משאל ראש השנה של אנשים ומחשבים: יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל

לקראת השנה העברית החדשה, פנתה מערכת אנשים ומחשבים למובילי תעשיית ה-ICT הישראלית, כדי לבדוק איזו שנה עברה עלינו, וחשוב מכך: איזו שנה עתידה לעבור עלינו

מהם הנושאים העיקריים בהם יתמקד ארגונך בשנה החדשה?
"בראש ובראשונה, אספקת שירותים בעלי ערך מוסף ללקוחות, באמצעות חטיבות השירות שלנו, תוך התמקדות בלקוחות אסטרטגיים – ובמינוף הפורטפוליו המורחב שלנו גם בתחום התקשורת ואבטחת המידע.

אני צופה האצה בפעילות הלקוחות בתחומי הטרנספורמציה של תשתיות המיחשוב, ובהם מיחשוב ענן, וירטואליזציה ותשתיות אחודות. במרכז הבמה יככב השנה HP BladeSystem Matrix, בין היתר בזכות המעבר של יותר ויותר ארגונים לענן פרטי. ה-Matrix הוא נדבך נוסף בחיזוק ההובלה שלנו בתחום פתרונות הלהב, שהורחב לאחרונה גם לתחום השרתים הקריטיים. השנה נראה כיצד מערכות הדור הבא ממשפחת Integrity, שנשענות טכנולוגיות להב, מתבססות בליבת הארגונים.

תחומים נוספים בהם נתמקד השנה הם פתרונות גריד לתחום האחסון, מבוססי טכנולוגיות leftHand ו-IBRIX, סיוע ללקוחות במעבר ממערכות Legacy למערכות פתוחות וכמובן גם מימוש ההזדמנויות החדשות שפתחה בפנינו רכישת פאלם (Palm)".

אילו דברים אישיים צפויים לך בשנה החדשה?
"הצלחתנו נובעת מאיכות העובדים וממחוייבותם להצלחת החברה. השנה הצטרפו לכוחותינו מספר שחקני חיזוק משמעותיים ביותר כמו משה בראונר – מנכ"ל EMC ישראל לשעבר, אל"מ (מיל') אבי כוכבא – מפקד ממר"ם לשעבר ואורי דנינו – מנכ"ל אווייה (Avaya) לשעבר. מנהלים אלו מביאים איתם קשת רחבה של יכולות, כישרונות וקשרים. אני רואה כבוד ואתגר מיוחדים לכך שמנהלים מוכשרים ומנוסים כאלה מצטרפים אלינו, תורמים להצלחתנו ומחזקים את מעמדנו כמובילי שוק – בתוצאות העסקיות ובחדשנות גם יחד".

איך אתה מסכם את שנת תש"ע?
"זו הייתה שנה מצויינת – שנה בה יצאנו מהמשבר הכלכלי העולמי ונכנסו לתחומים חדשים ומרתקים. השלמנו את האינטגרציה של EDS – כיום חטיבת ES וחלק מ-HP ישראל. כמו כן, צירפנו לכוחותינו את 3Com. בנינו צוות הנהלה בכיר, ובו מנהלים בעלי ניסיון רב ממגוון דיסציפלינות.

מבחינת פרויקטים בולטים, התחלנו בייצור של תעודות הזהות החכמות ואנו מתחילים להיערך לפעילות השוטפת. כמו כן, זכינו בהסכם ראשון מסוגו למיקור-חוץ במודל הענן של ה-IT ב-ECI. מבחינת שווקים, חיזקנו את מעמדנו כמובילי שוק הלהב (עם נתח שוק של 60%), יצרנו זהות כמעט מוחלטת בין המותג HP למושג 'וירטואליזציה', ורשמנו גידול משמעותי בתחום האחסון.

מבחינת מיחשוב אישי, אנו מובילים את השוק בישראל, בכל הקטגוריות, בזכות מספר גורמים: זכיות משמעותיות רבות בשוק העסקי, המשך הפריסה הארצית של מתחמי חוויה לצרכן הפרטי במודל 'חנות בתוך חנות' ופיתוח שת"פים חדשים, למשל עם פלאפון. לצד כך, אנו ממשיכים להוביל את תחום ההדפסה, בארץ כבעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים