סודקות את תקרת הזכוכית: F5 וירדן ג'רבי מעודדות נשים צעירות

מימין לשמאל: אתי גולן, מנהלת הפיתוח העסקי והמכירות של המגזר הביטחוני ב-F5 ישראל, עם הג'ודוקא והמדליסטית האולימפית ירדן ג'רבי.

F5 סיפקה חסות וליוותה השנה את תחרות האתרים הארצית של תוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית' מבית כל ישראל חברים, המתקיימת זו השנה התשיעית. בתחרות השתתפו כ-700 תלמידות מבתי ספר מרחבי הארץ, שנדרשו להקים אתרים אודות נשים פורצות דרך, אשר מהוות עבורן השראה. הנחתה את התחרות אתי גולן, מנהלת הפיתוח העסקי והמכירות של המגזר הביטחוני ב-F5 ישראל.

ציפי, שהוזמנה לאירוע, פגשה את המדליסטית האולימפית ירדן ג'רבי ואת גולן, ולמדה כי האחרונה מתנדבת בתוכנית לצד נשים בולטות מתעשיית ההיי-טק, ומספקת תמיכה וייעוץ מקצועי לתוכנית, לצד הדרכה לנערות המשתתפות בה, לאורך כל השנה. השנה ליוותה גולן את תלמידות בית ספר גרוס מקריית גת, בו היא למדה בעצמה כנערה.

ציפי שמחה לפגוש באירוע, שהתקיים השנה במתחם פארק העסקים עזריאלי חולון, גם חברי הנהלה של כל ישראל חברים, נציגי עירייה, מנהלות מחלקות חינוך, נציגות חברות ומתנדבות נוספות, לצד שופטות ושופטים מקצועיים מתעשיית ההיי-טק.

יצירת תוכניות חינוכיות המעצימות נערות בגיל התיכון 

במהלך התחרות אמרה גולן כי: "הדרך הטובה ביותר לשלב יותר נשים בתפקידים בכירים בתחום ההיי-טק, היא על ידי יצירת תוכניות חינוכיות המעצימות נערות בגיל התיכון, גיל בו הן מעצבות את דרכן המקצועית. אני שמחה על ההזדמנות שניתנה לי לקחת חלק בתוכנית החשובה של 'סודקות את תקרת הזכוכית', שמאפשרת לנערות להיחשף לתכנים טכנולוגיים ולנשים חזקות מהתעשייה. הנערות הללו הן דור העתיד של עולם ההיי-טק".

הילה לוי, מנהלת תוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית' אמרה כי: "התלמידות נבחרו לקחת חלק בתוכנית מתוך אמונה ביכולתן להצליח בכל תחום שיבחרו – מדעי, טכנולוגי או אחר – כל עוד הדבר נעשה מבחירה אמיתית שלהן. אחת המטרות העיקריות של התוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית' היא תעודת בגרות איכותית, שתאפשר לצעירות לבחור את עתידן המקצועי, להגשים את עצמן ולסדוק את תקרת הזכוכית".

מתוך 39 אתרים שעלו לתחרות השנה, זכתה נבחרת מבית הספר ש"י עגנון נתניה, שבנתה אתר אודות מירה בן ארי בתחרות הארצית, וכן חמש נבחרות בתחרות האזורית מבתי ספר תמר, אריאל נתניה; גרוס, קריית גת; קוגל, חולון; רמת יוסף, בת ים; ובית צפאפא, מזרח ירושלים.

'סודקות את תקרת הזכוכית' היא תוכנית העצמה מגדרית של תלמידות בתחום לימודי המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה, המעודדת מצוינות חינוכית בפריפריה. התוכנית פועלת בבתי ספר במודל יישובי. במהלך מקיף של חמש שנים, מכיתה ח' ועד כיתה י"ב, התלמידות נחשפות לעולם האקדמי ואל חברות היי-טק, פוגשות מנטוריות המשמשות מודלים להשראה, משתתפות בסדנאות מגדר וההעצמה, ומקבלות תמיכה לחיזוק ההישגים הלימודיים, בדגש על מתמטיקה. התוכנית פועלת כ-12 שנים ומלווה מדי שנה כ-3,000 תלמידות. השנה השתתפו 900 תלמידות בתהליך בניית אתרים, מתוכן 700 תלמידות עלו לשלב הגמר של התחרות.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות

התלמידות הזוכות בתחרות עם הילה לוי, מנהלת תוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית' (ראשונה מצד ימין), נעמה בן שושן, רכזת מצוינות בבית ספר גרוס קרית גת; אתי גולן, מנהלת הפיתוח העסקי והמכירות של המגזר הביטחוני ב-F5 ישראל (במרכז, רביעית מימין), רונית כהן, מנהלת אזור דרום בתוכנית (שנייה משמאל) וסנדי לוגאסי מחברת HP Indigo, מנטורית בתוכנית.

התלמידות הזוכות בתחרות עם הילה לוי, מנהלת תוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית' (ראשונה מצד ימין), נעמה בן שושן, רכזת מצוינות בבית ספר גרוס קרית גת; אתי גולן, מנהלת הפיתוח העסקי והמכירות של המגזר הביטחוני ב-F5 ישראל (במרכז, רביעית מימין), רונית כהן, מנהלת אזור דרום בתוכנית (שנייה משמאל) וסנדי לוגאסי מחברת HP Indigo, מנטורית בתוכנית.

 

מנטוריות ומנטורים בתוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית'. הילה לוי, מנהלת התוכנית (שנייה משמאל למטה), אתי גולן, מנהלת הפיתוח העסקי והמכירות של המגזר הביטחוני ב-F5 ישראל (במרכז, רביעית מימין).

מנטוריות ומנטורים בתוכנית 'סודקות את תקרת הזכוכית'. הילה לוי, מנהלת התוכנית (שנייה משמאל למטה), אתי גולן, מנהלת הפיתוח העסקי והמכירות של המגזר הביטחוני ב-F5 ישראל (במרכז, רביעית מימין). צילום: ליאור דסקל עבור אייקון

אתי גולן, מנהלת הפיתוח העסקי והמכירות של המגזר הביטחוני ב-F5 ישראל (משמאל) עם התלמידות הזוכות בתחרות.

אתי גולן, מנהלת הפיתוח העסקי והמכירות של המגזר הביטחוני ב-F5 ישראל (משמאל) עם התלמידות הזוכות בתחרות. צילום: ליאור דסקל עבור אייקון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים