כ-40 ניצולי שואה מעמותת עמך ביקרו במערך הסייבר הלאומי בב"ש

ניצולי השואה ומגני הסייבר נפגשו השבוע (ב') במרכז הארצי לניהול אירועי סייבר (CERT) של מערך הסייבר הלאומי, והשתתפו באירוח שהועבר על ידי סגן ראש המרכז בבאר שבע, טל אביטן

ניצולי השואה מעמותת עמך בעת ביקורם במערך הסייבר הלאומי בב"ש.

המרכז הארצי לניהול אירועי סייבר (CERT) של מערך הסייבר הלאומי אירח השבוע (ב') קבוצה של 40 ניצולי שואה מעמותת עמך מסניף תל אביב. מדובר בביקור ייחודי של ניצולי שואה במקום, שהועבר על ידי סגן ראש המרכז בבאר שבע, טל אביטן.

התקפת הכופרה על בית החולים הלל יפה בחדרה והפריצה לאפליקציית ההכרויות אטרף הן רק שתי דוגמאות לאירועי סייבר עליהם שמעו אזרחי ישראל בחודש האחרון, ושעוררו את סקרנותם. ב-CERT מתקבלים מדי שבוע מאות דיווחים על אירועי סייבר מאזרחים ומארגונים. המרכז, אשר פעיל 24/7, מתמודד עם מגוון איומי הסייבר, מעניק סיוע לאזרחים ולארגונים שחוו אירוע סייבר ומייצר תמונת מצב לאומית.

ניצולות השואה של עמותת עמך בעת הביקור במערך הסייבר הלאומי בב"ש.

ניצולות השואה של עמותת עמך בעת הביקור במערך הסייבר הלאומי בב"ש. צילום: צוות מועדון עמך ת"א

המתנדב שחיבר את הניצולים לעולם הסייבר

החיבור בין מרכז הסייבר בבאר שבע לבין ניצולי השואה של עמותת עמך נולד בזכות אביהו בר, מתנדב בסניף של העמותה בתל אביב מזה כחמש שנים. החיבור בין בר לבין עמך החל דרך אמו, שהייתה מהחברות הוותיקות בסניף של העמותה בתל אביב. בתחילה נהג בר להביא את אמו לסניף, ובהמשך מצא את עצמו נשאר שם יותר ויותר. כאשר יצא לפנסיה בעצמו, התחיל להגיע למועדון פעם בשבוע להעביר לניצולים הרצאות על נושאים שונים, בין היתר על עולם הסייבר, ממנו הוא עצמו הגיע.

החיבור שיזם אביהו בין עמותת עמך למרכז הסייבר ריגש את הניצולים. "לא בכל יום זוכים החברים בסניף שלנו לבקר באחד המקומות המעניינים והחשובים ביותר במדינת ישראל", סיפרה אסתר, עובדת סוציאלית, תרפיסטית ומנהלת המועדון בתל אביב. הניצולים בסניף הוסיפו בהתרגשות ש"הדור הראשון לניצולי השואה ממועדון עמך בתל אביב תומך ומחזק את העשייה של דורות ההמשך, העוסקים בפיתוח סייבר למען ביטחונה של מדינת ישראל".

כיצד הייתה נראית ההיסטוריה אילו אותה טכנולוגיה השומרת עלינו יומם ולילה הייתה קיימת כבר לפני 80 שנה? ובכלל, מה צופן לנו העתיד? אלו הן חלק מהשאלות שהעסיקו את ניצולי השואה של עמך לקראת הסיור, שאפשר שסיפק מענה, גם אם חלקי לתהיותיהם אלו.

עמך – המרכז הישראלי לתמיכה נפשית וחברתית בניצולי שואה ובדור השני – היא עמותה ללא מטרות רווח, אשר מעניקה טיפול נפשי ותמיכה חברתית לכ-20,000 ניצולי השואה ובני משפחותיהם. העמותה פועלת באמצעות רשת של 15 מרכזים הפזורים בכל רחבי הארץ, מנהריה בצפון ועד לבאר שבע ושדרות בדרום, כמו גם בבתיהם של ניצולים מרותקים.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמה

    לאביו. כל פעולה התנדבותית הנעשית מהלב ברוכה. התרגשתי כשקראתי על פעילותם המענינת והנר

  2. זאב ישראלי

    כל הכבוד אביהו על הפעילות ההתנדבותית, ובכלל!

  3. מרטינה בובר

    כל הכבוד, אביהו. רואים שפרשת ממקום עם ערכים והוספת את כל הטוב שבך.

  4. אביטן חנה

    גאים מעריכים ומוקירים את פעילותכם. 👍🌹🏆

  5. יצחק פרוידנשטיין

    היה בהחלט סיור מענין ביותר קבלת פנים מכובדת עם כיבוד קל והסברים על פעילותו החשובה של המכון למדינה ישר כח ותודה על הכל

    1. יהודית קנולר

      אביהו הוא הנכס של כולנו בעמך תל אביב.מתנדב למופת, תורם בלתי נלאה לרווחתנו.

אירועים קרובים