הזוכה בתחרות של אקסנצ'ר: חנות צעצועים מבוססת VR
ארבעה סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב זכו בתחרות השנתית של אקסנצ'ר (Accenture) ישראל – הסניף המקומי של חברת הייעוץ הגלובלית, שהתקיימה באחרונה.
התחרות, Accenture Israel’s Universities Competition, נערכה זו השנה השנייה. כחלק ממנה, אקסנצ'ר הציגה לסטודנטים בעיה עסקית, עימה התמודדה בעבר: בניית תוכנית אסטרטגית לחברת צעצועים שמעוניינת לחדור לשוק המכירות הדיגיטלי. הצוותים התבקשו להציע דרכי פעולה לתכנון, פיתוח והצגת הפתרון בפני נציגי החברה, במסגרת שלושה שלבים ממיינים.
מאות סטודנטים הגישו מועמדות, אך מתוכם הגיעו לשלב השלישי והאחרון 20 סטודנטים מאוניברסיטאות תל אביב ובן גוריון, מהטכניון ומהמרכז הבינתחומי בהרצליה, שלוו על ידי יועצי אקסנצ'ר. דיילי ציפי מצאה שכל המתמודדים בשלב הגמר הציגו פתרונות יצירתיים ומעמיקים, לקחו בחשבון מגוון שיקולים הנוגעים לחברה, לשוק ולענף, ויישרו קו עם אסטרטגיות דיגיטליות של חברות דומות.
הקרב היה צמוד, אך למקום הראשון הגיעה הקבוצה של אוניברסיטת תל אביב, שכללה ארבעה סטודנטים: גל משולם-לוטקר מהפקולטה למשפטים וכלכלה; מחמוד מידליג' מהפקולטה לחשבונאות וכלכלה; מתן מרודי, שלומד הנדסת תעשייה וניהול; וסארי קאדר מהחוג למזרח אסיה ויפנית. ארבעת הזוכים ישתלבו בעבודה באקסנצ'ר, במסגרת חודש של התמחות בתשלום – הזדמנות שעשויה להוביל אותם לקבלת הצעת עבודה להמשך, כמו במקרה של הזוכים בשנה שעברה.
חנות אונליין – ו-Google Glass בחינם
הצוות התל אביבי הציע להקים חנות וירטואלית אינטראקטיבית המבוססת על מציאות מדומה ובנה אסטרטגיה דיגיטלית מקיפה ליישום הרעיון. "הלקוחות של ימינו עדיין מחפשים את החוויה הפיזית, להיכנס לחנות ולמשש את המוצר, במיוחד כשמדובר בחנות צעצועים", אמרה משולם-לוטקר. "לכן, השימוש במציאות מדומה נראה לנו רלוונטי ביותר. המלצנו על הקמת החנות באתר האינטרנט של החברה וחלוקה חינמית של Google Glass בירידים ובפסטיבלים".
היא ציינה כי "עבדנו על הפרויקט הזה באינטנסיביות רבה. נפגשתי עם חבריי לצוות שלוש פעמים בשבוע, במשך כל תקופת הפרויקט, וניהלנו מספר פגישות סקייפ מועילות עם היועצים של אקסנצ'ר. גם יום התחרות עצמו היה מאתגר, ובמהלכו נדרשנו לבנות ולהציג אסטרטגיה שיווקית ליישום הרעיון שלנו. מסתבר שעשינו את זה לא רע בכלל. יצאנו מהיום הזה, ומהתהליך כולו, מלאי סיפוק, ונפתחו בפניי כיוונים חדשים להמשך הקריירה שלי".
יעקב בן אדיבה, מנכ"ל אקסנצ'ר ישראל, אמר ש-"התחרות המקומית מהווה חלק ממסורת ארוכת שנים של תחרויות דומות שהחברה מקיימת ברחבי העולם. היתרונות שמניבה התוכנית לכל המעורבים רבים: הסטודנטים נהנים מגישה ישירה ופתוחה לאנשי עסקים ויועצים עסקיים, עתירי ניסיון, שמגיעים מחברה גלובלית כמו אקסנצ'ר, מנטורינג, חומרים שמקנים להם ידע מעשי בניהול ובניית אסטרטגיה, התנסות בעבודה 'בעולם האמיתי' ועוד. הזוכים נהנים מהזדמנות לעבוד בתעשייה, ולרכוש ניסיון והבנה מעשיים. האוניברסיטאות נהנות מהמפגש הבלתי אמצעי עם התעשייה ומההזדמנות להקנות לסטודנטים סביבת עבודה מציאותית, ואילו אנחנו נהנים מההזדמנות לנהל מערכת יחסים עם הקהילה, לתרום מניסיוננו ואולי אף לפגוש את העובדים העתידיים שלנו".
דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.
שנים יש את המודול הזה במערכות מג'נטוו עליהם אנו עובדים ומפתחים חנויות וירטואליות מי שבעניין מוזמן לפנות :-) http://www.kivi.co.il