באה לבקר במאורת הנמר: ד"ר אירית קאופמן
בשבוע שעבר הגיעה לבקר במאורת הנמר ד"ר אירית קאופמן ולספר על ספרה החדש "המותג האנושי – הגיע הזמן שהעולם ייהנה ממך".
מהרגע הראשון שאנו פוגשים אנשים, נמצאים באינטראקציות עסקיות או אישיות, אנחנו רוצים שיכירו אותנו, ושההיכרות תהיה מהירה, מעין "אינסטנט", אך מדויקת, שדי יהיה במילה אחת, בשם שלנו, ואז כבר כולם ידעו מי אנחנו. כמו אפל, נייקי וטלסה — ששמם מספר הכל, גם אנחנו רוצים להיות מותגים, מותגים אנושיים.
לדברי ד"ר קאופמן, "הספר שכתבתי – 'המותג האנושי – הגיע הזמן שהעולם ייהנה ממך' – הוא מעין הזמנה אישית ממני ליציאה למסע של בניית המותג האנושי, באמצעות שיטה מוסדרת ומובנית. מסע שהוא מחויב המציאות, כדי להתבלט ולהיות מבודלים מן האחרים".
ד"ר קאופמן הרחיבה ואמרה כי "כיום, בעידן של שינויים מהירים, חשוב שאתם תשלטו במותג שלכם, שאתם תקבעו אותו ובהתאם לזאת תחליטו איך לשווק אותו ואיך להציג אותו לאחרים".
לדבריה, "התפישה העומדת מאחורי הספר, מניחה כי בניית המותג האנושי אינה פעולה אנוכית או שחצנית, אלא ההיפך – מותג אנושי הוא נתינה לחברה ולסביבה. בניית המותג האנושי מראה שאכפת לכם מאחרים, ושאתם מאפשרים חיסכון רב של משאבים רבים שהיו מתבזבזים בחיפוש האנשים והמומחים שיעזרו לכם".
"בניית המותג האנושי היא מהלך ארגוני ואישי, היות שמנהלים ועובדים ממותגים הם נכס לארגון", טוענת ד"ר קאופמן.
"היכולת של העובדים לבדל את עצמם, לחדד את הערך המוסף שלהם ולמצוא במה הם טובים, עוזרת לארגון, להבין טוב יותר מי הם עובדיו, במה ומתי אפשר להיעזר בהם בפרויקטים ומשימות וכן מה התרומה הייחודית שלהם לארגון. עובדים ממותגים יהיו שגרירים טובים לארגון, הם יהיו מאושרים ונאמנים יותר לארגון, ולכן ירצו להישאר בו ולקדם אותו. עובדים ממותגים ינהלו טוב יותר את ממשקי העבודה בתוך הארגון, כל עובד ממותג ידע גם מה הערך המוסף של העובד מולו ומהי הדרך הטובה לנהל מולו את התהליכים", כך לפי מסקנותיה של ד"ר קאופמן.
משיחתנו למדתי כי נקודת המוצא לכתיבת הספר היתה עבודת הדוקטורט של המחברת, מחקר שבו עסקה בבניית מחזור חיי המותג האנושי. בספר זה היא לוקחת מושגים ומודלים המבוססים בעולם המיתוג, ומיישמת אותם בהקשר למותג האנושי, על פי מתודה שפיתחה מתוך אמונה בחיבור בין מיתוג ואנשים. כלומר, מה שעובד על במבה או לגו או נטפליקס – מיושם כמתודה מובנית על אנשים.
לפי דבריה, "הספר מבהיר כיצד בנייה נכונה של מותג אנושי, יכולה לסייע בביסוס המעמד המקצועי והחברתי, בפיתוח מיזמים, שיתופי פעולה או רעיונות חדשים, ואף בפתיחת פרק חיים חדש בכל תחום שהוא". עוד טענה ד"ר קאופמן כי הספר "מתאים לכל גיל, עיסוק, מקצוע ואישיות. כל אחת ואחד מכם ימצא את הדרך המתאימה להיעזר בו, באמצעות סדרת תרגילים מעשיים, המקדמים את הקוראים צעד אחר צעד, בתהליך שיטתי, עד להשגת היעד".
ד"ר קאופמן סיפרה לי שהיא מציגה את עצמה גם כמי שמשפחתיות היא ערך מותג מוביל אצלה, כפעילה חברתית, כ'שדכנית' של אנשים ומיזמים, כאוהבת מוזיקה, ושהיא תמיד תשמח לשוחח איתכם על כוס קפה לצד פרוסת עוגת שמרים טרייה.
ספר חשוב ומומלץ