ארוחת הבוקר של GreenSQL

התצפית: משרד תל-אביבי באיזור רחוב המסגר, בו בכל יום חמישי אוכלים עובדיו של הסטארט-אפ הישראלי הצעיר GreenSQL, ארוחת בוקר, יחדיו. המייסדים מכינים את הארוחה הבריאה המבוססת על ירקות מובחרים שרכשו בדרכם למשרד. GreenSQL הוקמה במהלך שנת 2009 במימון Magma VC וכהמשך ישיר להצלחה חסרת התקדים של פרויקט הקוד הפתוח אותו פיתחה (יותר מ-50 אלף הורדות מלמעלה מ- 180 מדינות). דייויד ממן ויולי סטרמובסקי פיתחו בזמנם הפנוי משנת 2006 מענה לדרישה הגדולה להגן על בסיסי נתונים של שוק ה-SMB בפני התקפות אשר גורמות לאיבוד מידע חיוני בעיקר על ידי התקפות מסוג (SQL Injection). הצלחת מיזם הקוד הפתוח והניסיון שנרכש במהלכו היווה קרקע יציבה לפיתוח המוצר המסחרי הראשון של החברה – GreenSQL Pro. החברה הוקמה רשמית ב-2009 לאחר צירופם של הדר אשל, לשעבר מנכ"ל חברת Trek-IT ואמיר שדה, מנכ"ל Onigma, אשר נמכרה למק'אפי ב-20 מיליון דולרים.

הרקע הטכנולוגי: GreenSQL Pro הוא מוצר הגנה כולל על בסיסי נתונים הכולל חומת אש לבסיסי נתונים, ניתור, דיווח וחסימה של התקפות, האצת ביצועים ע"י מנוע Caching ייחודי, יכולות Auditing מתקדמות והפקת דוחות מנהלים על הנעשה בבסיסי הנתונים וכמובן יצירת התראות באימייל ישירות לאחראי על המידע בארגון. המוצר מגן על בסיסי הנתונים בפני שלושה איומים מרכזיים הבאים במגע עם הנתונים באופן ישיר ושוטף באפליקציות פנימיות לדוגמא מערכות גיבוי ושליטה למיניהן, DBAs הנגישים לבסיסי הנתונים באופן שוטף וכמובן איומים מיישומים אינטרנטיים המתקשרים עם בסיסי הנתונים וחושפות אותם בפני האקרים וכלים מקצועיים. דיוויד ממן, ה-CTO של החברה, מציין, כי הפתרון מספק הגנה רחבה ועמוקה ובעצם מביא לשוק קונספט חדש של פתרון כולל לאבטחת בסיסי נתונים תוך שמירה על ביצועים.

החזון. לאן מתקדמים? במהלך השנים הקרובות תוביל GreenSQL את שוק אבטחת בסיסי הנתונים לארגונים קטנים ובינוניים ותתפוס נתח משוק האנטרפרייז בארץ ובעולם אומר אמיר שדה, מנכ"ל החברה. לחברה פתרון ייחודי אשר נבנה כמענה לצרכיי השוק בזמן ובמקום הנכון ונותן מענה לארגונים רבים אשר מגוון הפיתרונות הקיימים כיום בשוק לא מאפשר להם לתת פיתרון אבטחתי לנכסים הכי חשובים להם – המידע הרגשי שלהם ושל לקוחותיהם. עוד אומר אמיר, כי בשנה האחרונה למעלה מ-75% מהנתונים שהוצאו מארגונים מקורם היה מפריצה לבסיסי הנתונים הארגוני. המידע כלל מידע פיננסי, פרטים אישיים כגון עבר צבאי , אשראי בנקאי וכמובן מספר כרטיסי אשראי.

מה בשוק? מתחרים? GreenSQL היא טכנולוגיה משלימה לחברות כגון Guardium, שנרכשה לאחרונה על ידי יבמ (IBM), אימפרבה ו-Secerno, המובילות את השוק תוך מתן פתרון לבסיסי נתונים מאוד גדולים ומאסיביים של חברות גדולות עם תקציבי ענק. פרויקטים אלו מאופיינים בעלויות גבוהות ובאינטגרציה ממושכת ומורכבת. GreenSQL משלימה חברות אלה במענה פשוט, קל להטמעה במחיר המאפשר לכל לקוח להגן על בסיסי הנתונים שלו.

שולחן ערוך: כל מלפפון, גאון. כל מילה מיותרת

 הצוות. מימין באמצע: הדר אשל, מנהל שיווק ומכירות (בעבר מנכ"ל Trek IT); אמיר שדה, מנכ"ל (בעבר מנכ"ל Onigma); זיו וטורי, צוות בדיקות תוכנה; ראובן אבלייב, צוות פיתוח; יעל גובר, מנהלת תמיכה; יואב אלטר, מנהל צוות QA; אלכס קזאנטב, צוות פיתוח; סרגיי פודפלקו, צוות פיתוח; יולי סטרמובסקי, סמנכ"ל פיתוח; דייויד ממן, סמנכ"ל טכנולוגיות; אבי כהנא, צוות בדיקות תוכנה; אלי שמר, צוות פיתוח

ניצפים המייסדים: יולי סטרמובסקי, סמנכ"ל מחקר ופיתוח. לפני שהצטרף ל-GreenSQL, עבד יולי עבור חטיבת האבטחה של EMC. הוא היה ראש צוות בדיקות חדירה אבטחה ב-Multi Layer Security, כמו כן שימש בתפקיד בכיר בצוות המחקר של חברת האבטחה RSA. ליולי תואר ראשון בתכנה וניהול תעשייתי במכללת אפקה. אמיר שדה, מנכ"ל GreenSQL. אמיר היה ממייסדי ומנכ"ל הראשון של Onigma, אשר פיתחה מערכת חדשנית למניעת דליפת מידע. שימש כמנכ"ל InfoGold אירופה (שנרכשה על ידי קבוצת CGBI), הקים אבטחת המידע של InfoGold בת בצרפת. אמיר הוא מהנדס תוכנה בעל תואר MBA בשיווק מאוניברסיטת בן גוריון. דיוויד ממן, סמנכ"ל הטכנולוגיות – CTO. דייויד הוא מייסד של מספר חברות הזנק בהיי-טק, כולל Vandium-Soft , GreenCloud , Moksai. שימש שש שנים כחבר בקבוצת הטכנולוגיה הבכירה של חברת פורטינט ועם זאת כ-SE בכיר למספר אזורים, כמו כן היה מנהל אבטחת המידע הטכני של חברת בזק, היה ראש מחקר באופק העולם החדש ולפני כן היה מנהל טכני בחברת רד-בינת. בעל תואר ראשון ושני במדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה. הדר אשל, סמנכ"ל שיווק ומכירות. הדר שימש כמנכ"ל של TrekIT, החברה שהחדירה לישראל את מוצרי חברת F5 ופורטינט. לפני כן ניהל את Products Comsec. להדר התואר הראשון המינהל עסקים עם התמחות בשיווק מבית הספר אריסון למינהל עסקים במרכז הבינתחומי

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים