הצלחות לנבחרת הישראלית בתחרות היזמות הבינלאומית SAGE

הצוות הישראלי בתחרות SAGE בדרבן שבדרום אפריקה. צילום: לב ברמן

קבוצה של בני נוער ישראליים יצאה באחרונה לעיר דרבן שבדרום אפריקה על מנת להשתתף בתחרות היזמות SAGE – וקטפה הצלחות.

נבחרת ישראל זכתה שלוש שנים ברציפות באחד משלושת המקומות הראשונים, כאשר בשנה שעברה זכה מיזם רשת קהילתית לעזרה לקשישים של תלמידי תיכון שבח מופת בתל אביב במקום הראשון. השנה לקחה נבחרת ישראל את הכמות הגדולה ביותר של פרסים משלל הנבחרות של המדינות השונות שהשתתפו בתחרות.

הנבחרת הישראלית כללה הפעם שלושה תלמידים מכיתה י' בתיכון שבח מופת – דניאל סטציוק, ניקיטה קוחן וגודנס אקדוקה; ושני תלמידי כיתה י"א בתיכון ליידי דיוויס בירושלים – אופיר יוסף ואהרון שלום. המורים שהובילו את הצוותים הם לב ברמן, מנהל מרכז היזמות בשבח מופת, ואופיר אליהו, מנהל תכנית Big picture בליידי דיוויס ירושלים.

הצוות הישראלי בתחרות SAGE בדרבן שבדרום אפריקה. צילום: לב ברמן

הצוות הישראלי בתחרות SAGE בדרבן שבדרום אפריקה. צילום: לב ברמן

המיזם שפיתחו תלמידי שבח מופת הינו משקפיים חכמים לעיוורים, שמסוגלים לתרגם קול לטקסט, להקרין אותו על עדשות המשקפיים, בדומה לכתוביות, ולהזהיר את האדם החירש מפני סכנות בסביבתו, על ידי מנגנון זיהוי מצבי סכנה. הם זכו במקום השני בקטגוריית עסק חברתי.

תלמידי ליידי דיוויס זכו במקום השלישי בקטגוריית מיזם חברתי, לאחר שפיתחו רובוט שמאפשר למשותקים לצייר ולבצע פעולות נוספות, כגון הפעלת מחשב ושיחות טלפון.

כמו כן, נבחרת ישראל זכתה בשלוש מדליות זהב על קידום מטרות של האו"ם לקיימות בתחומי החינוך, הבריאות ושוויון ההזדמנויות.

"נציגי המדינות השונות חוששים מלהתחרות אתנו"

לדברי ברמן, "ייצוג ישראל בתחרות בינלאומית יוקרתית זו הוא כבוד גדול. ראינו עד כמה נציגים מהמדינות השונות מעריכים אותנו ואפילו קצת חוששים מלהתחרות אתנו". הוא ציין כי "הדבר החשוב מבחינתי הוא לא לזכות מקום כזה או אחר, אלא ללמד את התלמידים שלנו להיות יזמים עם תפיסה גלובלית, ולהראות לדור הבא של היזמים מרחבי העולם שישראל פתוחה לשיתופי פעולה ומוכנה לשתף את הידע הטכנולוגי שיש בה".

ככלל, אמר ברמן, "אני בטוח שמאותם 200 צעירים שהגיעו לתחרות מרחבי העולם יגדלו מנהיגים ומובילים של התעשייה העולמית. בני הנוער של ימינו מקבלים הזדמנות להתחיל ליצור את הרשת שלהם כבר בהיותם בני 16. תדמיינו רק מה אפשר לעשות עם רשת חברים מ-30 מדינות, שכולם עם ראש יזמי".

תחרות SAGE מתקיימת החל מ-2002, בכל שנה במדינה אחרת, ולוקחים בה חלק נציגים מיותר מ-30 מדינות – החל במעצמות כגון ארצות הברית, קנדה, סין ורוסיה, וכלה במדינות מתפתחות כמו גאנה וצ'ילה. נבחרת ישראל משתתפת בתחרות זו השנה השלישית והיא מורכבת מקבוצות שזוכות בתחרות ארצית ליזמות וחדשנות אותה מארגנת רשת עמל בשיתוף כלכליסט ונציגות Sage Israel.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים