מסתמן: אבי חסון יהיה המדען הראשי החדש

חסון נבחר כמועמדו של שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, לתפקיד ● לאחר התייעצות עם שר המדע, יובא המינוי לאישור ועדת מומחים מיוחדת - ולהכרעת הממשלה ● אם המינוי יאושר, חסון ייכנס לתפקידו ב-1 בינואר ● בן אליעזר אמר על חסון, כי "הניסיון והמקצועיות שלו יסייעו בהתמודדות מול האתגרים בכדי לשמר את מעמדה של ישראל בתחום המו"פ ולהוביל אותה לשיאים חדשים"

שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, בחר באבי חסון כמועמדו למשרת המדען הראשי. המינוי יעבור עתה להתייעצות עם שר המדע, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ולאחר מכן לאישור ועדת מומחים שתוקם. בסופו של דבר, יונח המינוי על שולחן הממשלה. אם היא תאשר אותו, יחל חסון בתפקידו החדש ב-1 בינואר. חסון צפוי להחליף את ד"ר אלי אופר, שימשיך לכהן כנשיא התורן של EUREKA.

השר בן אליעזר אמר, כי המדען הראשי הבא יצטרך להוביל את המו"פ הישראלי תוך התמודדות עם השינויים הרבים – הן ברמה הגלובלית והן ברמה הלאומית. "אבי חסון מגיע לתפקיד בתקופה שבה חלות תמורות רבות בכלכלה ובתעשייה העולמית, אשר משפיעות באופן ישיר על המו"פ בישראל בכלל ועל פעילות המדען הראשי בפרט. ניתן למנות ביניהן את האתגרים העומדים בפני חברות ההיי-טק הישראליות בתחום גיוס ההון ואת התחרות הגוברת – הן מצד מדינות מזרח אסיה והן ממדינות מערביות, מה שמצמצם את הפער בין ישראל לשאר מדינות העולם בכל הקשור להשקעה במו"פ".

לדבריו, בתקופת כהונתו של המדען הראשי החדש צפויה התחזקות משמעותית של מרכיב המו"פ בתעשיות הקלינטק ומדעי החיים בישראל, והן עתידות לגדול בשיעור ניכר. "הדבר יחייב תהליך בחינה ותעדוף מחודשים, אשר ישפיעו על אופייה של התעשייה העתידית בישראל", אמר בן אליעזר.

הוא הוסיף, כי "ההשקעה במו"פ בישראל מהווה את הבסיס שעליו נשענת התעשייה המתקדמת בארץ, ובמידה רבה אחראי לצמיחה המרשימה בייצוא ובביצועי המשק הישראלי. אני מאמין, כי הניסיון והמקצועיות שאבי חסון מביא עימו, כאיש ניהול וכבעל ידע רב בנושאים הרלוונטיים, יסייעו בהתמודדות מול אתגרים אלה בכדי לשמר את מעמדה של ישראל בתחום המו"פ ולהוביל אותה לשיאים חדשים".

אבי חסון (40) עובד זה שנים רבות בתעשיית ההיי-טק. הוא בוגר יחידה 8200 של צה"ל. במהלך 10 השנים האחרונות היה חסון שותף בקרן ההון-סיכון ג'מיני (Gemini). במהלך תקופה זו הוא היה אחראי, בין היתר, על השקעות בתחומי התקשורת ואחסנת המידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים