באה לבקר במאורת הנמר: לירון פורת

13/09/2021 16:57
לירון פורת במאורת הנמר עם ספר הנמר. צילום: פלי הנמר

באחרונה הגיעה לביקור במאורה שלי לירון פורת, שיש לה ניסיון עשיר בעולמות ההיי-טק והפיננסים.

פורת סיפרה לי ש-"שנים רבות ניהלתי אשראי. הייתי חלק מצוות מצומצם שעבד בצמוד לדירקטוריון אחד הבנקים הגדולים ועיצב את מדיניות האשראי של הבנק. כמו כן, שימשתי סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהלת פרויקטים והקמתי וניהלתי עסק מצליח בתחום הטיולים – שעדיין קיים ומשמעותי בתחומו".

לדבריה, "הכי חשוב לדעת עליי שאני חוקרת. חוקרת מה יהפוך את שהותנו בעולם לטובה, כיפית, נעימה ומחויכת, אבל גם משמעותית. חוקרת איך להפוך את עצמי, ובדרך גם אתכם, למחייכים ואפקטיביים, להבין מה חשוב, להשיג את זה בהצלחה וליהנות מהדרך".

"כשהגעתי לראשונה למאורת הנמר, הופתעתי", ציינה פורת. "המשרד של פלי הנמר שוכן בקומה ה-24, מקום משכנה של קבוצת אנשים ומחשבים. אבל לא רק הנוף שנשקף ממנו שובה את העין, אלא ערמות בובות הנמרים שמקשטות כל פינה בקומה. ולא רק בובות נמרים, אלא גם תמונות ואוספים".

שמחתי כאשר היא העידה עליי ש-"פלי הוא לא רק נמר – הוא נמר חבר. בתוך רגע תרגישו אתו בבית והוא ישמח לשתף מתורתו, שיטת הנמר לאימון אישי ועסקי, ורעיונותיו, ולא פחות חשוב – יתעניין בכם ובשלומכם. ברוחו הנמרית, הוא העביר לפני שנים לספארי נמר פרסי שנקרא על שמו – פלי (שלמרבה הצער מת בינתיים – פ"ה)".

בהמשך הפגישה עניתי בשמחה על שאלון 17 השאלות שפיתחה פורת. מדובר ב-17 שאלות קבועות בכל הנושאים שבהם עוסק הבלוג שלה: יצירתיות, מנהיגות, אפקטיביות ועוד

מהו הספר האהוב עליך, שהכי השפיע עליך?
"הספר שמלווה אותי תמיד ושאליו אני חוזר מעת לעת הוא טאו טה צ'ינג מאת לאו צי. אני אוסף עותקים שלו בשפות שונות, כולל פירושים. יש לי שבעה עותקים בעברית וכ-20 באנגלית. אספתי עותקים של הספר גם בשפות אחרות, שאני מבין חלקית".

מהו ריטואל הבוקר שלך?
"השכמה בשעה קבועה – 05:30-6:00. אימון כושר בין פעם לשלוש פעמים בשבוע. ארוחת בוקר קבועה ב-7 או לפני היציאה לאימון. כך כבר עשור".

מה מקור ההשראה היומיומית שלך?
"ההתבוננות הפילוסופית – בי עצמי, באנשים הקרובים לי ובעולם סביבי".

יש לך טיפ לניהול זמן ויצירת יום אפקטיבי?
"בהחלט. הטיפ הוא לחתוך. להחליט מהר ולהתחרט לאט. אם טעיתי בהחלטתי – אתקן. מחיר תיקון הטעות נמוך יותר ממחיר ההיתקעות – אי ההחלטה".

מה אתה עושה בשעות הפנאי שלך?
"אני נהנה לזרום מדיטטיבית. לנשום ולזרום באי שיפוט ובחמלה. לא התוצאות המיידיות הן העיקר, אלא הדרך".

מה הדבר שאתה הכי גאה בו?
"משפחתי. אשתי שאיתי כבר 50 שנים יחדיו, ומהן 40 שנים 24/7 בניהול החברה, שלושת הילדים, החתן ושני הנכדים".

איך אתה מגדיר הצלחה?
"להצליח להתמודד עם האתגר הקשה ביותר: לשלב בחייך את מה שאתה עושה עם מה שאתה אוהב".

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים

מה תורם ליצירתיות שלך?
"אי פחד מהתוצאה הלא מובטחת, בחזקת כל כישלון הוא עוד ניסיון, ואז אפשר להפליג על כנפי הדמיון".

איזו הרצאה השפיעה עליך במיוחד?
"כוח הפגיעות של ברנה בראון (The power of vulnerability, Brené Brown)".

איך אתה מתייחס לשגיאות, טעויות וכישלונות?
"הן חלק טבעי מהחיים. אין הבטחה להצלחה ויש מקרים שרוב הסיכויים שהם ייכשלו. אז אתה לא מוותר עד שאתה מצליח או עובר למשהו אחר, כי הבנת שזה לא בשבילך".

מהו הדבר שהכי פחות יודעים עליך?
"רק מי שידיד קרוב שלי יודע את האמת על אורח חיי. בגלל אופיי המוחצן, ומאחר שאני מרבה לעלות על במות באירועים ומתמנגל היטב בארץ ובחו"ל, אנשים נוטים לחשוב שאני בליין של מסעדות ובתי קפה. או אז הם מופתעים לדעת שאני בכלל לא מבקר במסעדות ולא יושב בבתי קפה.

את זמני הפנוי אני מעדיף לבלות עם חברים בבית ובקריאת ספרים. כן, אני אספן כפייתי. אני אוסף פריטים על כל נושא שאני מגלה. אני אספן של ספרים – מודפסים ואלקטרוניים, של כל פריט הקשור לחתולים גדולים ושל דמויות Funko pop. פעם בעידן תקליטי הוויניל, אספתי גם אותם, עם מאות רבות של תקליטי רוק משנות ה-60 ואילך".

ספר על חלום שהיה לך.
"לערוך מסע עולמי ובכל עיר לבקר בגן החיות שלה. כחובב חתולים גדולים, זה מה שאני עושה כיום. כך יוצא שלפני שאני מגיע לפגישה עם ה-VIP בחברת ההיי-טק, אני מבקר בגן החיות. ואז הפגישות מתחילות לא לפני 11:00, כי גני החיות בעולם נפתחים החל מ-09:00".

מהן השאיפות שלך לעתיד?
"להיות מעין טוני רובינס, שמפיץ בעולם, בהרצאותיי ובספריי, את תורת הנמר – פילוסופיית החיים שפיתחתי כחוקר של ההתנהגות האנושית. כך אני מגדיר את עיסוקי".

אם לא היית עושה את מה שאתה עושה היית…
"עושה משהו אחר שהוא בעצם עוד מאותו הדבר. אני לא יכול לדמיין משהו אחר. זה OCD בהגדרה עצמית".

אם היית מראיין את עצמך, מה היית שואל אותך?
"מתי תנוח?"

ומה היית עונה לך?
"תשובתי תהיה: בעולם הבא, כי שם יש הרבה זמן לנוח – בהנחה שמגיעים לגן עדן, למי שמאמין. האמת היא שמשום שאני משלב את מה שאני עושה עם מה שאני אוהב, אינני מתעייף".

טיפ לסיום?
"חייך. אתה הם חייך. קח את החיים בקלות. ממילא לא תצא מהם בשלום, כי החיים תמיד נגמרים רע. ואפשר גם את ה-'רע' הזה להכיל, ואז החיים נמשכים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיר

    אני מכיר את פלי הנמר (ואת דליה הקוסמת כמובן) עשרות שנים. אהבתי תמיד שהלך עם הפילוסופיה שלו עד הסוף.

  2. מנחם לנדאו

    מרתק ונכון לעכשיו אין צורך באמונה שלמה ומהירה אמן כן יהי רצון שנה טובה ומתוקה לכל המשפחה כולל הילדים מה נשמע אצלכם עם הקורונה

אירועים קרובים