal Reports) תמורת 6.8 מיליארד דולרים. כעבור שנתיים ביצעה סאפ רכישה נוספת, ושילמה 5.8 מיליארד דולרים תמורת סייבייס (Sybase), חלוצת ניהול יישומי המובייל, ובעלת טכנולוגיה מתקדמת של בסיסי נתונים מבוססי עמודות. הרכישה הגדולה השלישית התבצעה לפני כחצי שנה בלבד, עם קנייתה של Successfactors, חלוצת SaaS לניהול ההון האנושי, שהיא כיום הגדולה בעולם בתחומה עם 15 מיליון משתמשים.

לפני כשנה הכריזה סאפ על הפלטפורמה שלה, SAP HANA, לניהול בסיסי נתונים תפעוליים ומחסני נתונים לאנליזה במודל in-memeory. עתה, סאפ מציגה חמישה תחומים חדשים בהם היא פועלת וצומחת: יישומים, ענן, מובייל, אנאנליטיקס, מובייל ו-Big Data. יצוין, כי בכנס באורלנדו השתתפו גם מרצים ממעבדות התוכנה של סאפ בישראל, ולקוחות שונים, בעיקר מהמגזר הפיננסי.

הרצאה המעניינת בנושא מפת הדרכים של SAP PROTAL. מה שהחל ברכישת TOPTIER הישראלית, בהנהלתו של שי אגסי ב-2001 תמורת כ-400 מיליון דולרים, התפתח לקו מוצרים חזק בתחומו. אגב, מאוחר יותר מכר אגסי גם את חברת מנהל (בבעלותו משותפת ביחד עם אביו ראובן) לסאפ, תמורת כ-7.5 מיליון דולרים

לאחר ההרצאה נצפו אנשי המעבדה, מפתחי הפורטל, שהשתתפו בכנס. מימין: אביעד ריבלין, מנהל מוצר; אמיר בליך, מנהל מוצר; תומר פלג, מנהל גירסאות בפורטל; איתי שגיב, מנהל פיתוח; אבי גוזנסקי, מנהל פיתוח; גיא בבלי, ראש צוות ניהול מוצר; אורנה קליינמן, סגן נשיא לפיתוח במעבדות סאפ ברעננה; ונמרוד ברק, מנהל פיתוח

הסנדלר אינו הולך יחף. SAP PROTAL משמש את סאפ עצמה כפלטפורמה מעולה, ולא רק בגלל היותה מוצר הבית

את מליאת הפתיחה של היום הראשון של הכנס פתח ביל מקדרמוט, מנכ"ל משותף של סאפ (יחד עם ג'ים האגמן-סנבה) בראיון עם סגנון, ולא בנאום סטנדרטי

העיתונאית והשדרנית מיקה ברזינסקי, רגע לפני הראיון עם ביל מקדרמוט, מנכ"ל משותף של סאפ

אנושי, אנושי ולא מדי. המראיינת מיקה ברזינסקי מיישרת קווצה בשערו השופע של ביל מקדרמוט

העוזר הנאמן של המראיינת, שאינה מתחום תעשיית ה-IT, הוא הטלפרומפטר הענק, שנמצע מעל ראשי הצופים בקהל...

המשך יבוא

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים