נועם שפר, סלע: "העולם הנייד יוצר בעיה לאנשי הפיתוח, ובישראל הבעיה חריפה עוד יותר"

"ריבוי הפלטפורמות והמכשירים החכמים יוצר בעיות למפתחים לסביבה זו", אמר נועם שפר, יועץ וארכיטקט בכיר בקבוצת סלע, שדיבר בפורום SD של אנשים ומחשבים ● לדבריו, בישראל הבעיה חמורה עוד יותר בשל בעיות הקשורות בפיתוח ובתמיכה בעברית

"ריבוי הפלטפורמות והמכשירים החכמים יוצר בעיות למפתחים לסביבה זו. הדבר חמור יותר בשל בעיות הקשורות בפיתוח ובתמיכה בעברית", אמר נועם שפר, יועץ וארכיטקט בכיר בקבוצת סלע.

שפר דיבר בפורום SD של אנשים ומחשבים. המפגש נערך היום (ב') בליאונרדו רמת-גן, דן באתגרי הפיתוח בעולם הנייד, והנחה אותו אבירם אייזנברג, מנכ"ל איגנייט. שפר תיאר את המכשולים בפיתוח לעולם הנייד: סוללת המכשיר שלא יכולה לספק את תצרוכת החשמל, כמו גם הניסיון לפתירת הבעיה בהאטת יכולת העיבוד; כמות הזיכרון הקטנה; ככל שזיכרון ה-RAM יהיה מהיר יותר, כך צריכת החשמל תגדל; בעיות קישוריות; החשש מקריסה עתידית של הרשתות הסלולריות בשל עודף תעבורת נתונים; משקל, גודל ואי-נוחות השימוש בטלפונים החכמים; העדר ניראות המסכים בשמש; בעייתיות מסכי המגע והמקלדות הקטנות הקשות לתפעול; העובדה שרוב המכשירים הסלולריים דורשים מגע עור, דבר היוצר בעיות במזרח הרחוק שם יש מאות אותיות.

שפר הציג את היסטוריית ה-PDA, מפסיון שנרכש על ידי נוקיה (Nokia), פאלם שנעלם בשרשרת רכישות, האחרונה על ידי HP, ו-iPaq של קומפאק. "בהולדת הטלפון החכם הראשון, בסוף שנות ה-90', ה-Treo 270", אמר שפר, "החלו הבעיות בעולם זה". הוא הצהיר שאינו אוהב את אפל (Apple), "אך הם עשו את השירות הגדול ביותר בתחום, והכניסו אותו למיינסטרים, לצריכת ההמונים. בתחילה ה-iPhone יצא לשוק בלי יישומים, ולמרות הבטחות זה לקח שנה". ההיבט של ה"עוזר האישי" נעלם מה-PDA, אמר, "והעיקר בטלפונים החכמים הוא החיבור לנתונים. אתגר נוסף הוא הצורך בקישוריות, שלא תמיד קיימת, נדרש לעבוד עם היישומים גם כשאין תקשורת".

שפר השווה בין מערכות ההפעלה השונות, ואת הבעייתיות הקיימת בפיתוח בכל אחת מהפלטפורמות. "מיקרוסופט (Microsoft), נוקיה וגוגל (Google) נכנסו לבור עמוק – אין להם שליטה במכשירי הקצה. יצרני מערכות ההפעלה עושים עדכונים ואין קשר בינם ובין יצרני החומרה. הצרכן הסופי לא מקבל אותם", אמר, "גם לסמסונג (Samsung) יש מערכת הפעלה, Baja, אלא שזו זהה עבור הטלפונים הטפשים והחכמים. מיקרוסופט בעלת הגישה המעניינת ביותר למפתחים, ומספקת אינטגרציה מלאה". בהיבט הגיור הוא ציין לחיוב את נוקיה, ולשלילה את חלונות. "קשה לפתח בפלטפורמה סלולרית", סיכם שפר, "יש להחליט מי קהל היעד ליישום, ואז – האם מפתחים לפלטפורמה אחת או ליותר".

דני וייסברג, מנכ"ל משותף, יוביטק, תיאר פיתוח שבאמצעותו לוקחים יישומים ארגוניים עסקיים והופכים אותם ליישומים בעולם הנייד. לדבריו, הטלפונים החכמים חדרו בצורה משמעותית לארגונים, והם מוצר צריכה המאפשר חוויית משתמש סבירה. עד הופעת הטלפונים החכמים, ציין, הטלפונים הניידים שימשו למשלוח שיחות קוליות וטקסטים, וכעת, ניתן להשתמש בהם לטובת קבלת ושימוש של אנשי השטח ביישומים ארגוניים. כך, אמר ניתן לייעל את עבודת העובדים בשטח ולהגביר את תפוקתם. הוא ציין בקצרה את החסמים להעברת היישומים לעולם הנייד, ביניהם המורכבות ומשך זמן הפיתוח הארוך, והוצרך לפתח עבור כמה פלטפורמות.

הטכנולוגיה שפותחה, אמר, מאפשרת ניוד מהיר של היישום העסקי בארגון לעולם הנייד, תוך ימים ספורים ובלא צורך בכתיבת קוד. העברת היישומים לעולם הנייד, ציין וייסברג, מאפשרת לאנשי המכירות לקבל מידע בזמן אמת ולהגדיל את יכולות המכירה. בהיבט הטכנולוגי, הסביר, כאשר המשתמש מפעיל את היישום הסלולרי שלו, הפלטפורמה של יוביטק משמשת כשרת תווכה בין שרת הארגון ובין המשתמש עם הסלולר שלו. "המשתמש הסופי מקבל את אותם מסכים שעוצבו ליישום הארגוני הנייח", סיכם, "אנו ממוקדים בשכבת התצוגה – אנו אגנוסטיים ולא נוגעים בהגיון העסקי ובבסיס הנתונים. אנו לוקחים הטוב בין העולמות – יש לנו פתרון וירטואליזציה מונחית עצמים, ומנגד הפתרון מותאם צורה מיטבית לפלטפורמה, כי הוא מותאם לגודל המסך ומייצר את האלמנטים מחדש על הסלולר כדי שיתאים לחוויית המשתמש בטלפון החכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים