אבי שלום, יועץ מיחשוב בכיר: "עד 2014 תהיה למנמ"רים 'שלושת רבעי משרה'"

"המנמ"רים יאבדו עד 2014 רבע מכלל השליטה על הוצאות ה-IT שלהם ועד 2017, לסמנכ"ל השיווק יהיה יותר תקציב מאשר למנמ"ר", אמר שלום ● לדבריו, "מקצוע המנמ"ר נמצא בסיכון; המנמ"ר משנה את תפקידו, ותוך חמש שנים הוא יהפוך מאיש טכנולוגיה למשהו אחר"

"עד 2014 מנמ"רים יאבדו רבע מכלל השליטה על הוצאות ה-IT שלהם. זאת אומרת שתהיה להם 'שלושת רבעי משרה'. תקציבי ה-IT יעברו מהם למקומות אחרים בארגון. ב-2017, לסמנכ"ל השיווק יהיה יותר תקציב מיחשוב מאשר למנמ"ר", כך אמר אבי שלום, יועץ מיחשוב בכיר.

שלום דיבר במסגרת מפגש פורום C3, פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים. המפגש התקיים היום (ה') במלון ליאונרדו שברמת גן, והנחה אותו אבי עסיס, מנכ"ל Widelink. נושא המפגש היה "המנמ"ר כמחולל ערך עסקי".

"מקצוע המנמ"ר נמצא בסיכון", אמר שלום. "המנמ"ר משנה את תפקידו, ותוך חמש שנים הוא יהפוך מאיש טכנולוגיה למשהו אחר". הוא ציטט מחקר של יבמ (IBM) שנערך בקרב 8,000 סמנכ"לי כספים, מנכ"לים ומנמ"רים בארגונים ברחבי העולם. עולה ממנו שבימים אלה קורים שני תהליכים בארגונים הקשורים לשליטת המנמ"ר ב-IT. מצד אחד, אמר, תשתיות ה-IT הופכות למוצרי צריכה. "כל אחד יכול לספק תשתיות, תקשורת ואחסון, אז המנמ"רים נותנים למישהו אחר לנהל אותם". מצד שני, ציין, יש תופעת הצטרכנות ב-IT, כי העובדים מביאים את הרכיבים הניידים מהבית.

"המנמ"ר מצוי בין הפטיש לסדן", אמר שלום. "התשתיות פחות מעניינות את הביזנס. מאידך, מופעל עליו לחץ להפצת המידע באופן יותר אינטואיטיבי – פנימה והחוצה. אף על פי שיש למנמ"ר בעיה במיצובו, מדובר בשינוי חיובי".

הוא תיאר תרחיש שבמסגרתו עובר תקציב המיחשוב מהמנמ"ר למנהל השיווק, למשל כאשר ספק תוכן מציע לו את התוכן, עם תוכנת BI שתצליב את התוכן עם מידע ארגוני. "כך, ניתן לקנות תוכן בלי לבנות את התשתית, כי יש ספקי תוכן שמוכנים למכור", אמר שלום. "או אז, המנמ"ר לא יכול להשתתף במכירת התוכן, כי אין ערך מוסף לטכנולוגיה. מצד שני, התקציב שאמור להיות מושקע ב-Big Data הולך למנהל שיווק. מלונאים קונים תוכן אצל ספקי תוכן, וכל תעשיית התיירות בנויה כך. תפקיד המנמ"ר משתנה ואל לו לנסות להילחם במגמה זו".

לדברי שלום, נושא הטכנולוגיה נמצא ברמת סיכון גבוהה מבעבר. "הכשלים בדטה סנטר רבים מבעבר, לא רק ברמת סיכוני IT, אלא סיכונים עסקיים. כאב ראש נוסף הוא הגידול בעלויות התפעול. המורכבות של מערך המיחשוב היא סיכון מספר 1. אם המנמ"ר לא ישנה את אופי העבודה – הוא לא ישרוד. המנכ"ל רוצה מהמנמ"ר חדשנות, לא שדרוג של שרת וחידוש רישיון אופיס".

"סדרי העדיפויות של המנמ"רים לא השתנו"
"כעת, המנמ"ר אחראי גם על הכנסות, שלא כמו בעבר, אז הוא היה אחראי לייעול תפעולי", הוסיף שלום. "כיום הוא נדרש לבנות מודלים עסקיים. בענפי הבנקאות והביטוח זה קל: בנו ערוצים חדשים מול לקוחות ומדדו כמה הם הכניסו. המסקנה היא שהמנמ"ר צריך לתרום לתהליך העסקי".

שלום אף אמר, כי סדרי העדיפויות של המנמ"רים בשנים 2011-2012 לא השתנו. "בראשם מצויים גידול בעסקים, משיכת לקוחות חדשים וצמצום הוצאות ארגונים", ציין. לדבריו, "אם המנמ"רים לא יכוונו עצמם לפעילות בכיוונים אלה – זה לא יקרה. על המנמ"ר לדעת להתגמש עם צרכי הארגון, להוציא פעילויות למיקור-חוץ ולא לגעת ברכיבי הקצה".

לסיום אמר שלום, כי "על המנמ"ר להוביל תהליכים בתוך הארגון, לספק חדשנות שתניב ערך עסקי. עליו לעסוק – ויש לו הזדמנות לעשות זאת – באפשור עסקי, בארכיטקטורה ובהובלה טכנולוגית. בנוסף, עליו להיות יוזם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים